Skitsnackstråden

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Såg precis hur en lite disträ kvinna i köping sakta ner och göra en vänstersväng utan att blinka för att komma in på en parkering och ta sig en löprunda i skogen. Det var bara det att en mc med passagerare, trorligtvis irriterad av hastigheten, precis körde om och blev överraskad av vänstersvängen. En tvärnit senare välte cykeln bara några cm från bilförarens framdörr.
Men kvinnan åkte in och parkerade och gick upp i skogen och sprang, ovetande om vad som precis hänt.

Läskigt hur vissa är i trafiken!

Därför skall vi på mc oavsett om vi har "rätt" eller fel, köra med insidan och förutseende, är det en korsning? Avtagsväg? Finns det risk att fordonet framför svänger (som kanske har trasigt blinkerslampa) DÅ SKALL MAN INTE KÖRA OM, !!!!!!!!!!!! Sen kan ju bilen oavsett bara svängt utan blinkers, men är det tättbebyggt område så sker sådant.

OM det är vi Johannisdal så är det huvudled och 50 km så även om bilen kör i 30 så måste man ändå se till att man kör om på säkert ställe, inte vid korsningar/avtagsvägar.

Hoppas någon påkallade hennes uppmärksamhet:va Hur som helst så låter det som hon gjort helt riktigt och enligt konstens alla regler, även om det är tråkigt när sådant händer, men vi är oskyddade trafikanter som måste välja lämplighet att köra om och inte bli "irriterade" över andra i trafiken, då om något är man farlig för andra att vistas i trafiken, och inte göra orationella saker.

Last edited:
De klarade sig bra. De som sagt hann ju få stopp på allting och välte i princip bara. De reste cykeln upp och hoppade på igen och åkte. De åkte inte in till kvinnan utan gled väl bara lite chockade hemåt.

Det var vid Johannisdal. Självklart dumt ställe att köra om på. Hon kollade konstigt mot vårat håll när hon parkerat, kliade sig lite i huvudet :va men sen var det skogen som stod på schemat.

Nu när säsongen börjar ta slut så har man beställt lite drev till den gröna då, kan bli intressant o se om man hinner prova lite på SRP innan snön kommer...

Har en liten fråga om oljor då mina morföräldrar vill att jag ska tömma
bensinen i deras Vespa sprint 150cc från början av 70-talet:
Gör det verkligen något om det är Syntetolja istället för mineral(som det står att det ska vara i manualen) som är blandat med bensinen? :va

Tomt garage

Vad är det som händer Jerry, har du sålt Donnan också?
Det måste vara en "lätt berusande känsla" att ha hela smörgåsbordet av tvåhjulingar uppdukat, hur går tankarna?

Ähh, han vill juh ha nån liten 600 moped igen :D

Han är ju inte online här eller på face, törs nästan sätta minna kallingar på att han är på "shoppingrunda!" söderöver, det brukar vara rätt snabba svängar gällande SGM:tummenupp

Du kommer att förstå en vacker dag Mika. :hihi Det lutar starkt åt en K9a 750, fruktansvärt trevlig hoj får man säga. :yoparty Dock med lite touringvarning på den, så den passar mig perfekt. :D

Jag ska göra det nästa år. Gröndal är så tråkigt på första växeln om man ska ha nån effekt o tala om ;)

Du kommer att förstå en vacker dag Mika. :hihi Det lutar starkt åt en K9a 750, fruktansvärt trevlig hoj får man säga. :yoparty Dock med lite touringvarning på den, så den passar mig perfekt. :D

Nu e de dax å ramla TBX till Appe träsket igen då... En ny RSV4 vore väj nått:tummenupp

Alla som testat blir helt sålda.

Men en SUKKA 750 står bra högt i kurs ozzå.:tuttar

Jag har iofs funderat på en SVX450 eller 550 som efterföljare till ninjan ;) Tror det är en ypperlig motard ;)

...en ypperlig fortsättning på renoveringsjobben är det iaf. ;)

Nu e de dax å ramla TBX till Appe träsket igen då... En ny RSV4 vore väj nått:tummenupp

Alla som testat blir helt sålda.

Men en SUKKA 750 står bra högt i kurs ozzå.:tuttar

Nog har man sneglat, blir helt fel på sista raden i kalkylen med en sådan...och jag har redan konstaterat att smidiga hojar med lagom krut är roligast. :)

Lagom för mig är nog en 750, mellanmjölks-edition gixxer. :D

Den hämtas troligtvis i slutet av veckan, wooohooo!

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...