Behöver Cujo

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Efter gårdagens inbrott funderar jag seriöst på att låna en mördarhund med rabies eller ebola, och ha den i huset över en helg. Hunden ska helst vara tyst tills tjuven är inne, och sen gå till angrepp utan förvarning.

E det en australiensk dingo-blandning med pitbull jag behöver ?

Mvh J

Det är en presa du ska ha!

För övrigt, jävligt tråkigt att höra. Hoppas ditt FB kan lindra lite iaf.

Bifogat

• zanco_stan1.jpg
    zanco_stan1.jpg
    242.3 KB · Visningar: 79
En sådan här kanske?

Bifogat

• b7e2a7d2-2162-48d0-93b3-c01f3ba251f2.jpg
    b7e2a7d2-2162-48d0-93b3-c01f3ba251f2.jpg
    55.1 KB · Visningar: 90
hehe tack för förslagen :P
Det var i Malmö, Gullvik. denna gången var det "bara" smash-n-grab. de slängde en gatsten genom altandörren och högg min macbook som låg på bordet. Larmet tjöt så de stack, men de hann ju se att jag har ny 46" LED-TV :/

Förra gången, i juli, då länsade de hela huset. Sprit, smycken, parfymer, all elektronik, kläder, kaffemaskin ..

Så jag undrar om de inte kommer tillbaka .. NU saknar jag min gamla kompis vars dobermanntik jag brukade passa. Ojojoj vilken vakthund ..

hehe tack för förslagen :P
Det var i Malmö, Gullvik. denna gången var det "bara" smash-n-grab. de slängde en gatsten genom altandörren och högg min macbook som låg på bordet. Larmet tjöt så de stack, men de hann ju se att jag har ny 46" LED-TV :/

Förra gången, i juli, då länsade de hela huset. Sprit, smycken, parfymer, all elektronik, kläder, kaffemaskin ..

Så jag undrar om de inte kommer tillbaka .. NU saknar jag min gamla kompis vars dobermanntik jag brukade passa. Ojojoj vilken vakthund ..

Låter som du borde säkra upp den där dörren:huvet
Det finns tx hammerglas och sånt, då kommer dom inte in utan att vara väldigt våldsamma!

Första gången stod de och hamrade med en gatsten på köksfönstret som hade nån form av tjockt laminerat glas. De gav sig inte .. Hammerglas har vi pratat om nu med glasmästaren. Även så, det känns som att det finns ytterligare en hel kedja med svaga punkter som tjuvar kan uttnyttja. Är de målmedvetna och vågliga så är det svårt att stoppa dem.

Förresten om nån behöver tips om larm, installation & dyl så har jag bra koll nu.

Last edited:
Nä hindra dom från att komma in kan man inte:mad:
Men man kan göra det svårt för dom.

Men en elak jävla hund är nog en bra ide, inte många tjuvar som går in när han skäller som en best där inne:gnissla

ja men det tar tid att ha hund .. ut å kissa o bajsa hela tiden
de luktar, och måste tvättas, och matas hela tiden

Infernosiren + strobeljus 1500W + rökmaskin :tummenupp

Nä men ett alternativ om du sätter hammerglass eller nån annan form av film där de måste banka o slå o ha sig är att montera vibrationsdeckare på fönster/dörrkarmen.. så larmet hinner utlösa INNAN de kommer in, o sen en eller flera utomhussirener så de blir skrämda

Flytta från Gullvik. Eller så monterar du larm, hammerglass och en massa dolda rakblad!

Infernosiren + strobeljus 1500W + rökmaskin :tummenupp

Nä men ett alternativ om du sätter hammerglass eller nån annan form av film där de måste banka o slå o ha sig är att montera vibrationsdeckare på fönster/dörrkarmen.. så larmet hinner utlösa INNAN de kommer in, o sen en eller flera utomhussirener så de blir skrämda

Hammerglass är beställt, med plastlaminat på insidan. Dock har jag andra fönster med vanligt glas i. Taksiren installerad. Ska köpa lite fler deckare och detektorer (glaskross till ex., men de kostar typ 1000kr /st).
Vi har skrivit lappar och satt i brevlådor hos alla grannar, de flesta är förbannade och rädda för sin egen skull, så vi har lite höjd medvetenhetsnivå på området. Ska låna morsans hund och sätta den i huset när vi åker iväg (Siberian Husky, inte nån killerhund men men)

Sen har ju diskutionen om att flytta börjat. Jag som hela tiden har gillat malmö har tröttnat lite på allt som händer. Vi får se var diskutionen slutar.

Hälsningar !

Vill dom in så går dom in..spelar ingen roll om du har hammerglas. Har varit på ställen där de då plockat ur hela rutan ist. eller så trycker dom in karmen.
Enda sättet är att göra som i Spanien. Galler över fönster och dörrar, inmurade i väggen.
Förstår inte att det ska vara så svårt att skilja på ditt och mitt.

Har du inte larm installera ett med kameraövervakning. Sätt glaskrossdetektorer på varje fönster och magnetkontakter på dörrarna. Innanför sätter du Irdetektorer.

Men lycka till och skaffa en bankbox för värdesaker och dyl.

Förjävla drygt att behöva gardera sig mot all j**la pack!

Java flytta bort mot mig. Dom har hus till salu lite längre ner :)
Massor med misstänksamma pensionärer som vakar och grannen är supersnuten själv. Grining jäkel men bra att ha runt sig.
Tänk vad kärringarna hade blivit galna om ännu en mc tok hade dykt upp :D

Vill dom in så går dom in..spelar ingen roll om du har hammerglas. Har varit på ställen där de då plockat ur hela rutan ist. eller så trycker dom in karmen.
Enda sättet är att göra som i Spanien. Galler över fönster och dörrar, inmurade i väggen.
Förstår inte att det ska vara så svårt att skilja på ditt och mitt.

Har du inte larm installera ett med kameraövervakning. Sätt glaskrossdetektorer på varje fönster och magnetkontakter på dörrarna. Innanför sätter du Irdetektorer.

Men lycka till och skaffa en bankbox för värdesaker och dyl.

Jag vill mest göra det tillräckligt svårt för att undvika de där tillfällestjuvarna . Det skulle medföra orimligt höga kostnader att säkra huset helt

Java flytta bort mot mig. Dom har hus till salu lite längre ner :)
Massor med misstänksamma pensionärer som vakar och grannen är supersnuten själv. Grining jäkel men bra att ha runt sig.
Tänk vad kärringarna hade blivit galna om ännu en mc tok hade dykt upp :D

Skicka länk till hemnet( till min email) så får vi ta en titt ;-)

Last edited:
Vibrationsdetektorer skall inte förväxlas med glaskross, bara så vi pratar om samma sak

Mvh

nej jag förstår skillnaden. det finns nog inga vibrationsdetektorer till Visonic PowerMax+

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back