Pickup-besatt.

Öglorna under fram kofångaren som är i en tum tjockt järn böjer sej något uppåt i sin raminfästning om man belastar ojämt då man lyfter upp bilen med kranbil...:gnissla

Också lyckats att böja dom lite efter ett lyft med en stadig travers.:D
Balkarna går också att böjatill om man inte är försiktig med domkraften.

Också lyckats att böja dom lite efter ett lyft med en stadig travers.:D
Balkarna går också att böjatill om man inte är försiktig med domkraften.

Permanent?
Ramen skall flexa ganska mycket.
Den ingår i fjädringen.
Vet flera som försökt bygga seriösa terrängbilar men fått problem med osmidigt chassie, spruckna rutor och kärvande dörrar när de byggt ihop ram, störtbåge och kaross.

Inte fan hade du nån fet silverado pickis ståendes som du sålde iväg billigt, isf slår jag dig :D

Åh en månad senare så svarar jag.
Nej, det var ju en riktig pickis jag hade.

Nissan Kingcab :D.
Nu åker jag omkring i en annan låtsas pickis.
En liten Caddy från -99.

Permanent?
Ramen skall flexa ganska mycket.
Den ingår i fjädringen.
Vet flera som försökt bygga seriösa terrängbilar men fått problem med osmidigt chassie, spruckna rutor och kärvande dörrar när de byggt ihop ram, störtbåge och kaross.

Njae.
Lyckades bara vika kanten lite när jag lyfte med domkraften.

Sett denna tråden nu ett tag och bestämde mig för att göra ett litet inlägg om pickisar. Detta kanske är något som nån av er har eller är sugna på? Vi hade en Jeep J10 hemma innan, aningen kul bil. 34 sulor på och aningen lätt trimmad V8. Hade en 401 som låg, men den kom aldrig i innan bilen såldes.
Sen uppgraderade vi oss till J20. Den var stenful och jag åkte aldrig i loket. Men Jeep J10 för the win säger jag iallafall :)

Vad sitter det för tomatlåda i en Cheva C10 från 82?

Jag hittade den här på blocket,, och är det en hyfsat vanlig automatlåda så kan det ju vara av intresse...

http://www.blocket.se/vasterbotten/Cheva_pickup_C10_6_2_diesel_36045397.htm?ca=2&w=1

Jasså du har oxå sett den där.
Det jag lurar på är huruvida de fyrhjulsdrivna bilarna har annorlunda lådor än vad de bakhjulsdrivna har? Eller sitter det separat sk. fördelningslåda efter lådan?
Om inte spec. för 4x4 så borde det bara vara att hinka i en 700 eller 400-låda.

Det jag lurar på är huruvida de fyrhjulsdrivna bilarna har annorlunda lådor än vad de bakhjulsdrivna har? Eller sitter det separat sk. fördelningslåda efter lådan?

Jag är ganska övertygad om att fyrhjulsdriften sköts av en separat tillsatslåda efter automaten.

Frågan är om måtten stämmer mellan en gammal 400 och en modern 700, är dom utbytbara så är det väl ingen sak att gräva upp en låda.

Måste man hålla på att korta mellanaxlar och balansera om så känns det inte lika kul längre, men fortfarand fullt görbart..

Det finns förövrigt en snubbe som är femjävlig på att renovera jänkeautomater här i stan, en snubbe som jag känner lite löst.

4-hjulsdrivna blazer mm har en kortare 350 låda pga påbultad fördelningslåda iaf, om c10 har samma vet jag inte men den kanske inte behöver det pga längre axelavstånd.

Det är väl en helt vanlig Hägglunds 206a med en chevakaross?

Känns som amfibieegenskaperna blir lidande :)

Den har ju fortfarande ett flak iaf :rolleyes:

Annars skulle jag nog bli nöjd med Mattracks:
Ja, jag gillar band/mattor :D

http://www.youtube.com/watch?v=WBz1h9qYG2E

Även fast det är att svära i trucker-kyrkan så är Hiluxen något jag skulle vilja ha:

Hilux_sv_i_backe_770_340_tcm287-882288.jpg

Edit:
Eller varför inte en Tundra:

intro.jpg

Last edited:

C=2X4 men det kan ju ha modifierats. 4X4-lådorna har andra hus som passar på fördelningslådan. Men såna finns det många av. Bara å tjöp!

Själv gillar jag just de äldre tjevorna mest av alla tjevor.

C=2X4 men det kan ju ha modifierats. 4X4-lådorna har andra hus som passar på fördelningslådan. Men såna finns det många av. Bara å tjöp!

Själv gillar jag just de äldre tjevorna mest av alla tjevor.

Är du säker på det där?

Jag får ingenstans intrycket att det är eller någonsin har varit en 2wd.

Vägverket skriver "Växellåda=Automat, Tillsats"

Skitsamma, motorn har våldsamma 130hk, det måste vara sövande sävligt.

Hur bär dom sig åt att inte hitta fler hästar i 6.2 liter motor?

ÅAS trollar dom fram hela 200hk ur 1.7 liter milen/4.3 liter slagvolym bensinare :huvet
Dom måste ha varit koncentrerade på att utvinna buller ur bensinen.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025