Ytterligare ett skäl att avskaffa monarkin...

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
IMG_2092_989659a.JPG

För att kungen ser ut som en lekfarbror?

Nä, för att han ÄR en pajas. :rolleyes:

Åh nej, en gammal man som råkar se lite wierd ut på en stillbild, vilken grej!

En gammal weird man som råkat bli kung :)

Jag ser inte riktigt felet, har jag missat något ?

Troligen att han lyfter miljoner av skattepengar för att figurera i tvivelaktiga sammanhang ständigt och jämt. Ungefär som fd Linda Rosing, Fadde och de andra fullblodsdårarna.

Last edited:
Ja, att han stöttar organiserad människosmuggling är ju inte bra.

Där slog du tandläkaren på käften GuW! Att jag kunde missa att glädjas åt det faktum att jag nu också kan lägga den dyslektiske mångmiljonbidragstagaren till listan över aktivt supporterande av afrikanska avhoppare.
Och kom ihåg, små barn. Som kungen en gång sade: "Det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa."

Troligen att han lyfter miljoner av skattepengar för att figurera i tvivelaktiga sammanhang ständigt och jämt. Ungefär som fd Linda Rosing, Fadde och de andra fullblodsdårarna.

Men jag har många gånger undrat vad kungafamiljens reklamvärde kan vara. Dom figurerar ju skapligt mycket utomlands vilket ju är väldigt bra för Sverige. När Victoria skulle gifta sig och jag bodde i Tyskland stod det ju inget annat i tidningarna.

Mycket avundsjuka på den familjen. De hade tur. De hade inte ni. Eller jo tur att slippa papparazzi överallt såklart.

Men jag har många gånger undrat vad kungafamiljens reklamvärde kan vara. Dom figurerar ju skapligt mycket utomlands vilket ju är väldigt bra för Sverige. När Victoria skulle gifta sig och jag bodde i Tyskland stod det ju inget annat i tidningarna.

Ja, i Tyskland är man mäkta imponerade av kungen och våra älgar. Detta är ju högst normalt med tanke på att det varken finns kungar eller älgar i Tyskland. Det anses pittoreskt att ha gamla rester av en svunnen tid i länder som inte längre har detta. Dock tror jag inte det finns på kartan för Tyskland att tex återinföra kejsarstyre.

När det gäller reklam för Sverige så tror jag att det vore bättre att försöka ta sig upp ur träsket och få igång lite storföretag igen som måttstock på landets kapacitet. Kolla återigen Tyskland med sin kvalitet på tex bilar och maskiner.

Kungafamiljen är bara en massa utgifter och det kan ju aldrig vara humant heller att födas till att ha en kamera uppkörd i arslet nära nog dygnet runt. Naturligtvis kan kungen med familj vara en guldgruva för pressen och skvallertidningarna, men sådana gamar hittar alltid nån annan att plåga. Kolla tex kungens årliga apanage (apans gage). Hur tex betalar han tillbaka det till den vanlige skattebetalaren?

Ja, i Tyskland är man mäkta imponerade av kungen och våra älgar. Detta är ju högst normalt med tanke på att det varken finns kungar eller älgar i Tyskland. Det anses pittoreskt att ha gamla rester av en svunnen tid i länder som inte längre har detta. Dock tror jag inte det finns på kartan för Tyskland att tex återinföra kejsarstyre.

När det gäller reklam för Sverige så tror jag att det vore bättre att försöka ta sig upp ur träsket och få igång lite storföretag igen som måttstock på landets kapacitet. Kolla återigen Tyskland med sin kvalitet på tex bilar och maskiner.

Kungafamiljen är bara en massa utgifter och det kan ju aldrig vara humant heller att födas till att ha en kamera uppkörd i arslet nära nog dygnet runt. Naturligtvis kan kungen med familj vara en guldgruva för pressen och skvallertidningarna, men sådana gamar hittar alltid nån annan att plåga. Kolla tex kungens årliga apanage (apans gage). Hur tex betalar han tillbaka det till den vanlige skattebetalaren?

Vet du hur mycket skattepengar som går bort till en massa skit? När Reinfeldt har lust att ta privatflyget hem för att han är slö så kostar det staten x antal miljoner. Kungafamiljen är en liten utgift i sammanhanget. Dessutom ska vi inte glömma bort att en hel del inkomster försvinner;
Hänt extra får mindre att skriva om-> dom avskedar x antal anställda-> Dessa behöver nu bidrag :tummenupp

Vet du hur mycket skattepengar som går bort till en massa skit? När Reinfeldt har lust att ta privatflyget hem för att han är slö så kostar det staten x antal miljoner. Kungafamiljen är en liten utgift i sammanhanget. Dessutom ska vi inte glömma bort att en hel del inkomster försvinner;
Hänt extra får mindre att skriva om-> dom avskedar x antal anställda-> Dessa behöver nu bidrag :tummenupp

Sant! Jag har alltid sagt att vi har för höga skatter bla just för att det leder till en massa svinn från stadskassan. Vi har sannerligen inte den standard vi förtjänar med det skatteuttaget vi har idag, just för att det försvinner så förbannat med pengar på skit. Angående kungen i detta sammanhanget så tycker jag dock såhär: Om man trillar i smutsen och slår ut alla tänderna utom en så tycker jag att det känns både onödigt och omotiverat att köra hem till garaget och med rörtången dra ut den sista tanden.

Dvs, bara för att vi har en massa andra idiotutgifter så kan vi behålla en till.

EDIT: Hänt extra och de andra slasktrattarna har garanterat sin läsekrets antingen de skriver om kungen eller Tommy Körbergs koksnäsa.

Ja, att trycka in flera miljarder skattekronor i konkursmässiga biltillverkarföretag som tillverkar prylar ingen vill ha är verkligen melodin. :tummenupp Skrota kungahuset och rädda Saab istället så blir Sverige en världsekonomi :yoparty

Ja, att trycka in flera miljarder skattekronor i konkursmässiga biltillverkarföretag som tillverkar prylar ingen vill ha är verkligen melodin. :tummenupp Skrota kungahuset och rädda Saab istället så blir Sverige en världsekonomi :yoparty

Saab är ju inte svenskt till att börja med :rolleyes

Människosmuggling:va

Se till att hålla ordning på begreppen, avhoppare finns det överallt men det låter inte så drastiskt kanske:va

Dom smugglade väl ut sig själva? :va

Last edited:
Människosmuggling:va

Se till att hålla ordning på begreppen, avhoppare finns det överallt men det låter inte så drastiskt kanske:va

Nu var det väl organiserad människosmuggling, ingen av "delegtionen" från Sierra Leone hade något som helst intresse av scoutrörelsen innan dom köpte sina platser till Sverige genom dom.

Ungefär på samma sätt som spelare köper sig platser i lagen till Gothia Cup helt utan fotbollsintresse för att på så sätt ta sig hit.

Håll isär begreppen själv, avhoppare söker direkt Asyl hos myndigheterna, medans smuggelmänniskor gömmer sig för myndigheterna.

Nej, vi räddar varvsindustrin istället! Oh wait....

Du resonerar ju efter principen "Ur askan i Anus" :gnissla
Måste man göra något kasst bara för att man avskaffar knugen? Jag tycker det vore bättre att i så fall göra två bra saker, tex plocka bort knugen OCH ta tillbaka Norge som lydstat, och samtidigt gå ur EU.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN