Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha, trodde det var för att öka förbränningen som en del gör genom att dricka äppelcidervinäger.![]()
Du menar väl ett-komma-två deciton.![]()
Vecka 4. 105,4 kg dvs stiltje på nedgången. Jag har varit ofokuserad och haft en helg hemma hos föräldrarna. Det är mitt eget fel.

Finns det något skinnställ för tjejer som inte enbart är svart och vitt? Den dåliga nyheten: Den röda skinnstället finns inte längre till salu![]()
Så vad gör jag nu?Finns det något skinnställ för tjejer som inte enbart är svart och vitt?
![]()

Edit: Hu går det förresten för er som kör armhävningsprogrammet?
Jag började med 8 st för 4 veckor sedan.
Har precis kört 5 set: 16, 20, 16, 15, 26.
FY FAN vad det är jobbigt. Jag kan inte komma på nåt värre. Nu har jag bara 2v kvar efter denna, sen
skiter jag i det här. Piss är vad det är![]()
slänger in denna, mycket nyttig info
Tack till King Grub för den.
sorry för en låååång post men den är väl värd att läsa.
* Trycker i mig en hel del smoothies (ny drog här) med youghurt, frukter och bär. Smidigt, gott och funkar både som mellanmål och istället för glass när man blir sötsugen.
*Socker efter träning??? Är det inte bättre med en frukt eller nåt? (smoothie kanske)
Vikten går ner och ner, sakta men säkert.
Vägde in på 88,7 igår.![]()
Undrar också lite vad som gäller angående frukt.
Brukar äta följande som mellanmål/kvällsmål:
~250g kvarg
~10g grädde
~200-250g frukt/bär
Är detta bra? Dåligt?
Lång post var det
En fråga dock. Jag känner igen mkt av det där, men gäller inte det mer exakt (de mer generella bitarna är ju nästan självklara om man väljer att acceptera vissa av de fakta du lägger fram) om man är i redan bra form, och vill deffa sig till tvättbräda och matchvikt?
Jag kan absolut inte påstå att jag är "i form" nu, men det är nog närmare sanningen än "tjock". Väger in på runt 77-78 och mäter 178+. Har som mål att gå ned till <75, öka 20-30% i styrka (från i stort sett otränad) och springa milen ledigt på 55 utan att se det som annat än en skön löprunda. Samt att bli sådär vig och mjuk som jag var då.
Är jag målgruppen? Hur hade det varit om jag vägt 92kg istället? Eller 102? (Tänker på andra i tråden som kanske kämpar mer mot fetma än "beach -12 deff")
-------------------------------------------------------------
Du verkar ändå lite påläst.. Så jag ber om nån sorts åsikt på mitt upplägg här (andra pålästa får givetvis också tycka till)
30 år, 77+ kg, 178+cm
* Fd. väldigt vältränad som inte längre riktigt kan leva på gamla meriter (förut räckte det ju med att uppdaterade gymkortet så kom man ju i form igen).
* Pluggar, så stillasittande vardag. Går 4 minuter till bussen och campus är ju rätt stort med en kaffe i handen om dagarna.
* Räknade ut ett BEE på 2274 vilket känns rätt rimligt faktiskt.
* Tränar (sista tiden, och ska försöka hålla det) 4-6 dag/v. 2-3 dagar/vecka styrka, 4-5 dag/v löpning.
* Håller koll på maten med hjälp av matvåg + app i luren där jag loggar ALLT (så slipper man läsa tabeller, bara väga och mata in)
- Det verkar som att appen har rätt bra koll på maten, hur fel kan den ha gällande hur mkt man bränner under träning? Jag har aldrig funderat så mkt på just det för jag har aldrig haft som mål att gå ner i vikt, men den verkar tycka ungefär lika som löpbanden och cyklarna etc på gymet iaf.. Är det rimligt rätt?
* Är det rätt att tänka mer på sockerintaget än fettet?
* Är mixen styrka/kondition lagom? Springer i stort sett alltid en halvmil efter styrkepassen (och 1 km innan), är det på nåt sätt dumt att blanda så?
* Trycker i mig en hel del smoothies (ny drog här) med youghurt, frukter och bär. Smidigt, gott och funkar både som mellanmål och istället för glass när man blir sötsugen.
*Socker efter träning??? Är det inte bättre med en frukt eller nåt? (smoothie kanske)
socker får man i sig i sånna sjuka mängder i alla fall så varför proppa i sig mer ?
Nötter innehåller ju bra fetter och sånt är ju smaskens också, äter ganska mycket jordnöts smör efter träningen tex
Vad man som mest behöver är bra kolhydrater och protein både före och efter träning.
jag ser mest till att förbränna mer kalorier än vad jag stoppar i mig och dom kolhydrater jag stoppar i mig är från fullkorn och grovt bröd m.m
socker och fruktos är något jag valt bort.
Man får inte glömma bort att man måste få i sig bra fetter för att förbränna det som sitter
ska du förbränna mer fett är mer och tung styrke träning att föredra för att åka på din förbränning på lång sikt, jag tränar 5-6 pass styrka i veckan och kör kondis 2 gånger/v i form av cross trainer el liknande
många säger att man inte ska kombinera dessa då konditions träning hämmar muskeltillväxt och återhämtning efter ett tungt gympass.
Många säger att man inte ska kombinera dessa då konditions träning hämmar muskeltillväxt och återhämtning efter ett tungt gympass.
Många säger det.. Men finns det några faktiskt belägg för det?
Muskler bygger man ju under vila, och kroppen är fantastisk på att anpassa sig. jag har bara lite svårt att se logiken i att man skulle bränna mindre fett av att springa 1 mil extra i veckan. Men det kanske är så?
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |