Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan man hyra in dig för ett blåsjobb?
http://farm2.static.flickr.com/1251/5157249869_46402d283f.jpgJag har en hel del löv på tomten , Kan man hyra in dig för ett blåsjobb?
http://farm2.static.flickr.com/1251/5157249869_46402d283f.jpg
Klicka på egen risk om ni vill se löv och blåsjobb![]()
Menvafaan...![]()
Grymmt imponerande bygge! har som säkert många andra följt denna tråden i tysthet sen du startade bygget.
Tycker det ser ut på värmemönstret som att förbränningen är rätt nära utloppet? mellan sekundär o tertiär zonen istället för mellan primär o sekundär där man väl borde vilja ha den?
Hur räknar du in luftflödet genom förångningsrören när du beräknar hur mycke luft varje sektion ska få? Känns ju som att om det läggs till primärzonens area så borde den vara närmare 50% och isf förklara den höga avgastempen?
//Micke
Tack! Det är svårt att utläsa så mycket av värmemönstret då jag bara kört motorn på knapp tomgång, den låga laddluftsdensiteten är inte vidare bra för förbränningen så vid högre laddtryck kommer brännkammaren förmodligen fungera bättre.
Arean på förångningsrören är medräknad i primärzonen med vissa flödesförluster antagna eftersom ett 100mm långt rör flödar sämre än ett hål med samma diameter.
Efter lite snack med min australienske vän börjar jag tro att den höga tempen till stor del berodde på att jag låg för lågt i varv (dålig effektivitet i kompressormappen), en annan anledning kan vara att throatarean i NGV-huset var lite större än optimalt. Nogrannare undersökning krävs.![]()
Borde finnas någon form av entusiastpris att nominera en sådan som dig till.
Angående den uppmätta avgastemperaturen på 700 C, ...vilken tempnivå är normal/önskvärd? Och vad är diagnosen och ev handlingsplanen om det bedöms vara ett problem?
Du var inte orolig att diseledimman den spottade ur sig bakåt skulle råka antända och bli till en elboll? =D
Okej. Låter som du verkar ha rätt bra koll på läget då
Hur högt varvtal och laddtryck var du uppe i under provkörningen då?
Ser fram imot flera provkörnings filmer![]()
Hoppas tösen är snäll mot dig o somnar snart, för här kommer lite fler frågor
• hur många procent pressade du motorn på?
• hur mkt underhåll räknar du med? Efter varje race? Vad innebär det?
• har du fattat hur många som visade den där filmen på sina jobb/för sina vänner idag?
SH's överlägset roligaste och mest imponerande bygge. Skaffar du en fräsig bild man kan ha i sin signatur så lovar jag att använda den![]()
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |