Ktm 625

Ok! minns när jag satte på helsystem på min gamla 640 för 10 år sen,,,då flyttade jag upp nålen ett par hack! de behöver man alltså inte göra på 625 ans flatslide?
 
Har precis varit på Svenssons LIVS

Köpte 10L för 64kr/L men som nämnt tidigare hade dom 10W-50 numera,
Påverkar det motorn nånting?

En annan fråga: Blir oljan sämre om den står i garaget under vintern? (Det är ej varm garage så där kan bli några minus grader under vintern.)
 
Har precis varit på Svenssons LIVS

Köpte 10L för 64kr/L men som nämnt tidigare hade dom 10W-50 numera,
Påverkar det motorn nånting?

En annan fråga: Blir oljan sämre om den står i garaget under vintern? (Det är ej varm garage så där kan bli några minus grader under vintern.)

Det är ok för din motor. Den kan lagras vid - grader utan problem. (enda oljan som inte kan lagras vid - grader är vegetabilisk 2-t olja )
 
Jag kör OBEKR-nålen, öppnad luftburk, slipon. Med 165 i huvudmunstyckte så small den på gasavslag, satte i ett 172 munstycke istället och nu är det inte några smälla alls.
Kan det ha blivit för stort?
 
Jag kör OBEKR-nålen, öppnad luftburk, slipon. Med 165 i huvudmunstyckte så small den på gasavslag, satte i ett 172 munstycke istället och nu är det inte några smälla alls.
Kan det ha blivit för stort?

Det är rimligt.

Boris min favorit. Tömde struten på olja idag och det var lite "flis" på magneten - 1330 mil. Ska jag vara rädd?

Du skall vara jätterädd så att dina knä skallrar och du springer och gömmer dig bakom soffan.....

Lite flis får man alltid men frågan är hur mycket och hur stora flisor. Har du en bild?
 
Last edited:
Du skall vara jätterädd så att dina knä skallrar och du springer och gömmer dig bakom soffan.....

Lite flis får man alltid men frågan är hur mycket och hur stora flisor. Har du en bild?

Hade kladdat ner händerna så bild uteblev. Men det var mikroskopiska flisor...bara lite på toppen typ. Misstänker att det är fullt normalt men eftersom den snart passerar 1400 så sitter jag och väntar på att något tråkigt ska hända :(
 
Hade kladdat ner händerna så bild uteblev. Men det var mikroskopiska flisor...bara lite på toppen typ. Misstänker att det är fullt normalt men eftersom den snart passerar 1400 så sitter jag och väntar på att något tråkigt ska hända :(

Är det bara spån/pulver så är det lugnt. Bitar/flisor skall man akta sig för...
 
ktm 625 sxc

Vänder mig till er innan jag skruvar sönder halva hojen:huvet

På min 625 sxc-05 så tänkte jag skruva dit helsystemet idag,,,men får inte bort originalkröken,,,har fåttt dän ljuddämparen,,men nu ser det ut som jag måste plocka bort en jävla massa ,,typ stötdämparen o luftburken,,kan de vara så jävligt ? el är de bara skit bakom skiftnyckeln!!!
 
Vänder mig till er innan jag skruvar sönder halva hojen:huvet

På min 625 sxc-05 så tänkte jag skruva dit helsystemet idag,,,men får inte bort originalkröken,,,har fåttt dän ljuddämparen,,men nu ser det ut som jag måste plocka bort en jävla massa ,,typ stötdämparen o luftburken,,kan de vara så jävligt ? el är de bara skit bakom skiftnyckeln!!!

Vilken årsmodell har du? På 03-04 får man lossa bakramen nere och vinkla upp den.
 
Behöver en snygg och laglig plåt/blinkers hållare samt nya blinkers och ev. ny baklampa. Finns det några lösningar att rekommendera?
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top