Honda XR600

Är ute efter kopplings korg till XR600 om det är någon som har det .Ev. hel motor .Och 18" bakhjul hade varit intressant!
Om inte var hittar man 17" däck?( på min bakdäck står 17.65")!?
:confused:

Jodå. Maxxis har några.

Soes-grusarnas nya favvodäck (Maxxis IT får väl vara den gamla favoriten) Motoz någonting ska nog också finnas i 17" vill jag minnas.

http://www.hojdack.se/wpage.aspx?pa...fo1=&info2=&info3=17&manufactname=&langno=46#

Detta är anledningen till att jag själv sket i att bygga om till 18" på min XR
 
Last edited:
xr600r

hej, jag köpte en xr600r -90 för ett tag sedan, och för några veckor sedan så var jag ute och körde och den bara la av, har kollat stiftet och det är ingen gnista där. kan det vara någon spole som spökar? någon som har några specifikationer på ohm-värden på spolarna och tändplattan? eller kan det vara cdi boxen? någon som varit med om detta? tacksam för svar.
 
Last edited:
Håller på för fullt nu för att kunna använda hojen över huvudtaget under min semester.
Ny kolv och packningssats har ankommit från USA, ventiltätningar uthämtade på Honda, cylinder och topp får sina packningsytor planade och ventilerna en slipning as we speak, hämtas ut i morgon.

Såhär ser den ut för tillfället iaf.
KTM.jpg
 
Det går sakta framåt, allting sattes ihop förra veckan, men problemet från förra säsongen med att den inte startar kvarstår.
Läste runt lite på det stora internet och hittade ett problem vars beskrivning överensstämmer precis med min motor, statorlindningar som ger upp. Mycket riktigt var statorn riktigt svart och ful när jag tog ur den, både på tändningsdelen och ena halvan av "generatorn", det stämmer bra med att jag fick koppla över all belysning på andra halvan förra året, förmodligen ett resultat av att tidigare ägare har haft handtagsvärmare på hojen.

Beställde hur som helst en ny stator igår, med uppgraderad generatordel, nu ska väl för helvete skiten funka.

Bjuder på en bild som den ser ut nu med nya bakskärmen.
IMAG0511.jpg
 
Det går sakta framåt, allting sattes ihop förra veckan, men problemet från förra säsongen med att den inte startar kvarstår.
Läste runt lite på det stora internet och hittade ett problem vars beskrivning överensstämmer precis med min motor, statorlindningar som ger upp. Mycket riktigt var statorn riktigt svart och ful när jag tog ur den, både på tändningsdelen och ena halvan av "generatorn", det stämmer bra med att jag fick koppla över all belysning på andra halvan förra året, förmodligen ett resultat av att tidigare ägare har haft handtagsvärmare på hojen.

Beställde hur som helst en ny stator igår, med uppgraderad generatordel, nu ska väl för helvete skiten funka.

Bjuder på en bild som den ser ut nu med nya bakskärmen.
IMAG0511.jpg


Härligt att se! Vart ifrån beställde du statorn?
 
Det blev från en ebayhandlare som verkade seriös. Sök på "Ricky stator" så hittar du firman "stator sis".
Kan varmt rekommendera dom, snabb service, svarar snabbt och vältaligt på mail.
 
Det blev från en ebayhandlare som verkade seriös. Sök på "Ricky stator" så hittar du firman "stator sis".
Kan varmt rekommendera dom, snabb service, svarar snabbt och vältaligt på mail.

Hej! Har du fått igång den? Vad köpte du för kolv?
 
Det går sakta framåt, allting sattes ihop förra veckan, men problemet från förra säsongen med att den inte startar kvarstår.
Läste runt lite på det stora internet och hittade ett problem vars beskrivning överensstämmer precis med min motor, statorlindningar som ger upp. Mycket riktigt var statorn riktigt svart och ful när jag tog ur den, både på tändningsdelen och ena halvan av "generatorn", det stämmer bra med att jag fick koppla över all belysning på andra halvan förra året, förmodligen ett resultat av att tidigare ägare har haft handtagsvärmare på hojen.

Beställde hur som helst en ny stator igår, med uppgraderad generatordel, nu ska väl för helvete skiten funka.

Bjuder på en bild som den ser ut nu med nya bakskärmen.
IMAG0511.jpg


Ser mycket bra ut:tummenupp:yoparty

//Panos
 
Jag har inte sett en enda bild med motardhjulen jag sålde... vart tog dom vägen???

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 
På FunBike i Västerås. Har själv köpt en där för nått år sen!

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 
Är det någon som har en motor till en xr 600 -98 som kan tänka sig att sälja?
 
Jaha. Då har man börjat köra XR600 då.
Vi skaffade en xr600 förra veckan.
Dock fick jag bara med motardhjul.
Någon som vet i fall det finns några andra hjul som passar till en XR600 än just originalet?
 
Har fått tag i ett par fälgar 21"/18" nu, och klurar på att sälja mina motardfälgar som är i fint skick.
Vad tror ni man kan tänkas få för ett par motardhjul som passar på en xr600?
Utbudet är väl inte enormt precis?

5500:- till 6000:-? Är det för mycket tro?

Hur mycket fick ni ge för era motardhjul?
 
Skulle säga att lite beror de på vad de är för märke på fälgarna... Jag sålde ett par röda talon nav med svarta excel fälgbanor med 320 bromsskiva för 7000, men de var till 650 då... Hade själv haft dom på en Ktm... Va bara bulta på å köra med... Vissa säljer ju bara fälgar för typ 4000..
 
Ok.
Jag har tidigare tagit ut för lite när jag sålt mina gamla motardhjul. Så jag tänkte lägga på någon tusenlapp den här gången.

Det är kompletta hjul som ska säljas.
320mm skiva fram, bromsokshållare, skiva bak samt drev och distanser.
Svarta fälgar (dock ej ekerhjul).
Alltså bolt-on!

Dock är bakdäcket dåligt. Men framdäcket är helt okej.
 
Är på jakt efter ett bromsok samt okhållare bak till en XR600.
Är det någon som har något liggandes så hör av er.
Tar gärna tacksamt emot tips om ni vet i fall det är något annat ok samt hållare som passar än just från en XR600.

Kan ett ok samt hållare passa från t.ex cr?


Edit:
Har forskat lite, och kommit fram till att följande skiva bak passar med varandra:

HONDA
XR 250 L 91 - 97
XR 250 L 93 - 96
XR 250 R 90 - 95
XR 250 S, R 96 -
XR 400 R 96 - 05
XR 400 98 -
XR 440 R 00 -
XR 600 R 91 -
XR 600 R 93 -
XR 650 L 93 -

CR och CRF är tydligen 240mm, medan XR600 ligger på 220mm.
Så troligtvis så borde ju bakbromsoket från någon utav ovanstående passa...

Någon som vet i fall honda har någon online reservdelskatalog som man kan jämföra artikelnr med?

Edit igen:
Jag hittade följande sida:

http://www.hdlparts.com/fiche_select1.asp?cat=Motorcycles&mfg=Honda

Edit ännu en gång:
Har kommit fram till att artnr på okhållaren är samma till följande hojar:
XR 250 L 91 - 97
XR 250 L 93 - 96
XR 250 R 90 - 95
XR 250 S, R 96 -
XR 400 R 96 - 05
XR 400 98 -
XR 440 R 00 -
XR 600 R 91 -
XR 600 R 93 -
XR 650 L 93 -

Detta enligt sidan som jag länkade till i ovanstående "edit".
 
Last edited:
Är på jakt efter ett bromsok samt okhållare bak till en XR600.
Är det någon som har något liggandes så hör av er.
Tar gärna tacksamt emot tips om ni vet i fall det är något annat ok samt hållare som passar än just från en XR600.

Kan ett ok samt hållare passa från t.ex cr?


Edit:
Har forskat lite, och kommit fram till att följande skiva bak passar med varandra:

HONDA
XR 250 L 91 - 97
XR 250 L 93 - 96
XR 250 R 90 - 95
XR 250 S, R 96 -
XR 400 R 96 - 05
XR 400 98 -
XR 440 R 00 -
XR 600 R 91 -
XR 600 R 93 -
XR 650 L 93 -

CR och CRF är tydligen 240mm, medan XR600 ligger på 220mm.
Så troligtvis så borde ju bakbromsoket från någon utav ovanstående passa...

Någon som vet i fall honda har någon online reservdelskatalog som man kan jämföra artikelnr med?

Edit igen:
Jag hittade följande sida:

http://www.hdlparts.com/fiche_select1.asp?cat=Motorcycles&mfg=Honda

Edit ännu en gång:
Har kommit fram till att artnr på okhållaren är samma till följande hojar:
XR 250 L 91 - 97
XR 250 L 93 - 96
XR 250 R 90 - 95
XR 250 S, R 96 -
XR 400 R 96 - 05
XR 400 98 -
XR 440 R 00 -
XR 600 R 91 -
XR 600 R 93 -
XR 650 L 93 -

Detta enligt sidan som jag länkade till i ovanstående "edit".


jag tror jag har ok och hållare över.
pm,a om du är sugen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top