Hur kan man köra MC i december i Sverige?

Skadorna är faktiskt från bankörning och inte vinterkörning. :P

Skojade lite, fast det jag skrev gäller ändå! :tummenupp
Man måste ju köra för att lära sig.

Fast man måste ju iofs inte klota. :va

Dock tyckte jag att det var lite läskigt när du drog ut till höger i
snömodden och (som det såg ut) försökte köra om i vägrenen.
:gnissla

/e

edit=>Men eftersom jag är en gammal gubbe och
du ung och galen så är nog allt som det skall ändå.

:hihi
 
Last edited:
Blev bara en tur i december, men har redan hunnit med en januaritur :D

Insprutning på hojen är så jävla underbart! Bara vrida om nyckeln och trycka på start :) XT:n startar nästan lättare i minusgrader än på sommaren :)
Enda problemet med den är att verkstaden som gjorde en service och genomgång hällde i 20W/50-olja, så den rasslar rätt mycket när det är kallt. Detta trots att jag sa att jag kommer köra på vintern och hojen står i kallgarage.

Aldrig mer verkstad för den hojen :) Den tar jag hand om själv i fortsättningen :)
 
Blev en runda igår och en idag -
var tort och fint på vägarna :tummenupp
Får nog ta en sväng i helgen om det blir bra väder, den behöver ändå tvättas, är mer grådassig än svart nu :död

Får passa på att låna tvättspiltan när dom andra hästarna är ute i hagen :)
 
Var ute en sväng idag det funkar bra med regndäck när det är kallt..
 
:va Innerstan är en sak men E4 när det är nollgradigt?

F.ö. närapå lika idiotiskt att cykla nu också.

Har jag missat något?

Håller med dig till fullo. Finns flera anledningar till att inte jag kör även om det går:

1) Kallt som f-n blir det om man kör i temperaturer under plus 7-8 plusgrader(då jag vill ut och åka kör jag inte för någon mil, blir 10 mil minst)

2)Smuts, grus, salt hojen blir skitig som fan..

3)Säkerheten! Har man sportdäck på som de flesta så kommer de inte upp i arbetstemp, även om det är "torrt" så kan de pga brist på grepp bara släppa där man tycker det borde hålla i fan. Grus o skit vid korsningar, isfläckar kan finnas under gruset. Skulle man ligga och sprattla på backen, även om man inte gör sig illa pga av något sådant gör att man bittert ångrar man företog sig en tur..

Sen så finns det andra negativa saker som ex att däcken slits ner fortare vid "vinterkörning". Kylan, kylan...den letar sig in överallt, sitta o frysa på hojen är inte jag skapt för, man får lida för sådant när man blir äldre med reumatisk värk i leder..

Allt ovan gör att jag inte kör, alt så har man blivit bekväm av sig, då jag kört vintertid tidigare då det gått...:hihi
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top