Amma på Åhlens...

Voj voj...

Har mainstream på SH blivit ett smalspårigt, intolerant eko av "the moral minority" ?

Ett snabbt skummande genom inläggen ovan ger exempel på att ammning, av vissa, jämförs med; Offentligt sex, dito pissande och rökning !!

Hur fan får man ihop det? Pissa och amma...sak samma.
Kan bara komma från någon stackare som fått ersättning isf the real thing när han var liten, tragiskt.

Låt morsorna amma ifred :tummenupp

Det verkar vara lite svårt för vissa att förstå...
Det ör OK att amma på allmän plats, MEEN, det ska skötas snyggt, man behöver inte hänga ut ett 10 liters blodsprängt bröst & lägga det på bordet, en del mammor sköter det väldigt prydligt så det knappt märks, något jag har svårt att tro att kvinnan i aktuell artikel lyckades med....

Skulle äta frukost på ett fik och precis vid kassan där ca:10 pers stog i kö sitter en satkärring och ammar helt öppet, den andra ungen stog i soffan och hoppade och det låg skor strumpor och vantar överallt, båda föräldrarna var helt obekymrade.

Jag förstår inte hur man kan ta med sig barn in på såna ställen och förstöra för alla andra. Visst kan dom sitta som ljus och vara tysta så går det bra men annars så får man hålla sig hemma.

Det verkar vara lite svårt för vissa att förstå...
Det ör OK att amma på allmän plats, MEEN, det ska skötas snyggt, man behöver inte hänga ut ett 10 liters blodsprängt bröst & lägga det på bordet, en del mammor sköter det väldigt prydligt så det knappt märks, något jag har svårt att tro att kvinnan i aktuell artikel lyckades med....

:tummenupp

I de fall som det handlar om riktig brist på hänsyn så finns ytterligare en möjlighet:
- Be personen, i vänliga ordalag för all del fortsätta amma, men att gärna ta bort den överflödiga tutten från din bricka med wienerbröd och kaffe.

:hihi Ja, där går gränsen helt klart. :D

Jag är bara bitter för att min båtmotor inte funkar som den skall och att min semester inte har börjat. :näsblod

Bittra I-landsproblem är gött att vältra sig i! (Har något sådant för egen del också. Har dock bara kommit till vältrandet och inte orkat ta tag i problemet. Läste tråden om dina vedermödor och lösningen heter åror alt uppgraderad konsumtionsnivå).

Förlåt för OT.

Men då är vi klara här va? :)

Slutligen hoppas jag att Korvgubbe får komma till hemma snart, inte nyttigt att gå omkring & vara sådär arg! ;)

Vad som upprör mig är att en kaffe plus en kaka eller macka är så jefla dyrt.

Fan, brukar ju nästan kosta som en dagens rätt.

Halvera priset och jag kan stå ut med hur mycket flashande bröst som helst. :)

det sjuka är att hade hon varit en grymt snygg brud med stora silikon tuttar så hade det inte klagats lika mkt, utan då hade nog de flesta suttit med sina telefoner och filmat och dregglat till det hemma istället.. men bara för att hon kanske inte var världens hetaste så är det helt plötsligt äckligt ? men är inte amningen densamma ? tycker ni det e stötande så glo inte på det då..

låt henne amma, herregud.

edit: sen kan jag hålla med om att det kan skötas snyggt, hon behöver inte hiva ut brösten och låta dom hänga, utan isf ta ner en ärm på tröjan och öppna amnings-bhn, och sen kanske ha en liten filt som täcker lite.

Last edited:
Har mainstream på SH blivit ett smalspårigt, intolerant eko av "the moral minority" ?

Ett snabbt skummande genom inläggen ovan ger exempel på att ammning, av vissa, jämförs med; Offentligt sex, dito pissande och rökning !!

Hur fan får man ihop det? Pissa och amma...sak samma.
Kan bara komma från någon stackare som fått ersättning isf the real thing när han var liten, tragiskt.

Låt morsorna amma ifred :tummenupp

Ser du till mitt inlägg ville jag bara ha fram att bara för att något är naturligt behöver det inte höra hemma i all kontext, jag skrev även att jag tyckte att folk att kunde få amma ;).

Nu tycker inte jag att det är äckligt normalt sett. Jag bryr mig inte i 90% av de gånger jag ser någon amma. Men som med allt annat så finns det ju folk som verkar göra allt de kan för att väcka anstöt och irritera.

Kolla TV-serien Game of Thrones så kanske du återfår känslan av att bli äcklad ;)

Game of thrones ska jag se när den väl är ute med alla avsnitt.

Vad gäller folk som gör saker bara för att väcka anstöt och irritera så hanterar jag dem på samma sätt som alla arter av uppmärksamhetstörstande personer... Ignorerar dem. :)

Du får givetvis ha vilken åsikt du vill men på samma sätt är det övrigas rätt att argumentera för en annan åsikt.

Ja de är helt rätt. Men sen finns de också vissa som inte accepterar det att folk tycker olika.
Men icke ska vi bli ovänner för detta. Men känns heller inte så att vi kommer längre i vår diskussion.

Jag tror du kommer att ändra åsikt i en rad olika frågor genom livet. Kanske även i denna fråga den dagen du planerar att skaffa barn tillsammans med din blivande flickvän. Även om du står fast vid din syn på frågan kommer du av praktiska skäl att välja att se mellan fingrarna när ungen skriker rakt ut och du känner en form av maktlöshet du aldrig upplevt tidigare.

Kanske men troligtvis inte. Inte i denne frågan. Men sen kan jag inte svara på hur blivande tjej är. Men jag ser hellre att man går undan till något ställe där folk inte äter. Ser de själv med praktiskt om man sätter sig på en bänk som inte är inne på ett fik. De måste ju ändå finnas bänkar på stället, jag har nämligen aldrig varit där.

Last edited:
:D

Om det är sant så är ju inte GuW så paranoid som korvgubbe försöker få honom att verka.
Just because you're paranoid. Don't mean they're not after you!

Däremot tror jag inte ett skit på att hon skulle anmält någon för rasism hur gärna de än vill det.
Hittade följande tråd som uppenbarligen från samma tjej och hon yppar inte ett ord om rasism någonstans i något av sina inlägg så jag tror "paranoid-förklaringen" ligger närmare sanningen..

(Klicka på länken "visa trådstarten" för att se hennes första inlägg. Resten är alla hennes övriga svar i tråden. klickar ni på "återställ" under hennes avatar visas hela den 250 sidor långa tråden)

http://www.familjeliv.se/Forum-3-20...ouandmeandthebaby&searchRange=5&searchField=3

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back