Anderstorp 3/9-4/9

1.58.81 blev det idag vid det tillfälle jag hade laptimern på, men jag förstår inte var fan man ska hitta resterande sekunder att kapa! :/ ajaa, imorgon är det en ny dag. :)

De é nu du får lära dig vad du ska ha högerhanden till, förutom att köra en Al Bundy på kvällarna:tummenupp
 
Jaha, sammanfattning av dagen so far:

Fiver bör inte ha något med någonting som kan behöva en gnutta av organisering. Det är helt galet hur flummigt allt är

Oj, låter som det är värre än förra gången :näsblod.

Tror inte de är de enda arrangörer som är flummiga, får en att inse hur proffsiga SSEmse är!

Hojen är lastad och tankad så snortidigt bär det av :)

Imorgon blir det RoH camp :yoparty
 
Oj, låter som det är värre än förra gången :näsblod.

Tror inte de är de enda arrangörer som är flummiga, får en att inse hur proffsiga SSEmse är!

Hojen är lastad och tankad så snortidigt bär det av :)

Imorgon blir det RoH camp :yoparty


"It was one time in band camp" :D ses om 12 timmar grabbar


när ska du köra sebbe? sj drar jag vid 5 tiden från Ekeby
 
Jaha, sammanfattning av dagen so far: ... men jag förstår inte var fan man ska hitta resterande sekunder att kapa! :/ ajaa, imorgon är det en ny dag. :)

Det är i det här läget du ska hitta folk som kör snabbare än du i olika partier på banan, kolla vad de gör annorlunda ex.vis spårval, var de börjar gasa, när de bromsar, hur de svänger, tittar you name it. Hittar du någon du kör någorllunda jämnt med under dagen så lär man sig massor av varandra, om man vill. :)

Ha kul imorgon! Jag är inte ett dugg avundsjuk och jag SA' ju att du skulle ta med fikakorgen till rakan! :D
 
Hur har det nu gott i helgen. vem piska vem? vem satte banrekord:banana wheela WW hela rakan:skrämd
E kungen fortfarande kung eller har han fått abdikera:va
Detta e saker vi måste få reda på:tuttar
 
Kan säga såhär: Leca-havet är inte så farligt som det ser ut. :)
 
Haha tyckte hojen detsamma ?

Ska man bli duktig så måste man åka av , för och veta var gränsen är .
Menar på bana då givetvis :)
 
Nu e man på g hemmåt och jag kan ju säga att man känner sig smått sliten.
Men vi har haft en kanondag med mycket sol och massor av köra.
 
Tack grabbar o tjejer för en skit rolig dag det här ska jag göra om.

Glöm nu inte lägga up bilder dom som har!!!!
 
Tusen tack alla för en kanon helg. :banana
Jag är nöjd med mitt resultat då jag uppnådde mitt mål med en tid på 1:55:08.

Ser redan fram emot nästa säsong. :yoparty
 
Jaha, då var helgen på Anderstorp över och jag vill främst tacka alla inblandade. Vilken jävla kanonhelg! Gott väder, underbart sällskap och händelserika pass.

Som tidigare sagt körde jag 1.58.81 igår och förstod inte alls hur jag skulle kunna kapa mer på den tiden, men det gick tydligen att ändra på.

Första passet på morgonen fick vi inte använda broms, något som var jävligt intressant på vissa delar av banan. "Skalman", vår instruktör, var något av de luddigaste och flummigaste jag någonsin mött i människorväg, men vad gjorde det när vi körde barnpedagogik. Han körde först, vi härmade. Plötsligt började ett visst flyt infinna sig och det kändes inte alls som att man gick in i kurvan "för fort", trots att det nog gick något så när som vad jag körde igår i kurvhastighet.

Nästa pass var broms tillåten, men bara i fullt läge och så sent som möjligt. Precis som det ska vara dvs. :tummenupp
Vi åkte och skiftades om att ligga efter Skalman och prova flytta bromspunkter, bromsa in kurvan och så vidare. Det kändes helt plötsligt helt naturligt. :)

Pass 3 bad jag om att få ett fritt pass för att "öva" på de moment som vi hade kört och gått igenom i de tidigare passen. Och se på fan, det gick tydligen att sänka tiden, och det ganska rejält dessutom.
1.54.38 stannade klockan på och en lagom nöjd Marcus klev av hojen när han kom in i R.o.H-campet. Att man var helt slut är en annan femma (två dagars körning är fan för mycket egentligen).

Pass 4 var ganska odramatiskt.

Pass 5 - då jävlar börjar det hända grejor! Fick för mig att prova CBR1000RR - Fireblade som var möjligt genom att jag anmälde mig genom Honda. Snacka om att få blodad tand.
Jag har fått pröva några literhojar tidigare, bland annat nån retta och nån gixxer, men jag har tyckt att de har känts oerhört klumpiga. Men inte Firebladen!
Snäll som ett lamm, bra med pulver (sista gången jag pressade på rakan lyckades jag pinna in 290 km/h på mätarn :yoparty) och så låg den som ett strykjärn i kurvorna.
Inte ens minsta antydan till instabilitet eller någonting sådant. Visserligen har jag ju knappast pressat maskinen men fan vad chockad jag blev.

Fan att man bara haft kortet sen oktober -10 och bara är 22. Försäkringen kostar för helvete mer än hojen (om jag inte klotar, för då kunde jag lika gärna köpt 2 och plockat delar istället), så Firebladen är för tillfället bara en våt som lär komma tillbaka då och då. Det är mycket möjligt att man införskaffar sig en banhoj till 2012 istället, det känns liksom som att det ger mer. Men men, vintern är lång. :6surkart

Pass 6 - Jaha, då ska man ut och ta det lugnt och bara köra för skojs skulle. La mig i vad jag tyckte var ett ganska begagligt tempo, var helt slut i kroppen och huvudet vilket märktes på tiderna som nu låg på 1.57 igen. Ungefär halvvägs in på i passet åker jag ut på start och mål, när jag kliver på bromsen märker jag att det är åt helvete för sent.
Tankarna rusar i huvudet:

- Rakt fram i Leca-havet eller försöka lägga ner, med risk att tappa framhjulet, lowsida ut över curbsen, ut i gräset?

Hmm.. Leca-kulorna är ju bara att köra rakt fram och få stopp på skiten, plus att jag har bättre bromseffekt rakt fram..
Fan, om jag lägger ner och tappar den och den slår i curbsen och börjar volta och ha sig, det är ju inte så kul.. Nää, bollhavet it is - here I come!

Enda problemet var att det inte "bara var och köra rakt fram" och få stopp på skiten i leca-havet. Stopp tog det ju, men färdriktingen påminde mer om militärgolf = /\/\/\| istället för den planerade "dragrace-stilen" = --------|

När ekipaget stannar och välter åt vänster hamnar jag med benet under, vilket resulterar att det var lite halvkrångligt att komma loss. Men men, loss kom jag och reste hojen gjorde jag själv också. Jag var helt övertygad om att hela vänstersidan bara var att kassera, men detta kan nog varit en av de billigaste avåkningarna i historien.

Några pyttpytteminimala repor på plast detaljer och klistermärkena på tanken från leca-kulorna, går förmodligen att polera bort. Beslaget till blinkersen bak böjdes lite (kostnad 25:- på Beijer Bygg) och fästet till kameran. Och så ett stukat ego förstås.. Men, det kommer för eller senare har jag fått höra. :D
En erfarenhet rikare och minst lika glad för det!

Jag räknar det inte riktigt som en "riktig vurpa" dock, jag valde själv att gå ut i leca-kulorna för att det var det bästa valet, sen att jag inte blir stående i kulorna är ju en annan sak. Men jag skulle vilja se nån som blir stående efter de kört ut i bollhavet. Men ni får avgöra själva, lägger upp en film från torpet.

Tycker gott att - sebbe - ska lägga ut sin "kraschfilm" också. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QouRmFVZvEQ
 
Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back
Top