Skitsnackstråden

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
ändå behövdes det att du skulle bli smiskad på fingrarna av nått gammalt härke från början av 90talet :tungan:D:tuttar

Tsssk, är du så ung att du är född 90? Då är du väl knappast att kvala in som ett gammalt härke? :rofl :crash Jingis är ju blåpyntad och portad helvit, med termisar. :D

....det är det dummaste du kan göra, sorry. Du har en grym banpiska, boka storbana och ta tillfället i akt...

Haha... Ta mig inte för seriöst :). Jag är svag för Repsol-lacken bara :gnissla
Tar nog ett bra tag innan jag byter.

Tänkte ta och boka storbana nu. Vill gärna ha med mig någon med erfarenhet som man kan tjöta med på plats :krama. Hör av er om en het bandag trillar in i schemat så stoppar jag in en stortå jag med.

:hihi - ja, brukas de enbart på gata så är det lite så, kan man vri' ur dem ordentligt på banan (och inte bara på rakan) så skall man ha cred.

600orna är mer än tillräckliga på banan, och fan så mycket smidigare när det svänger (och ofantligt mycket enklare att köra).

/J

1000cc is the shit :fakta poweruiilis med knäskrap är det bästa jag vet!

Fick offert för försäkring på en GSX-R 1000 från Länsförsäkringar (tänkte att man kanske kunde få lite billigare för jag har andra prylar försäkrade där...)

..josåatte....:rolleyes:

Och jag bitchar om 470kr/månad :D

alla vet att 1000cc är för cheyer med små snåppar! :D:tungan

Och dem med mindre cc har bara pungar ;-)

http://www.blocket.se/angelholm/Honda_CBR_1000_RR_Repsol_34561555.htm?ca=9&w=3

Vill ha begäret har sugit tag i mig och bränner sig in i skallen. Någon som vill köpa min nuvarande? :p

Jag är inte lika snål som gluffsarn så 1500 och du behöver inte ens tvätta den ;)

Last edited:
Haha... Ta mig inte för seriöst :). Jag är svag för Repsol-lacken bara :gnissla
Tar nog ett bra tag innan jag byter.

Tänkte ta och boka storbana nu. Vill gärna ha med mig någon med erfarenhet som man kan tjöta med på plats :krama. Hör av er om en het bandag trillar in i schemat så stoppar jag in en stortå jag med.

Klart vi lär ta hand om dig. :) SMC steg 1 och 2 är rätt bra start på storbaneåkat' faktiskt, speciellt om du går in i det med lite vilja att verkligen ta till dig det som lärs ut. :skamlösreklam

Men visst fungerar det att åka lite knix innan och nöta lite blick/gaskontroll/motstyrning och smyga ut på storbanan med.

Vi LÄR ju (håll ett öga i banåkatråden).

Har letat efter en hjälm bra länge nu och kommit fram till Arai Viper GT. Sitter precis som den ska på skallen och sjukt skön. Därermot verkar den halvt ovanlig på onlinesidor.

Jag var in till västerås och provade en för ett par dagar sen och S satt skönt och X-S satt skönt men ganska hårt. Är rädd för att den kommer vara elak mot mig efter 1-2h på cykel. Men vad vet jag, kanske ska leta reda på en X-S?

Hittade nu den jag ville ha billigt men storlek S. UK-modellerna skiljer väl sig inget från våra?
Men nu kan jag inte bestämma mig om jag ska ha X-S eller S... Alltid ska det jävlas:död

Blev en small. Arai Viper GT Takanashi replica. Kommer på onsdag :gnissla

Last edited:
Kan man inte åka hoj får man hitta på annat för att höja adrenalin nivån. :yoparty

Bifogat

• IMG_2015.jpg
    IMG_2015.jpg
    239.1 KB · Visningar: 51
  • IMG_2021.jpg
    IMG_2021.jpg
    236 KB · Visningar: 70
  • IMG_2029.jpg
    IMG_2029.jpg
    248.4 KB · Visningar: 49
  • IMG_2002.jpg
    IMG_2002.jpg
    209.4 KB · Visningar: 41
Last edited:
Ser farligt ut:yopartyTror aldrig du har accat så fort från 0-200 knyck iaf någon gång:tummenupp

Den upplevelsen går inte att beskriva 0 - 200+ på ingen tid.
Det va så häftigt även om vi maxade bara lite över 200... det ska gå fortare.

någon som har en hjälmkamera att låna ut för en kort session?
var med småkusinen till malmas minicrossbana igår och tänkte att det vore kul att spänna på han en hjälmkamera :)

:huvetYamahaStore=Noll koll gummiboll....Tog förs en halvtimme att lyckas ta fram det man lade undan åt mig på fm, ingen vet "vem" som lagt undan, inga RUTINER i kassan med ex en enkel låda att lägga undanlagda småprylar dessa fanns längre in i butiken vid mc försäljningen.. sen får man "hjälpa" dem på traven med oljemängd..man kastar kundernas prylar i luften så de ramlar i backen..man är ironisk mot sina kollegor inför kunder, vilka nötter...:huvet

Nej det är som jag sagt förr det ser b ut därinnebland hojarna, och personalen verkar gå lägre ändå..

Jag kommer ALDRIG lämna in någon hoj åt dem att skruva, sådant dåligt intryck de gjorde på mig idag så rekommenderar jag INGEN att göra det..Är de dubbelt så bra på att skruva som att bedriva affären så finns det riskt att det blir skit..

Nu är snart hojen uppdaterad iaf med nya packboxar, bromsbelägg fram och däck:tummenupp

Nu är skitsnackstråden uppdaterad:tummenupp

Last edited:
...det blir ordning på rettan till torsdag kväll i Sala iaf? :)

De är duktiga på att kränga crosshojar på yamahacenter, man kan väl sammanfatta det så. ;) Funbike kan man säga ett och annat om med, men de vägs ju upp av Bella i kassan och Almgren på verkstaden. :yoparty

...det blir ordning på rettan till torsdag kväll i Sala iaf? :)

De är duktiga på att kränga crosshojar på yamahacenter, man kan väl sammanfatta det så. ;) Funbike kan man säga ett och annat om med, men de vägs ju upp av Bella i kassan och Almgren på verkstaden. :yoparty

Crossar är nog de enda de skall pyssla med..Jag skulle vara förbannad om jag hade ett företag och mina anställda var sådanna..

Hojen är nog inte färdig tills dess..skruvar inte själv(då skulle det nog ta ÄNNU längre tid..haha) Men kommer ev över i bil annars och tittar på är lite resurs om det behövs, vevar lite flagga:tummenupp.

Last edited:
Inte för att jag är någon mc-mek, men såna där jobb kan jag göra åt er i mån av tid, jag tycker faktiskt det är kul. Och jag anser mig vara lite mera seriös än gubbarna på yamaha store iaf, nu är väl inte det så svårt kanske......... Hör av er och fråga, jag törs säga nej...

Såg precis hur en lite disträ kvinna i köping sakta ner och göra en vänstersväng utan att blinka för att komma in på en parkering och ta sig en löprunda i skogen. Det var bara det att en mc med passagerare, trorligtvis irriterad av hastigheten, precis körde om och blev överraskad av vänstersvängen. En tvärnit senare välte cykeln bara några cm från bilförarens framdörr.
Men kvinnan åkte in och parkerade och gick upp i skogen och sprang, ovetande om vad som precis hänt.

Läskigt hur vissa är i trafiken!

Last edited:
Såg precis hur en lite disträ kvinna i köping sakta ner och göra en vänstersväng utan att blinka för att komma in på en parkering och ta sig en löprunda i skogen. Det var bara det att en mc med passagerare, trorligtvis irriterad av hastigheten, precis körde om och blev överraskad av vänstersvängen. En tvärnit senare välte cykeln bara några cm från bilförarens framdörr.
Men kvinnan åkte in och parkerade och gick upp i skogen och sprang, ovetande om vad som precis hänt.

Läskigt hur vissa är i trafiken!

usch :död
du stannade väl och kollade hur det gick för dom?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back