När blir det ok att äga en glidare?

När blir det ok att äga en glidare?


  • Antal röstningar
    0
Night rod special är en helt ok glidare, men V-rod Muscle är ännu häftigare
vrscf-v-rod-muscle-vivid-black.jpg
.


Men om man ska bli kung i stan så ska man åka på något som liknar dessa hojar som Japanare har byggt (självklart byggda på harley motorer)
http://www.youtube.com/watch?v=KpOp6uESBZ4&feature=player_embedded
 
Last edited:
ah, ja "Power cruiser" benämningen har jag hört någonstans. Det låter bra.

Även Triumph rocket 3 kanske är mer power cruiser än glidare...
Men båda är custom (med nöd och näppe för vmax)

Rätt fräckt koncept. Men köp en HD 883 och 1200 konvertera med lite extra godis. Runt 120hkr på bakdäcket och du har en rödljus racer utav rang. Bra acc om det inte går fortare än 200 km/h :tummenupp
 
Rätt fräckt koncept. Men köp en HD 883 och 1200 konvertera med lite extra godis. Runt 120hkr på bakdäcket och du har en rödljus racer utav rang. Bra acc om det inte går fortare än 200 km/h :tummenupp

Dock verkar det varken lätt eller billigt att åka med 120hp på bakhjulet på HD om man tittar på Jörgens byggtråd:gnissla
 
Dock verkar det varken lätt eller billigt att åka med 120hp på bakhjulet på HD om man tittar på Jörgens byggtråd:gnissla

Nej, han har haft minst sagt mycket strul!

Men det är väl för att han vill plocka 120hkr plus. Typ 130-135. Verka som om en hel del lyckas få det att hålla ok ifall de håller sig till max 120hkr.
 
Nej, han har haft minst sagt mycket strul!

Men det är väl för att han vill plocka 120hkr plus. Typ 130-135. Verka som om en hel del lyckas få det att hålla ok ifall de håller sig till max 120hkr.

120 rwhp i en 1200cc-sportster är väldigt mycket. 100 bakhjulshäst är bättre på 1200 cc om man ska åka gata. Min motor är ju en kraftigare S&S sportstermotor och därtill på 1640 cc.

De problem jag haft har dock inte varit av effektrelaterade, motorn håller mekaniskt bra.
 
Last edited:
Jag kan tänka mig en sådan här faktist.

Gott om plats för turbon också:tummenupp
 

Bifogat

  • glidare2.jpg
    glidare2.jpg
    48.1 KB · Visningar: 109
Varför ser alla glidare gamla/retro ut? Varför gör man inte en modern glidare som kanske rent av ser lite sportig ut, med modern teknik?

Köper folk en glidare just för att den ser gammal ut, eller för körställning etc?
Eller kanske rent av för att den är byggd på gammal teknik? Det ena utesluter väl inte det andra?

Jag vill se MODERNA glidare därute.
 
Ahaa. Den kände jag inte till. Ser ut som en sportis. Kort och hög. En glidare är väl längre/lägre?

Kort och hög vettefan , provdregglade lite på en sådan å den är LÅNG och riktigt bamsig

förra hojjen var en VZ1600 (en glidare ... ) till min king , ångrar inte en sekund :banana
 
Last edited:
Glidare kan man väl äga om man vill, men hela konceptet att vingla runt i 10 km/h under gällande hastighet kan aldrig nog förlöjligas.
Samt ha fransar på sig själv och hojen det borde fan förbjudas.
Men grinig som man är(orkade inte läsa allt dösnack a`la vi kan ju köra som Rossi) så är v-rod, diavel samt v-max inga glidare dom är taskigt dolda dragbikes.
Och jag är väldigt skyldig till att äga en 22"förlängd stelbent 1690 kubiks fotkoppling tankväxel HD som förvånsvärt ofta kör om sportnissar med vinkelslipsrosor på puckarna.
Men vill jag köra riktigt satans fort tar jag Duccen.
Med detta vill jag komma att allt handlar om attityd och jag ser framemot att bli omkörd i högersväng av en 1100 Virago på någon av hojarna, så nu är handsken kastad.:arsele
 
Jag kan tänka mig en Forty-Eight eller en Nightster med lite armylook.

nightster.png


fortyeight.png


Provkörde en fortyeight för ett tag sen och man blev ju lite sugen, hade kul som fan trots avsaknaden av toppfart (det gick tillräckligt fort ändå), 8 liters tank och dålig nerläggningsvinkel. Men ljudet var fantastiskt och vridet skitskönt.
 
Tycker nightrod och sportstern är rätt fräna och jag är ynka 17 bast hahah ;)
 
köp en glidare, men behåll kvittot för tusan så du kan lämna tillbaka den när du tröttnat!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top