Gasturbinhoj = JETeskoj!

Jag har räknat lite på vilka krafter som blir inuti motorn under drift, och kom fram till att varenda liten ledskena kommer sträckas med 37.5 kg vid 3 bar laddtryck eftersom den enda infästningen till motorhöljet (vilket har en rätt stor area som påverkas av trycket inuti motorn) sitter just på ledskenorna.:gnissla

Alltså läge att tänka om lite och fixa fler fästpunkter för motorhöljet så jag inte riskerar att skjuta isär motorn i två delar nästa provkörning.
 
Jag har räknat lite på vilka krafter som blir inuti motorn under drift, och kom fram till att varenda liten ledskena kommer sträckas med 37.5 kg vid 3 bar laddtryck eftersom den enda infästningen till motorhöljet (vilket har en rätt stor area som påverkas av trycket inuti motorn) sitter just på ledskenorna.:gnissla

Alltså läge att tänka om lite och fixa fler fästpunkter för motorhöljet så jag inte riskerar att skjuta isär motorn i två delar nästa provkörning.

Ajabaja, inte tänka så mycket och vara förståndig.

Vi vill ha eld och explosioner! :banana
 
Duee....Johansson, vet inte om nån påpekat det, men grattis till en första testkörning:tummenupp

Jag är minst lika imponerad som alla andra:)
 
Duee....Johansson, vet inte om nån påpekat det, men grattis till en första testkörning:tummenupp

Jag är minst lika imponerad som alla andra:)

Nä, du är nog först med gratulationerna.:D

Nu får ni börja bua lite igen så jag inte får storhetsvansinne och anlägger mustasch eller något i den stilen.
 
Ajabaja, inte tänka så mycket och vara förståndig.

Vi vill ha eld och explosioner! :banana


Känns som att det finns en viss risk för att antalet uppdateringar från herr Johansson kan sjunka dramatiskt om han skjuter motorn i två delar?

Ja om inte kavajen är i kevlar?
 
Nej den vill jag inte naja fast. :)

Fast du kanske ska svarva ner biten undertill (den som blivit skavd alltså) lite? Vi vill ju inte att den växer än mer av temperaturen och sätter motorn stenhårt fast:näsblod

Ser fram emot mer kräm i nästa provstart btw:tummenupp
 
Nu får ni börja bua lite igen så jag inte får storhetsvansinne och anlägger mustasch eller något i den stilen.

Menvafanrå, skrufva fast muppskrufvarva och dra igång skrället på full patte dåråföffan!:mad:
 
Känns som att det finns en viss risk för att antalet uppdateringar från herr Johansson kan sjunka dramatiskt om han skjuter motorn i två delar?

Ja om inte kavajen är i kevlar?

Det skulle väl snarare bli tätare mellan uppdateringarna för då måste jag ju bygga en ny motor.:)
 
Jag säger som mitt gamla befäl, "Fort och fel".:)

Ikväll har jäntan sovit bra så jag hann for lite gjort i garaget, banjobultarna till oljan hålborrades för najtråd och jag fräste bort 0.8mm från turbinhuset så inte turbinhjulet nöter i något mera.

JU-01601.jpg


På plats, skruvarna till returoljetråget ska även dom borras senare.

JU-01602.jpg


Sen var det upp i fräsen med turbinhuset, svarvjäveln är för liten för denna operation nämligen...

JU-01603.jpg


Och så här blev det, den frästa ytan ska coatas innan motorn skruvas ihop.

JU-01605.jpg
 
Min herre är kvick i vändningarna minsann, ny uppstart med mera kräm till fredag?:D :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top