Gran Premio d'Italia MUGELLO

Så fort man öppnar plomberingen av motorn är den förbrukad. Om den sen har gått sönder av mekaniska skäl eller vid en krasch spelar ingen roll. Det var tex därför Ducati monterade nät på utblåsen, de ville inte ha in grus och annat skit i motorn vid en krasch.

Rossi har som sagt plockat ut 5 av 6 motorer (de två sista pga andra fästen på GP11.1) och med lite otur kan han få starta från depån i slutet av säsongen (om inte reglerna ändras så att de som inte vunnit något race i år får ha 9 motorer tex. Har ju hänt med Suzuki...).

Honda ligger däremot jättebra till och tex Stacey har bara använt 2 motorer under hela säsongen.
Rossis nya motorer är ju helt nya, dvs en nerstrokad 2012 motor. Som du skriver har den också lite andra infästningar för sving osv pga det nya chassiet. Rossi kommer garanterat starta från depå vid minst ett tillfälle i år.
 
Rossi kommer garanterat starta från depå vid minst ett tillfälle i år.
Ja, det lutar ju åt det hållet.

Angående att de skulle ändra reglerna kom jag på att det inte lär hända. En sån ändring måste ju alla team/tillverkare gå med på och när det gällde Suzuki var det ju en helt annan sak än att Yamaha och Honda skulle vara snälla mot Ducati.

Något helt annat: För första gången sedan Bridgestone blev ensam däckleverantör kör de i helgen med asymmetriska backdäck. Bridgestone la till att flera kört under varvrekordet på FP1 men de sa inget om att hela banan är nyasfalterad.
 
För första gången sedan Bridgestone blev ensam däckleverantör kör de i helgen med asymmetriska backdäck. Bridgestone la till att flera kört under varvrekordet på FP1 men de sa inget om att hela banan är nyasfalterad.

Ja frågar vidare, med assymetriska menar du att profilen inte har en jämn form? (sett bakifrån tex) typ att de e lite spetsigt istället?
 
Underbar bild:)
 

Bifogat

  • ita_pressconf_high_slideshow_169.jpg
    ita_pressconf_high_slideshow_169.jpg
    117.6 KB · Visningar: 232
På västfronten intet nytt efter första träningen. :rolleyes: Samma visa i toppen.

Grrr...fan för Ducati.!!

En Hondamotor är som en evighetsmaskin. Vette fan hur dom bär sig åt. Kanske Ducati kan få göra ett studiebesök. :gnissla
 
Den gamle Rossi borde säga upp sig och söka jobb hos Gresini Honda.


Ducati :död

rossi-fp1-stop_preview_big.jpg
 
Janne Blomkål har ju sina stunder:
- Belgare är fransmän på dåligt humör!

:D

Intervjun med Dovi var delvis intressant men ack vad bitter han verkar vara för att hela världen inte uppskattar honom lika mycket som tex Rossi och Simoncelli. Som man bäddar får man ligga!
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top