Softishman
Fixare
Läser allt du skriver men har bara inget vettigt att skriva förutom att det ser bra ut, väldigt bra!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du jobbar där eller?


Om man tänker att det skulle kantra sig ur insugningsgummina måste den ju dra med sig min yyyyber stenhårda slang som går fram till intercoolern.
Vart har du fäst banden under själva plenumet?


Nu är även envägskonversation slut, radiotystnad
Sommaren är snart slut![]()

Snygg hjälm! Vad heter modellen?

Hur mycket rymmer returoljekärlet? gammrävarna förespråkar minst 0.5l
mitsu aggen kräver ingen strypning för det redan inbyggt i lagerhusen.
Hur mycket rymmer returoljekärlet? gammrävarna förespråkar minst 0.5l
mitsu aggen kräver ingen strypning för det redan inbyggt i lagerhusen.
Kan bara svara för mig själv, men utan strypning så kom det olja ut i luftfiltret ( AN6) som matning. Efter att peter p svarvade en strypning så var turbon tät som en grodröv
Inte 0,5 L0,75dl rymmer mitt kärl under turbon.
Den styrpningen var hur liten då? Den monterade du under banjobulten på inloppet till turbon?
-------------------
Bjuder på ett fint kort ja tog ikväll påväg hem ifrån garaget. Hittade en ny väg![]()
hej
vi körde med an 6 inlopp på turbon och i det inloppet så svarvade jag en plugg som passade exakkt i som sen borrades till 2,5 mm.an6 har ett stop i botten så att inte reducering ramlar ner i turbon.
catchtanken jag har är på 0,5 liter
mvh peter
Strypningen kanske är vad som saknas i sånt fall. Jag har betydligt grövre fram till turbon än 2,5mm.
Men volymen får jag nog undersöka lite. Jag kan öka min något genom att bara korta banjobulten som sticker in i lådan undertill.
Tänker högt:
Men man borde ju kunna göra ett test. Starta -> bygga upp oljetryck -> låta oljan rinna ut i en bunke -> stänga av -> se mängden olja som rinner ur efter avstängning. För under drift skall ju egentligen inte bunken behövas förutom till avluftningen så returpumpen inte suger ur turbon. För jag har för mig att någon tidigare viskat att 0,5dl - > 1 dl skall räcka.
hej
jag hade ju oxå problem med min gamla gsxr 1100 den rök o hade sig om du orkar så kolla min gamla tråd där har jag lagt in en film på hur pumpen suger vid olika tillfällen![]()
Sitter på jöbbe så kan inte höra din motor yla.
Sen snedkapning m.m.|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |