Enligt wiki så är en plan 7140 kvm så det blir ca 12 fotbollsplaner... Satan vad stort..
Jo, det var lite väl avrundat av mig...
Får skylla på att man endast har sprungit långsidan upp och ner som ytterback
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Enligt wiki så är en plan 7140 kvm så det blir ca 12 fotbollsplaner... Satan vad stort..
Söker du inte igenom SH efter potentiella rasistiska kommentarer så är du ute o letar konspirationer i buskarna![]()
Söker du inte igenom SH efter potentiella rasistiska kommentarer så är du ute o letar konspirationer i buskarna![]()
och du söker igenom SH efter mig för att så fort tillfället ges få kasta lite skit på mig och det är samma låga nivå på kommentarer som kommer från dig, du står som om du vill ha den i rö*en och väntar på ryggdunkarna.
Min uppgift är så himla mkt enklare än din för jag kan blunda o klicka in mig på vilken tråd som helst så är du där![]()

Både du och jag vet att det inte stämmer, så försök att inte intala dig själv nå annat.
Haha GUW tryckte dig i rö*en precis![]()
Näerå, jag ryggdunkade, inget annat.
Det där med att få i röven verkar du mera bekant med

citerar aftonbladet:
"Till Aftonbladet strömmar mejl och telefonsamtal från läsare som upprörs över att regeringen i dag meddelar att Facebook, som värderas till omkring 350 miljarder kronor, får 100 miljoner kronor i investeringsstöd, för att bygga tre stora serverhallar i Luleå."
Case closed.
Det bästa är ju att detta krisföretag får 100 miljoner i stöd av skattebetalarna.
För mej så gör detta inget. Förstå vad det genererar jobb, intäkter på el, mark. Byggare, Service, underhåll och hotell har en vinning i detta. Snacka om bra för Luleå med omnejd. Fler sånna här saker och norrland kan bli levande igen.
Det är jättebra för Luleå. Frågan är bara om detta var det mest effektiva sättet att använda pengarna.
Facebook har insett att det går bra för stockholm, men också att de pengarna aldrig hamnar i stockholm. Då tittar de var robin hood skatten hamna och sen bygger de en hall där så kan de få den kommunen att betala kalaset
Det va ju snack tidigare om att FB skulle flytta hit, då va anledningen våra starka lagar kring yttrandefriheten eller nått åt det hållet vill jag minnas.
Nästa företag på listan är SAAB.
Räcker detta som bra anledningar?
...Massa info på bilden...
Räcker detta som bra anledningar?
![]()
The Lulea data center, which will consist of three 300,000-square foot (28,000-square meter) server buildings, is scheduled for completion by 2014. The site will need 120 MW of energy, fully derived from hydropower.
The Atlanta Journal
Om dom kommer att belasta nätet med 120 MW kommer det även att behövas byggas en högspänningsledning till huset och en transformatorstation i nära anslutning. Om man räknar lite grovt skulle man vid 400 V behöva en huvudsäkring på i runda slängar 300 000 Amp
Det fina då är att man på ett år skulle förbruka lite drygt en miljard KWH vilket med rådande energiskatt skulle medföra en skatteinkomst på bra mycket mer än investeringsstödet på 100 miljoner.
Så ja, en hel del uppgifter kring detta verkar vara en smula överdrivna!
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |