MotoGP förlorar magin i rask takt

Gasa rakt fram är alltså ok utveckling men inte åka snabbare i kurvorna?Det kanske ligger något i det trots allt,125 är ju rätt tråkigt att titta på och där är det ju bara kurvhastighet och knappt någon fart på rakorna.

Så kurvhastigheten ökar pga. tyngre cykel med mindre effekt?
 
Trodde det ingick i grundreglerna här att hålla sig till ämnet och undvika personangrepp...
Du struntar i alla fall i detta och jag förutsätter därför att du inte har något emot att bli kallad en pompös, okunnig fjant som inte bara - enligt din egen utsago - är vilse i verkligheten utan också då du försöker använda hjärnan.
Måste också fråga om det inte också var du som med stor arrogans och snorkiga inlägg skulle lära alla här hur det funkar med wheelies vs hur man hänger fast vid hojen? Total tankeflopp var det i alla fall den gången också...
Eftersom inlägget kommer från dig så har jag inte något emot att bil kallad för något alls. Efter att ha läst ett flertal av dina inlägg i racingforumet så har jag för länge sedan insett att du är en sån som man inte skall fästa nån större vikt vid.
Dock tänker jag inte kännas vid inlägget gällande wheelies vs hur man hänger fast vid hojen så det påhoppet får du nog be om ursäkt för.

På tal om pompös.... se nedan:
Härligt att så här i juletid idissla om lite gammalt! I huvudsak samma figurer som skriver också:

Marknadslakejerna: Alla regler som gynnar tillverkarna är bra "för då blir det fler startande och automatisk bra race".

Folkhemmarna: Alla regler som ökar säkerheten är bra. ALLA ska kunna vara med och rejsa prototyp utan att riskera något; "det får inte va farligt jue!"

Ignoranterna: Bara det är många motorcyklar som tävlar och ser ut som/låter racehoj är detaljerna inte så noga.

Entusiasterna (till vilka jag räknar mig): Prototypracing ska ha så få regler som möjligt, konstruktörerna ska fritt kunna utveckla alla komponenter med bästa prestanda som enda mål.
Snacka om att försöka framhäva sin egen förträfflighet och nedvärdera andra.
Jisses, kryp tillbaka in i grottan och sniffa lite blåryk. :såjaponken
 
Magin är på väg bort.. om ett par år kommer vi kanske se samma trams som man håller på med i formel 1 där man har en massa kvalomgångar för att på desperat sätt öka spånningen i tävlingarna, de sissta sessongerna har jag upskattat racen i moto2 mer än gp-racen .. kanske slutar det med rena tids race som mer skulle kunna liknas med en WRC tävling! idag läggs de största utvecklingspengarna på elektronik och styrsystem. har förarna blivit mer lokförare än för 20 år sen???
 

Att du inte förstår vad jag eller andra seriösa skribenter framför förvånar inte!

Är du säker på att det inte var du som var storidioten i diskussionen om wheelies, dina inlägg här är i samma klass?
Avskyr att googla gammalt trams men jag skulle kunna göra ett undantag i ditt fall...
 
Att du inte förstår vad jag eller andra seriösa skribenter framför förvånar inte!

Är du säker på att det inte var du som var storidioten i diskussionen om wheelies, dina inlägg här är i samma klass?
Avskyr att googla gammalt trams men jag skulle kunna göra ett undantag i ditt fall...
Du? Den som är seriös? Hur var det med det med att vara pompös nu då?
I ditt fall skulle jag vara försiktig med att kasta sten i glashus. Jag förstår inte varifrån du får din inbillade storhet ifrån? En släng av hybris månne?

Du är inte bättre än nån annan som skriver här i racingforumet, varken gällande att vara seriös, att undvika personliga påhopp eller hålla sig till trådens ursprung. Kliv ner från dina höga hästar (eller ifrån trädet om det är dig avataren föreställer) och kom in i matchen. Du kan försöka vara överlägsen i nåt annat sammanhang, här lyckas du inte.

Kan du förklara varför en ökad minimivikt till 160 kilo och en blinkande röd baklampa stör din uppfattning om prototypracing så mycket? Eller varför utvecklingen av elektroniska hjälpsystem i MotoGP inte hör hemma där? Är det för att du inte förstår det eller?
Så vitt jag vet har alla serier någon typ av regelverk, varför skulle MotoGP vara annorlunda?

Jan kan inte förstå vad DORNA gjort dig eftersom du har en sådan avsky för dem?
DORNA har haft den exklusiva rätten till tv-rättigheter och annat kommersiellt för FIM Road Racing World Championship Grand Prix MotoGP sedan 1992. Om du har stört dig sedan dess och ändå fortfarande tittar och följer med i serien så är du antingen väldigt konservativ eller väldigt dum. Efter att ha följt dina inlägg här i racingforumet så skulle jag gissa på rätt mycket av båda delarna.

Den typ av serie du förespråkar kan bara finnas i en drömvärld, men sitt du kvar i trädet ihop med Kalle och fantisera om den så följer vi andra med i utvecklingen.

P.S. Googla på du. D.S.
 
Gasa rakt fram är alltså ok utveckling men inte åka snabbare i kurvorna?Det kanske ligger något i det trots allt,125 är ju rätt tråkigt att titta på och där är det ju bara kurvhastighet och knappt någon fart på rakorna.
Jag skrev inte så. Jag skrev att den högre kurvhastigheten har bidragit till fler olyckor och värre skador. Elektroniken har alltså inte ökat säkerheten, vilket en del tror/hävdar.

Kan det för övrigt bli mer personligt än att skriva att någon annan är ”totalt värdelös”? Korkad, trög, dum, irriterande, provocerande...visst, det är okej. Men ”totalt värdelös”?

Det är lustigt (fast egentligen riktigt tråkigt): den som har ett primitivt sätt att formulera sig tillåts vara mer vulgär och angripa andra mer personligt än den som väljer sina ord med lite större omsorg. Jag minns en medlem med ett tysk-klingande namn som hade för vana att ringa upp och hota de forum-medlemmar som han inte gillade. Jo, det är tyvärr helt sant. Och med tanke på hans påstådda vänkrets var det inte speciellt trevligt. Han är fortfarande kvar på forumet och med samma trådar om sig själv och sin egen förträfflighet. Totalt osannolikt. Men han skriver och stavar också som en dyslektisk psykopat, vilket stämmer med min hypotes: ju mer primitivt du formulerar dig och tänker, desto värre kan du bete dig utan att dra moderatorns vrede över dig.
 
Last edited:
Det är lustigt (fast egentligen riktigt tråkigt): den som har ett primitivt sätt att formulera sig tillåts vara mer vulgär och angripa andra mer personligt än den som väljer sina ord med lite större omsorg. Jag minns en medlem med ett tysk-klingande namn som hade för vana att ringa upp och hota de forum-medlemmar som han inte gillade. Jo, det är tyvärr helt sant. Och med tanke på hans påstådda vänkrets var det inte speciellt trevligt. Han är fortfarande kvar på forumet och med samma trådar om sig själv och sin egen förträfflighet. Totalt osannolikt. Men han skriver och stavar också som en dyslektisk psykopat, vilket stämmer med min hypotes: ju mer primitivt du formulerar dig och tänker, desto värre kan du bete dig utan att dra moderatorns vrede över dig.
Nänä, han tackade för sig med en hejdå-nu-sticker-jag-till-Zatzy-tråd och bad Swedie radera alla sina inlägg/trådar. Både användare och moderatorer kan nog sägas ha jagat hans inlägg. Här på Racingforumet har han väl inte hängt sedan rookie-sejouren?
 
Last edited:
Vi tar ett otajt nostalgiskt race till :yoparty :
Ca 5:40 in i det klippet har du ju ett typexempel på en inbromsning som är helt omöjlig att göra idag eftersom både hojarna och förarna är bättre. Precis som Stoner påpekade i citatet.

Vart sa ha att det var otajt? Låter mer som din tolkning.
 
Ca 5:40 in i det klippet har du ju ett typexempel på en inbromsning som är helt omöjlig att göra idag eftersom både hojarna och förarna är bättre. Precis som Stoner påpekade i citatet.

Vart sa ha att det var otajt? Låter mer som din tolkning.

Förutom att Rossi producerat en och annan sådan inbromsning i fyrtaktseran (kan dra mig till minnes ett antal på Pedrosa inte minst), så var inte det där någon representativ bromsduell mellan Rainey Schwantz. Inte vet jag vad som hände, men något var det.

Måste bara lägg in det här angående att det var bättre förr:

If you go back even to the early '90s, you go and watch the 500 races. And you will see them leaving meters from the curb. Nobody was touching that white line every lap. People were leaving a lot of room. And that is what the limit was in those days, that's how far they were willing to push.
.

Går ovan beskrivning, som enl dig uttalats av Stoner, att tolka som annat än otajt racing?
Uttalandet kan iaf inte vara mer fel, och det förvånar som sagt inte om det kommit från självhävdelsedemonen Stoner.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top