Singel

Tack alla!

Inga barn (tack gode gud)
Jag äger huset till 100%..hon har inte ett skit...

Tränar gör jag varje dag iaf, men nu ska jag fan leka romen av mig ett tag & musiken är en bra tillflykt just nu, känslorna pendlar rätt rejält idag..ena stunden känner jag mig fri & tacksam över att skiten tog slut (var risigt en längre tid), nästa tänker man på det som varit & ramlar ner i gropen....

Well well, life goes on.
Och naturligtvis ska jag inte elda upp något! :)

Tack ska ni ha! det värmer

Perfekt, då har du huvet på skaft i alla fall.

Se till att ta bort hennes nummer och befatta dig inte med henne ö.h.t, den som då blir knäckt är hon själv och du kommer må klart bättre snabbare än om du fortsätter ha kontakt.

känslorna pendlar rätt rejält idag..

Så kommer det att vara under lång tid.

Hitta nån att sätta på, om du tror att det hjälper, men att inleda nytt direkt kommer med stor sannolikhet att gå åt helvete.

Personligen tror jag att man bara mår skit av att knulla runt men jag vet att jag är annorlunda än de flesta andra killar i den frågan.

Det första du bör göra imho är att få bort hennes grejer ur synfältet omedelbart.

Alla är vi olika och reagerar på /hanterar saker på olika sätt.

Att behålla kontakten är inget jag skulle rekommendera efter en sådan upplösning. Vända blad är bäst för en själv. Och nu är det BARA en själv man ska fokusera på. Skit i andra, brukar vara skönt att köra ett riktigt ego-rally.

Det finns garanterat saker som du inte gjort lika mycket eller inte alls på en längre tid, saker du saknat men inte reflekterat över. Det kan vara fisketripp, fjällvandringar, grusbus, hojbygge, husfix osv osv. Ofta funkar fysisk aktivitet utmärkt som bearbetning, datorspelande/tvtittande gör det inte.

Sprit, spel och kärringar ska man göra klokt i att hålla sig ifrån ett par månader.

Har kastat in hennes prylar i en stor fin hög i hennes walk in closet hon tjajade om...som jag snickrade....hon har lite att sortera sen om man säger...

Låter trist de där kan förstå om de kan kännas tomt när någon som funnits där en massa år helt plötsligt e borta, försök sysselsätt dig med annat så du inte grubblar för mkt.

Har kastat in hennes prylar i en stor fin hög i hennes walk in closet hon tjajade om...som jag snickrade....hon har lite att sortera sen om man säger...

Svarta sopsäckar rymmer en hel del... de kan även stå prydligt i hallen så slipper du ha henne i hemmet längre än nödvändigt.

Ställ i sopsäck utanför och montera ett annat lås.

Utanför kan vara gränsfall till egenmäktigt förfarande... men att montera annat lås hade jag gjort omedelbums. :tummenupp

Last edited:
Byt lås, ställ säckarna med prylar i hallen och när hon ska hämta prylarna kyfter du ut allt utanför tröskeln och drar igen dörren. Vill hon vara med någon annan så fine, men då ska hon inte sätta sin fot i ditt hus igen.

Surt, men inte mycket att göra åt. Bara att se framåt.

Tack alla!

Inga barn (tack gode gud)
Jag äger huset till 100%..hon har inte ett skit...

Tränar gör jag varje dag iaf, men nu ska jag fan leka romen av mig ett tag & musiken är en bra tillflykt just nu, känslorna pendlar rätt rejält idag..ena stunden känner jag mig fri & tacksam över att skiten tog slut (var risigt en längre tid), nästa tänker man på det som varit & ramlar ner i gropen....

Well well, life goes on.
Och naturligtvis ska jag inte elda upp något! :)

Tack ska ni ha! det värmer

Som N/A sa, bryt totalt och sen tar du en paus. Att man tänker på allt härligt man haft det ihop är ju en mental bugg. Det är som att tänka på förra sommaren som var sååå underbar men då räknar man inte in, ösregn, bakfylla och tarmvredet. Man har en tendens att rota fram alla ljusblåa minnen när man minst behöver dom.

Sånt här tar tid men det går över. Lycka till.

Som N/A sa, bryt totalt och sen tar du en paus. Att man tänker på allt härligt man haft det ihop är ju en mental bugg. Det är som att tänka på förra sommaren som var sååå underbar men då räknar man inte in, ösregn, bakfylla och tarmvredet. Man har en tendens att rota fram alla ljusblåa minnen när man minst behöver dom.

Sånt här tar tid men det går över. Lycka till.

Visst är det så.. Men det är en lätt fälla att falla i när hela havet stormar..

Det kan alltid bli värre. Till och med när man står längst ner.
Se till att ha bra polare runt dej, sånna som stöttar och håller ett öga.

Själv förlorade jag min sambo i sommras. Efter 15år så känns det. Jag umgås med polare, har kul och även sörjer ibland. Sen har jag fullt upp med hunden och jobbet.
Var sjukskriven i lite mer än två mån och känner att jag måste tillbaka till jobbet för att få ordning och reda i livet. Då jobbet för mej är min fasta punkt.

Konstigt det där med åtta år, verkar vara då det kommer en riktig dip i många förhållanden, min sambo lämnade mig för nästan exakt ett år sedan, efter just åtta års förhållande. Det är först nu jag börjar komma tillbaka i mer normal gängor.
Blir verkligen ett stort vakum i livet när den man levt för och planerat att åldras tillsammans med utan förvarning säger upp samboskapet.

Det svåraste tycker jag är att försöka hitta någon ny mening i livet när allt man gjort och planerat för under lång tid går plötsligt upp i rök.

Så sätt dig ner och fundera över vad just du vill med den närmaste framtiden. Försök planera in några delmål på vägen dit.

Undvik kontakt, det drar bara ut på lidandet, kemikalierna i hjärnan måste snabbt ställas om från lycklig och nöjd till hungrig och målmedveten.

Lider med dig och hoppas du studsar tillbaka upp på topp snabbt!

Nyktert, träna, prata om det ordentligt med polare några gånger, inte småprat ofta.
Du har ju offroadhoj, planera och dra iväg på långresa till våren, finns ju trådar om Tibet ToR och Thailand landvägen här på forumet.

Det är som många säger. Var lite egoistisk för en gångs skull och tänk på dig själv. Meningen med livet är ju att man ska vara glad och att hjärnan ska släppa till lite
dopamin.
Själv köpte jag mig en muskelbåt efter några år av ågren. I sommar har jag haft de lyckligaste stunderna på över 6 år.

Som många redan sagt men det tål att upprepas.

Prata om det, med polare, föräldrar eller ta professionell hjälp. Det är bästa sättet att bearbeta sina känslor och kunna gå vidare.

Det är som många säger. Var lite egoistisk för en gångs skull och tänk på dig själv.

Det där har jag tänkt på, jag har redan efter dessa två månader blivit mycket mer självisk, stundtals reält ego.
Men jag anser mej ha rätten att vara det också.

Det där har jag tänkt på, jag har redan efter dessa två månader blivit mycket mer självisk, stundtals reält ego.
Men jag anser mej ha rätten att vara det också.

Sedan är det ju viktigt att inte vara egoistisk på ett korkat sätt. Man kan vara egoist och fortfarande omtänksam vad gäller andra, man ser bara till sig själv i första rummet...

Sedan är det ju viktigt att inte vara egoistisk på ett korkat sätt. Man kan vara egoist och fortfarande omtänksam vad gäller andra, man ser bara till sig själv i första rummet...

Självklart. Vem vill vara runt omkring ett ego?

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda