Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt. Fyrverkeri i snöre eller?Fick ett annat ryck att plåta ikväll.Lite annorlunda än motocross.
Hittar två bilder till av typen nedan HÄR
Kan det vara en fontän ?Nä, inget fyrverkeri. Avslöjar inte allt än. Ska göra ett par tillfällen till innan jag ger iväg infon. =)
Aja, är man bara lite kreativ så kan det bli hur bra som helst med blommor och träd på bild.
Nä, inget fyrverkeri. Avslöjar inte allt än. Ska göra ett par tillfällen till innan jag ger iväg infon. =)
Aja, är man bara lite kreativ så kan det bli hur bra som helst med blommor och träd på bild.
Kan det vara en fontän ?
Stålull i snöre, fast jag tror inte det gnistrar så mycket.
Undrar om dom blir impade på oslo båten om jag letar upp lite och provar på soldäck?
Attans. Min nästa gissning hade varit att det var ett stort jäkla tomtebloss.Nä, Blue har gett rätt svar.![]()
En bekant råkade ut för att hans boxer tuggade i sig hans usb-hårddisk. Samma boxer har även gnagt lite på bland annat hans Canon EF extender.Attans jämrans kattjävlar rev ner min backup-HDD, där jag borde sparat filer som backup, men naturligtvis inte gjort det, utan bara flyttat över, dum som jag är, så där rök några års fotografier bland annat.
Jag har en prisbelönt bild på drygt 1000pixlar (förminskad) och originalet är borta.
Blev kontaktad av en fotograf/lärare som vill köpa bilden i största möjliga format för att bla använda den i sin undervisning...
Så då kommer frågan; Hur mkt kan jag interpolera fanskapet utan att det ser för illa ut? Och hur i helskotta gjorde man interpolation i PS??
Demensen galopperar.
Vad har ni för taktik när ni fotar hojar i rörelse?
Här är två bilder som jag är riktigt nöjd med i år.
Den vänstra är från Rookie Racet på sviestad i Söndags och den högra är på Robin 12 år när han kör med de stora grabbarna i Racegruppen på Mantorp i maj.
Personligen tycker jag att fler bilder blir ok skärpemässigt totalt sätt om jag inte kör "rapid fire" utan knäpper en bild i taget. Men så fotar jag nästan uteslutande hojar vid roadracingbanan och då har man ganska många chanser att få till det per hoj.
( Bilderna är tagna med Canon 7D / Sigma 70-200 2.8 )
Vad har ni för taktik när ni fotar hojar i rörelse?
Här är två bilder som jag är riktigt nöjd med i år.
Den vänstra är från Rookie Racet på sviestad i Söndags och den högra är på Robin 12 år när han kör med de stora grabbarna i Racegruppen på Mantorp i maj.
Personligen tycker jag att fler bilder blir ok skärpemässigt totalt sätt om jag inte kör "rapid fire" utan knäpper en bild i taget. Men så fotar jag nästan uteslutande hojar vid roadracingbanan och då har man ganska många chanser att få till det per hoj.
( Bilderna är tagna med Canon 7D / Sigma 70-200 2.8 )
Jag brukar köra seriebildtagning men hålla ner antalet till två, tycker inte jag får fler skarpa om jag skjuter tre eller fler, ibland tar jag en i taget och fanken vet om det inte är goast.
Jag labbar även med slutartid väldigt mycket, när känslan börjar infinna sig så tycker jag det kul och prova ner åt 1/80, en del bilder blir ok, som bilden på kawan, från Assen förra helgen.
Men vanligen ger 250 - 320 flest ok bilder som ändå har rörelse nog.
Den andra bilden är på Mats Backman på bikeweek, 1/160.
Eos 550D / canon 70-200 f4, Cloudy, ISO auto, AI servo och nästan alltid Tv vid panoreringar.
Ni som har IS gluggar, hjälper det märkbart?
Jag provade ett 100 -400 en stund och tyckte det va klart störande att bilden ryckte till/frös för ett ögonblick när IS jobbade, är det så på alla?
Tidigare tips + 1 punkts AF (för att få så snabb AF som möjligt).
Ja just det, glömde det, alltid centrum/kors sensorn.
Fick ett gäng fina kort i Zandvoort holland i förra veckan, riktigt skönt att upptäcka spännande fotografering som inte är mc, har nog kört fast lite i ett fack, downhill verkar spännande också,nån här som brukar fota sånt?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |