Singeltråden

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Man är ju lite "wild and crazy" men lever ju på the edge så att säga. :hojharley
Nä men vill man bli riden så måste man ju hitta någon som kan rida. :tuttar
Häst tjejerna är ju vana med att ta hand om djur och då kan dom ta hand om mej. :kiss
Sen drar jag gärna hästsläpet med min kärra. Min krok är till för att användas. Jobbet pröjsar ju för det extra slitaget endå. Så för mej tillkommer det inga extra kostnader.

I stallen är det mest tjejer, så varför inte nämna mina fördelar krok och 4wd?
"Min krok är till för att användas" ??? HA HA HA HA HA HA!!!!!!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Bentebent, nu har jag funderat (o gått runt o skrattat åt) över vad en/ett moppefucko är???
Det är ett ord som jag myntade precis på den här sajten 2002, när jag kallade en 125-åkare vid nick out_spinner för moppefucko. Det känns bra att det fått sån spridning.

Nu när jag kör 125-a själv är det mer en benämning på... eh, nånting annat.
 

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Den ser bra ut, den är smidig, den är rolig, den är billig och jag föredrar små krokiga vägar utan raksträckor så att ha en tyngre, klumpigare och dyrare hoj bara för att den har större motor kändes inte direkt motiverat.
Sedan är det dessutom fortfarande jag som är begränsningen, inte hojen. Det enda tillfället när hojen känns otillräcklig är när jag marscherar motorväg. Hade varit trevlig om jag slapp ligga på 12k rpm på högsta växeln för att tuffa fram i 170.
Dessutom har jag inget behov alls av en kukförlängare. ;)
Jasså det är DÄRFÖR alla killar tjatar om sina 1000?? Det hade jag inte en aaaning om.. ;)
 

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Det är ett ord som jag myntade precis på den här sajten 2002, när jag kallade en 125-åkare vid nick out_spinner för moppefucko. Det känns bra att det fått sån spridning.

Nu när jag kör 125-a själv är det mer en benämning på... eh, nånting annat.
Dom orden kanske du ångrar nu. Mr Moppefucko..
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag måste vara galen!
Eller möjligtvis dum i huvet.

Kom hem, tog en cola ur kylen, tänker: "låste jag verkligen dörren?". :va
Går och känner om lägenhetsdörren är låst, det är den inte och dörren öppnar sig någon decimeter, varpå en mycket liten hund rusar mot min dörr och är påväg in genom öppningen, och jag hör hur matte skriker "nej, NEJ!".
Och då, fatta detta, stänger jag dörren och låser(!), precis som jag tänkt. :dummer
Var ju inte förens en bråkdels sekund efter att dörren gått i lås som jag inser att jag borde "råkat" släppa in hunden och limmat på matte istället. :gnissla
Hur korkad kännde jag mig inte då? :lol:gråta:hihi
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
:hihi

Synd att Susning.nu inte finns kvar, vill minnas där fanns en kul definition på moppefucko :tungan

Bara för att sidan inte finns kvar betyder inte det att det inte är lagrat nånstans. ;)

http://web.archive.org/web/20080614205455/http://susning.nu/Moppefucko

Ett "moppefucko" är en person som beter sig omoget och ointelligent när diskussioner om motorcyklar äger rum. Uttrycket myntades av en moderator på internetsajten http://www.sporthoj.com någon gång under år 2002.
Följande karaktäriserar ett moppefucko:

Folk som skriver *kjam*, *smajl* eller vadsomhelst innanför * *.
Folk som skryter med att de träffat nån känd kriminell i verkliga livet.
Folk som inte skriver ihop ord.
Folk som skriver stora och små bokstäver blandat, exempelvis "FeTt ja dRAr din RätTA med MIn NsR125!"
Folk som stavar "köra" "tjöra".
Folk som frågar "är R1 eller GSX-R 1000 en bra första hoj? Jag skall ta kort i september och funtar på den".
Folk som anser att "Din mamma!" är värsta tänkbara förolämpningen.
Folk som startar diskussioner för att direkt efter sitt andra inlägg gå över till "Amen du är juh dum i huvvet!" bara för att de inte kan argumentera (samma personer som bär kniv ute "Utifall någon hoppar på dom").
Folk som sprider diverse myter om vad man gör för att mc-buren polis ska avbryta eventuell jakt på dem; t.ex. att slänga hjälmen, köra i närheten av dagis etc.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jasså det är DÄRFÖR alla killar tjatar om sina 1000?? Det hade jag inte en aaaning om.. ;)

Mjah, ärligt talat så ska jag skaffa en literhoj med i vår, mest pga motorljudet. Det blir inte så mycket sånt i en kvartsliter. Ska däremot behålla min lilla 250 med. För pendling, och att ha om nån polare med kort kommer förbi utan att ha hojen med sig så kan de låna den och ett ställ och hänga med på en tur.

Och leka på små krokiga småländska vägar. :D
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Mjah, ärligt talat så ska jag skaffa en literhoj med i vår, mest pga motorljudet. Det blir inte så mycket sånt i en kvartsliter. Ska däremot behålla min lilla 250 med. För pendling, och att ha om nån polare med kort kommer förbi utan att ha hojen med sig så kan de låna den och ett ställ och hänga med på en tur.

Och leka på små krokiga småländska vägar. :D

sen är det ju lite som så , att ju mindre cc desto bättre förare krävs ,, en liter hoj kan ju i stort sett alla få bra tider med , ne ulvis satsa på över litern :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
sen är det ju lite som så , att ju mindre cc desto bättre förare krävs ,, en liter hoj kan ju i stort sett alla få bra tider med , ne ulvis satsa på över litern :)

Jo, fast min plan är ju att bli skitbra på att köra hoj. ;)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
sen är det ju lite som så , att ju mindre cc desto bättre förare krävs ,, en liter hoj kan ju i stort sett alla få bra tider med , ne ulvis satsa på över litern :)

Förr var det så, men 600:eek:rna idag är så nära 1000 klubborna så det spelar inte så stor roll. Kan man köra så kan man. Pungt.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top