Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha men dom där är väl Li-Ion.
Kör med A123 celler som är en annan typ av batterier, tåligare, lämpligare spänning för att bygga ett 12V batteri och kan lämna 120A under en kort stund.

Vi gjorde det där för ett år sen på racingbilen och det fungerar ännu. Dock har vi byggt så att man han balansera alla celler utanför paketet.
Delarna som du gjort finns att köpa och balanserare kostar ju inte mer än ca 200kr. Kul att folk vaknat och insett att dessa Litium-Järn-Fosfat (LiFePO4) batterierna är riktigt bra![]()
Om batteriernas interna skyddskrets pallar att användas vid vid sådana här korttids högströmsuttag utan och lösa ur skall man nog ha dem.
Annars får man designa upp ett en extern skyddskrets som skyddar mot djupurladdning.
Tänkte spara vikt på min best , så det blir ett projekt med lifepo4 - dom andra celltyperna är inte brandsäkra och vill inte ha dom under sadeln
Dom som använder dom andra branfarliga typerna skall nog ha överladdningskydd - regulatorer pajar![]()

|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |