Behöver Cujo

Securitas har billiga hempaket där de jag räknade upp finns med. Kolla även med andra bolag.

Med lite välgarvat munläder får man ner kostnaden...

Securitas har billiga hempaket där de jag räknade upp finns med. Kolla även med andra bolag.

i ett billigt hemmalarmpaket ingår en magnet på entrédörren och en IR i vardagsrummet typ, kanske en rökdetektor med.

altanbdörren är fortfarande olamrad och smäller du rutan och sträcker dig in så händer typ nada.....

jag har fedelarm nu

i ett billigt hemmalarmpaket ingår en magnet på entrédörren och en IR i vardagsrummet typ, kanske en rökdetektor med.

altanbdörren är fortfarande olamrad och smäller du rutan och sträcker dig in så händer typ nada.....

precis, och det är exakt såna paket jag ser som rena bedrägeriet. Ett larmsystem där man lämnar hela zoner obevakade är fullständigt värdelöst

Last edited:
hehe, jag har precis beställt siren och ett par deckare därifrån. Skulle fan beställt ett par glaskrossdetektorer. Det kostar en del, men jag e också hyffsat imponerad av hur det funkar. grejerna drar i princip ingen ström, batterierna har varat i 3 år. det går att koppla skitmkt grejer till, det enda jag inte har klurat ut än är remote admin. Hur man får status på SMS till ex.

Tyvär har jag ingen erfarenhet av just den utomhusdeckaren men min genrella erfarenhet av utomhusdeckare är att det strular, ska man ha nåt utomhus så är det bättre med linjedetektorer (givare-mottagare bryt "strålen" o larmet går) tyvär finns det inte till powermaxen, dock har du ju 1 eller 2 trådburna sektioner i din centralapp som du hade kunnat använda, dock hade du behövt en extern trafo för att driva dem (gärna batteribackup) men det tror jag blir för dyrt för att motivera sig till en villa...

Hade jag varit som du o vill skydda ordentligt så hade jag gjort såhär. monterat hammerglass eller likvärdigt på fönsterna (hur snyggt är galler på privatbostad?) förstärkt altandörr samt fönster med secustrip (inte den vanliga dörrförsäljarskiten utan den som går hela vägen uppifrån och ner finns hos välsorterade låsfirmor) lite envägsskruvar på nederdelen av altandörren där man kan plocka av en "ruta i trä" o krypa in, monterat vibrationsdeckare på fönster/dörrkarm kan kräva ett par sånna för att få ordentlig täckning på ytan du vill skydda, magnetkontakt på dörrar fönster o en akustiskt glaskrossdeckare i varje rum... dessa är egentligen en nödlösning men finns inte limmade glaskross till powermaxen vad jag vet. utesiren.. destu fler destu bättre =)

Directen har med kameraövervakning. Finns olika paket att välja...
Men vad vet jag...jag jobbar ju bara med skiten:tuttar

larm är fan en av de största affärsbluffen genom tiderna.

- Pang rutan går!
- larmet går
- telefonen börjar ringa ...
- hej det var snälla herr skurk.
- var vänlig uppge lösen ordet ,, nja vänta lite ... ( undertiden tömmer polarna lägenheten)

- nä du jag har ingen jag är ju skurken.
- bra då skickar vi en bil.
- gör ni det, vi drar nu ändå!
- klick
-klick

good bye..

det tar 60 sec att tömma ett vardagsrum på värdesaker för 2-3 gubbar.

nä som föregående har sagt, flytta eller sätt galler, bygg vallgrav eller minera lägenheten :)

ja men det e ingen som kolar på vad som händer hemma hos dig. och ingen av de stora vaktbolagen kan garantera att de e hemma hos mig inom 10 minuter och tar tjuven. Jag citerar "vårt jobb är inte att ta tjuven, det är EFTERSÖKNING"

Krimteknikerna från polisen sa "slösa inte dina pengar på vaktbolag, vi har så gott som aldrig varit med om att de har varit där i tid. Ibland har vi till och med hunnit söka igenom huset innan vakbolaget har dykt upp"

De sa också om att kameror I huset är viktigt, att ha bild på förövaren inne i ditt hem. Då kan de skicka runt den bilden genom sina kanaler, och det e nästan alltid som nån känner igen personen.

Jag funderar på rakbladstaggtråd a la Guantanamo i gräset utanför staketet, i hopp att de fastnar i skiten när de har bråttom.

Funderar också på att skicka iväg familjen en vecka i jul så det ser ut som man är borta, och sitta här å vänta på de jävlarna. Givetvis inte tomhänt ..

...

good bye..

nä som föregående har sagt, flytta eller sätt galler, bygg vallgrav eller minera lägenheten :)

Ja men om larmet går innan de har hunnit panga rutan, och om rutan är hammerglas, om dörren är låst, om .. om .. om ..
Några extra steg som försenar kan faktiskt göra det mindre lönsamt.

...

good bye..

Ja men om larmet går innan de har hunnit panga rutan, och om rutan är hammerglas, om dörren är låst, om .. om .. om ..

...

good bye..

Pär, ska du inte hälsa på nån dag ?

ojdå .. lite problem med uppdateringen ser jag ..

Last edited:
jaghar övervakning på mitt garage.

har hänt flera gånger när jag har varit där sent på kvällen/natten nu i sommar med porten öppen att Väktarbolaget kört förbi ..

killarna har inte ens haft tid att stanna och kolla upp om lokalen till hör mig eller ens frågat vem jag är, bara nyfiket tittat in för att se vad jag har där inne sen kört vidare ..

känns tryggt :(

Pär, ska du inte hälsa på nån dag ?

Jo jag får ta och göra det .. just nu håller jag på att fixa vinterbilen , lyckades komma över en S2:a som ska preppas lite:yoparty

Last edited:
Directen har med kameraövervakning. Finns olika paket att välja...
Men vad vet jag...jag jobbar ju bara med skiten:tuttar

dem nya kamerapaketen har jag inte sett några bilder ifrån, så dem kan jag inte uttala mig om.
dom så finns det fortfarande INGET grundpaket som täcker hela huset som vi diskuterar !

jag jobbar ju också med skiten, dock ej hemmalarm, i samma hus som dig, plan 2 :tungan

:tummenupp

har för mig att koffe också är i branchen

fan giftormar är ju en bra idé!

Klä dig som Steve Irwin och så kastar du runt ormarna i huset =)
Glöm inte att ta foton=)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back