Dammsugare

Det blev en sån där Elux Z8820. Testvinnare i massa tester. Netonnet hade kampanj på den så jag fick den för 1490.- Det är fan billigt.

Imorrn kanske jag ska dammsuga lite.
Min trehundrakronors skitsugare gick sönder nyss, så jag köpte också en sån Z8820 på elgiganten för 1499.. är den så bra så blir jag nog toknöjd. :tummenupp

Har aldrig haft en dammsugare för över 300kr förut :banana

Har två trilobiter, fungerar alldeles utmärk, bra när man har djur :)
Kompletterar lite då o då med erogorapido/ swiffer/mopp. Kompletterade den gamla (tio år) då den nya som kommit känner av trappor.

Ja! de väsnas men det gör ju inget, den går när man är inte är hemma.
Vid ett program tar den i en kvadrat (1 x 1 meter), tycker den fixar mattor helt okej o speciellt på "kvadratprogrammet. Har haft den nya i tre år och nu är det dags att köpa batteri, även den gamla behöver det.

Last edited:
Min Miele som jag ärvde av päronen för 10 år sedan är nu till sist död.

Chefen propsar på Nilfisk. Finns det någon annan som både är billig OCH bra?

Min Miele som jag ärvde av päronen för 10 år sedan är nu till sist död.

Chefen propsar på Nilfisk. Finns det någon annan som både är billig OCH bra?

Jag köpte en Nilfisk för någon vecka sedan, den suger!

Förutom att den suger (riktigt bra) så lever den om utav helvet...

Köp proppar åt frugan så är det inte ett problem.

Jag köpte en Nilfisk för någon vecka sedan, den suger!

Förutom att den suger (riktigt bra) så lever den om utav helvet...

Köp proppar åt frugan så är det inte ett problem.

Vad köpte du för modell och hur kostsamt blev det?
Hon är "hygientekniker" så det går iofs att komma lite billigare undan..

Vad köpte du för modell och hur kostsamt blev det?
Hon är "hygientekniker" så det går iofs att komma lite billigare undan..

Jag skulle köpa den kraftfullaste som fanns på Jula, men den var slut/hade inte inkommit än (den var ny för i år) så jag köpte den näst kraftigaste, en Coupé Neo, den är på 2000W den med.

Men den lever absolut om som satan... Mer än min gamla industridammsugare som jag skulle byta ut :D

12-1500 pix tror jag den kostade http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5219577&postcount=4909

Last edited:
Köpa ny varför då?

Fick en 10-år gammal electrolux av päronen för två år sen.
Ett tu tre så la den av och var stendöd.
Öppnade upp den och i fanns två kretskort, ett för att ställa effekten på den och ett för av/på. På båda visade det sig vara kallödningar, en på inkommande fas och en på anslutningen på av/på kortet mot huvudkortet.

Ett par minuter senare och inga kronor så var det fixat :)

Suger upp både damm och mina gardiner :tummenupp

Jag skulle köpa den kraftfullaste som fanns på Jula, men den var slut/hade inte inkommit än (den var ny för i år) så jag köpte den näst kraftigaste, en Coupé Neo, den är på 2000W den med.

Men den lever absolut om som satan... Mer än min gamla industridammsugare som jag skulle byta ut :D

12-1500 pix tror jag den kostade http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5219577&postcount=4909

Såg rätt liten och smidig ut. När jag tänker Nilfisk tänker jag jättestor! :)

Miele o Nilfisk är fina fisken, jag har en Miele S5 som jag köpte för några år sen och den e tyst som satan.
Glömde den på en gång och märkte det inte på ett tag. Ställbar effekt o grejer så man inte behöver lida med än nödvändigt när man går från matta till golv tex.

Föräldrarna har Fisken och har alltid kört på det märket, den är också jävligt bra och smidig.

Som tillägg måste jag nämna att jag hade en sån där 300 kronors med jetmotor i som sög totalt, och inte på det bra sättet. Lät som kriget och puttade bara runt skräpet.

Den mördade jag en dag när den jävlades och sen spetsade jag den med röret :)

Bra dammsugare is worth it!

Last edited:
Ähh, köp en 300 kronors dammsugare och sätt i öronproppar istället.

Själv har jag en fin sugare från 70-talet som tyvärr slangfästet har torkat ihop och spruckit nyligen så att den inte håller tätt längre, å andra sidan så brukar jag sopa och torka golven istället. Funkar utmärkt och luktar fräscht efter torkningen. :)

Kom o tänka på den här tråden...dags att köpa batterier till trilobiterna...två stycken per trilobite...batterierna kostar 1300 STYCK!:gnissla

Har räckt i 3 år.

Lustigt att du skriver det här. Tänkte precis svara på ditt andra inlägg ovan att batterierna i min trilobit tagit slut. Sen såg jag ditt det här inlägget. HAHA.

Piratbatterier finns att köpa på en tysk sajt för 1000.- för båda.
Måste beställa själv.

Back