Ytterligare ett skäl att avskaffa monarkin...

...

Fattar inte varför republikkramarna tror att vi skulle spara stålar på att droppa kungahuset. Resurserna skulle omfördelas till den nye presidenten med stab, vilket skulle kosta minst lika mycket. För ni tror väl inte ens i er vildaste fantasi att det skulle kosta mindre? Jmf kommuner, landsting och myndigheter: "bränn stålarna som blev över i årets budget, annars får vi mindre nästa år".

Bry dig inte om pöbelrepublikanerna som vill spara pengar, ingen tar dem ändå på allvar.

Orsaken till att vi skall släppa den stackars familjen fri från offentlighetens bojjor är att vi inte skall ha ett system som tar avstamp i en människosyn från de mörka delarna av medeltiden. Det är helt enkelt osmakligt i en modern stat att ha ett offentligt ämbete som ärvs.

Hela kungafamiljen kostar dig ungefär 8-9 kr om året i skatt, enligt en uträkning jag läste för ett tag sedan. Du kan ju se ifall det är avdragsgillt på din deklaration nästa gång, eller så kan du starta en egen stat och utnämna dig till kung :D:yoparty

För de 8-9 spännen hade jag hellre gett nån törstig stackare i afrika vatten. Eller, varför inte tanka scootern med dom. Egentligen allt utom att göda en överklass som endast är det för att staten tvingar av befolkningen pengarna.

• Gilla
Reaktioner: GuW
Lider med dig, vad är det för skitjobb din pappa har då?

VD. Rätt hög nivå. Annars hade man väl inte varit så intressant. Jag valde bort dem, inte tvärtom. Men de är rätt roliga att studera. Fick väl lobba in den i nån överklassbrud också. Aldrig fel.

VD. Rätt hög nivå. Annars hade man väl inte varit så intressant. Jag valde bort dem, inte tvärtom. Men de är rätt roliga att studera. Fick väl lobba in den i nån överklassbrud också. Aldrig fel.

Tjäna pengar i den privata sektorn kan jag helt acceptera, men inte bygga förmögenheter på skattemedel, det enda som är nesligare än det är att bygga storkapital på välgörenhet typ den äcklige Bengt "bajshålet" Westerberg.

OM man ska snacka om att göra något hellre än att behålla monarkin, Ja. Men jag är fullkomligt nöjd med att bara bli kvitt kungahuset. :)

Det är för att du inte förstår bättre, utan tror att kungahuset är en kostnad, och en stor sådan :)

Det är precis lika fel som ner är en del säger att det är de sjuka och arbetslösa som får BETALA för skattesänkningarna till den arbetande befolkningen. Då har man inte förstått mycket av det här med ekonomi.

Det är för att du inte förstår bättre, utan tror att kungahuset är en kostnad, och en stor sådan :)

Det är precis lika fel som ner är en del säger att det är de sjuka och arbetslösa som får BETALA för skattesänkningarna till den arbetande befolkningen. Då har man inte förstått mycket av det här med ekonomi.

Det kan vara hur det vill med mitt förstånd i kungafrågan. Jag vill hursomhelst bli kvitt dyngan. Kostnad eller ej :)

Som Svensk skattebetalare får man betala all möjlig onödig skit, men icke bara därför borde kungahuset släckas ner. Det är en fullständigt orimlig institution att ha i ett modernt samhälle. Precis som Islam i sin extremaste form. Men det kommer framtiden att visa, så det behöver vi inte dryfta här och nu. Således, bort med kungahuset och inför konungafrihet för svea rike och dess skattebetalande pöbelhop.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN