ja men det e ingen som kolar på vad som händer hemma hos dig. och ingen av de stora vaktbolagen kan garantera att de e hemma hos mig inom 10 minuter och tar tjuven. Jag citerar "vårt jobb är inte att ta tjuven, det är EFTERSÖKNING"
Krimteknikerna från polisen sa "slösa inte dina pengar på vaktbolag, vi har så gott som aldrig varit med om att de har varit där i tid. Ibland har vi till och med hunnit söka igenom huset innan vakbolaget har dykt upp"
De sa också om att kameror I huset är viktigt, att ha bild på förövaren inne i ditt hem. Då kan de skicka runt den bilden genom sina kanaler, och det e nästan alltid som nån känner igen personen.
Jag funderar på rakbladstaggtråd a la Guantanamo i gräset utanför staketet, i hopp att de fastnar i skiten när de har bråttom.
Funderar också på att skicka iväg familjen en vecka i jul så det ser ut som man är borta, och sitta här å vänta på de jävlarna. Givetvis inte tomhänt ..
larm är fan en av de största affärsbluffen genom tiderna.
...
good bye..
det tar 60 sec att tömma ett vardagsrum på värdesaker för 2-3 gubbar.
nä som föregående har sagt, flytta eller sätt galler, bygg vallgrav eller minera lägenheten
Ja men om larmet går innan de har hunnit panga rutan, och om rutan är hammerglas, om dörren är låst, om .. om .. om ..
Några extra steg som försenar kan faktiskt göra det mindre lönsamt.
...
good bye..
nä som föregående har sagt, flytta eller sätt galler, bygg vallgrav eller minera lägenheten
Ja men om larmet går innan de har hunnit panga rutan, och om rutan är hammerglas, om dörren är låst, om .. om .. om ..
...
good bye..
Pär, ska du inte hälsa på nån dag ?
ojdå .. lite problem med uppdateringen ser jag ..