Singeltråden

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nja, jag är nog inte någon typisk representant för cheyer. Tekniker som alltid jobbat med grabbar. Fast kanske är det inte någon dålig modell på chey. :va Förmodligen skulle flera av er stå ut med mig, :) för jag förstår:

- Varför en kille behöver 3 hojar.
- Att en vanlig familj behöver ca 7 datorer och trådlöst nätverk.
- Att samma familj behöver xbox, vii och 360.
- Att man behöver en speldator kopplad till 52"tv för bilspel.
- Varför man kommer hem med en Honda VTR Firestorm, när man skulle köpa en plastplugg till avgasröret för att tvätta befintlig hoj. :)

Är det den sortens chey ni vill ha??? :va Eller en gullig som ser till att hemmet alltid är fint? Sånt är jag dålig på. Men jag kan laga mat...:)

Vad maken fick i julklapp? Bl.a. Forza4 så klart! :kär
Den mannen som skulle klaga på en sådan kvinna är inte född :tummenupp
 

Frööjdh

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2011
Ort
Hemma
Hoj
1999 suzuki bandit
Måste faktiskt reflektera över faktumet att några av mina manliga bröder på detta forum verkar besitta en insiktsfull o storartad kompetens i konsten att förstå välja o lycklig-göra bärare av det täckta könet .
Men varför läser jag som singel deras samlade erfarenheter på ett singel forum ?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
- Varför en kille behöver 3 hojar.
- Att en vanlig familj behöver ca 7 datorer och trådlöst nätverk.
- Att samma familj behöver xbox, vii och 360.
- Att man behöver en speldator kopplad till 52"tv för bilspel.
- Varför man kommer hem med en Honda VTR Firestorm, när man skulle köpa en plastplugg till avgasröret för att tvätta befintlig hoj. :)
Om det där är grabbar i ett nötskal, så skulle jag nog tro att en fru är överflödig! :D
Men men, vi har alla våra intressen...
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Men allvarligt talat så är faktiskt Ulvis på rätt spår.. =)

Ett par tips från mig då:
Kvinnor brukar inte tycka att tramsgulliga saker är gulliga. Kattungar, hundvalpar och annat autentiskt gulligt tycker de är gulligt. Kvinnor tenderar att gilla ståtliga saker lika mycket (eller mer än) gulliga saker. Ta hästbilderna tidigare i tråden som exempel på ståtligt. Rosa är ofta gravt överskattat, och kvinnor gillar andra färger med.
Se kvinnorna som personer snarare än som kvinnor så löser sig det mesta. Är de inte intressanta i något annat hänseende än något att doppa kuken i är de inte intressanta alls. Det är mindre strul att runka (och ofta skönare) i de lägena.

Ja, instämmer med Pam33, Ulvis är på rätt spår.

Cheyer är 'personer' och väldigt olika. För en del räcker det med att bara respektera varandras intressen, för en del är det viktigt med 'egna' kompisar. För mig är det bästa med att vara två, att han är min bästa kompis. Vi gillar samma sorts käppa filmer, så en bra hemmakväll är ingen ansträngning. :) Och få saker överträffar att åka hoj med honom. :kär Att båda gillar att åka hoj, betyder ett lyft för förhållandet var gång vi kommer iväg. :tummenupp

Fast jag, som förmodligen är lite udda, tycker ändå att det är skitkul att ni grabbar berättar vad 'normala' cheyer gillar. :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Måste faktiskt reflektera över faktumet att några av mina manliga bröder på detta forum verkar besitta en insiktsfull o storartad kompetens i konsten att förstå välja o lycklig-göra bärare av det täckta könet .
Men varför läser jag som singel deras samlade erfarenheter på ett singel forum ?

det är en fråga som kräver ett lika dumt svar!!!

med den otroliga insiktfullheten o all oändlig kunskap vi har inom detta ämne
så har vi inte träffat på ngn som lever upp till vår standard

en annan sanning som inte är lika smickrande är att vi är nörds på ett eller annat sätt
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Måste faktiskt reflektera över faktumet att några av mina manliga bröder på detta forum verkar besitta en insiktsfull o storartad kompetens i konsten att förstå välja o lycklig-göra bärare av det täckta könet .
Men varför läser jag som singel deras samlade erfarenheter på ett singel forum ?

För att jag är för bra? :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Haha, ska vi köra intelligensomgången igen? :D
Sedan är jag 31 år gammal, men folk här verkar hela tiden tro att jag är 20ish. Är nog lite omogen tror jag.
Näe, det är nog för att du kör 250, till skillnad från mig som är 20, eller ja 20-ish iaf, och överkompenserar lite.

det är en fråga som kräver ett lika dumt svar!!!

med den otroliga insiktfullheten o all oändlig kunskap vi har inom detta ämne
så har vi inte träffat på ngn som lever upp till vår standard

en annan sanning som inte är lika smickrande är att vi är nörds på ett eller annat sätt

En annan sanning är att det inte är lika lätt att tillämpa kunskapen i praktiken som det är att kunna teorin.

Eller så det bar lögner alltihop.... :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Näe, det är nog för att du kör 250, till skillnad från mig som är 20, eller ja 20-ish iaf, och överkompenserar lite.

Hmm.. Man kanske ska skaffa sig en 125a att göra stan osäker på med. ;) För extra ungdomlighetspoäng. Men med tanke på att jag får min 250 att se ut som en moppe genom att sitta på den, vad gör då inte en 125a? :D
 

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Hmm.. Man kanske ska skaffa sig en 125a att göra stan osäker på med. ;) För extra ungdomlighetspoäng. Men med tanke på att jag får min 250 att se ut som en moppe genom att sitta på den, vad gör då inte en 125a? :D
Men Ulvis, why 250 överhuvudtaget?? Det hade varit ok om du verkligen var 20ish men du har uppnått den mogna åldern av 31.. Jag menar, VILL du se ut som en moppekille? ;)
Men, var o en till sitt som min mamma brukar säga..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men Ulvis, why 250 överhuvudtaget?? Det hade varit ok om du verkligen var 20ish men du har uppnått den mogna åldern av 31.. Jag menar, VILL du se ut som en moppekille? ;)
Men, var o en till sitt som min mamma brukar säga..

Den ser bra ut, den är smidig, den är rolig, den är billig och jag föredrar små krokiga vägar utan raksträckor så att ha en tyngre, klumpigare och dyrare hoj bara för att den har större motor kändes inte direkt motiverat.
Sedan är det dessutom fortfarande jag som är begränsningen, inte hojen. Det enda tillfället när hojen känns otillräcklig är när jag marscherar motorväg. Hade varit trevlig om jag slapp ligga på 12k rpm på högsta växeln för att tuffa fram i 170.
Dessutom har jag inget behov alls av en kukförlängare. ;)
 
Last edited:

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
Neil Patrick Harris kanske är, men inte Barnabus Stinson :tungan



Då får du ju rätta det som är fel, se det som en investering, ju mer tips, desto bättre karlar :brynad
Bentebent, nu har jag funderat (o gått runt o skrattat åt) över vad en/ett moppefucko är???
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top