Köpte mej ett Max batteri

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Nån som testat dom?

2500:- för ett orginal känns galet dyrt och känns inte som ett alternativ.

Köp yuasa från www.mdsbattery.co.uk billigast i europa och bra att ha och göra med...

Du får ett Yuasa original för 1000kr och lägger du till 500kr får du ett Shorai

Last edited:
Jag köpte Max batteri till min KTM 950, jag antar du har samma till din 990, funkade kanon! Det var ett 11A batteri o gick på runt 749:- om jag minns rätt.

Jag ser att du bor i Huddinge, jag beställde det via "Hela hojen" på Högbergsgatan och dom beställde det fraktfritt till mig.

Yusa för 1000 är ju grymt! Tack för tipset!:tummenupp

Men om det är som Coolz1000 säger, så hoppas jag att jag kom undan med 499:- :)
Hela hojen... jag beställde fraktfritt av speedgear.

Rekomenderar ni att man laddar ett nytt batteri innan man stoppar i det ?

Ja det bör laddas.

Kan också rekommendera Mdsbattery! Beställde ett Yuasa därifrån nyligen som jag fick hem på 5 dagar. Kunde spåra paketet hela vägen via UPS.
Summa: 510:- inklusive frakt

Personligen orkar jag inte mer med alla Biltema och luddiga andra batterier. Funkar bra så lämge man inte halvtömmer dom. Efter det så får man inte mer full sprätt på dom.
Yuasa(japan) är det som gäller.

Tyvärr är ju syratransporterna dyra. Ids man inte beställa från utlandet, så kan man jämföra tex vilken Honda som har motsvarande batteri, mycket billigare att beställa den vägen än att ta tex via Duells/Allright etc.

Sen kan man ju givetvis beställa från utlandet. Frakten brukar ligga på ca 70% av batterikostnaden, men fortfarande finns det en hel del pengar att tjäna.

Mdsbattery var intressant. Flänsman: 510:- inklusive frakt?!?

Hhmm... Listpriset på maxmcs sida var 508:- nu till min hoj, vet inte om det är plus moms kanske, hur som så verkar det vara samma batteri till de fleta LC8-hojarna, men får du det för 499:- (under listpris) inkl moms och levererat så är det ju bara bra :) För du kollade batteri till din 990 SMT va?

Sväng in till Global i Länna annars, de har försäljning över disk. :tummenupp

Det kanske jag gör. Jag ska då även påpeka att det är 2012 och att man kan ha all info inkl priser på nätet :) Ringa känns lite omodernt. Dom vill väl att man ska vända sig till en återförsäljare i första hand visserligen.

Last edited:
Personligen orkar jag inte mer med alla Biltema och luddiga andra batterier. Funkar bra så lämge man inte halvtömmer dom. Efter det så får man inte mer full sprätt på dom.
Yuasa(japan) är det som gäller.

Tyvärr är ju syratransporterna dyra. Ids man inte beställa från utlandet, så kan man jämföra tex vilken Honda som har motsvarande batteri, mycket billigare att beställa den vägen än att ta tex via Duells/Allright etc.

Sen kan man ju givetvis beställa från utlandet. Frakten brukar ligga på ca 70% av batterikostnaden, men fortfarande finns det en hel del pengar att tjäna.

Mdsbattery var intressant. Flänsman: 510:- inklusive frakt?!?

Allt detta bygger på? Fakta? Njae.. Egna erfarenheter? Kanske provat ett o annat biltemabatteri antar jag? Men jag kan ju varje fall säga att dom enda som sålde mc batteri i rätt storlek och med rätt siffror var maxmc och yuasa. max kostade 750 och yuasa 2495.

KTMen hade ett väldigt litet batteri, men samtidigt så var det på 11Ah och de batterier från Biltema i rätt dimension bjöd på 7Ah om man hade tur och alla som haft en 2 cylindrig LC8 vet att den kräver pulver för o starta och max batteriet fungerade super.

Såååå.... För att summera så kändes ett batteri för 1/3 av priset och som funkar kanon och köpt i en butik inne i stan som ett givet köp för mig.

Jag har köpt flera batterier på Global i Länna, har iof rabatt men det har varit bra fjong i de syrabatterier jag köpt. Orginalbatteri i bla SAAB, så då fattar ju alla att det var för dyrt & bra för att kunna sitta i som OEM batteri:D

Vilka bra sidor & priserna är sanslöst låga. Blir det mycket i frakt? Hur som hels har jag köpt mitt sista batteri i Sverige.

:tummenupp

Jag beställde nyss, dom lade på 10£ i frakt, men klart prisvärt. 59£ för nytt batteri till aprilian. Nu åker biltemaskiten ut!

Nu har jag fått batteriet.
Väldigt diskret(inga stora klistermärken) men med rätt former :-)
Laddade det över natten och nu sitter det i hojen.
Jag utväderar om jag kommer ihåg... första starten gick i alla fall jättebra. Trots minus 5 grader...

Har nu kört batteriet hela sommaren, utan problem.

Å där dog mitt batteri... Förbannade skit!

Kan dock rekommendera Mc-varuhuset i Sthlm.
Yusa ytz14s för 1415:-

Det är Hondas batteri.
Utan Hondas märke på batteriet 2000:-

:)

Nu får vi se hur länge det här håller.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...