ER6-tråden

krille dill

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Årsta
Hoj
ER6F -10
Beviks

Jag e lite sugen på powercommander till min ER6:a 06. Var handlar man det billigast/bäst?
Hoppas det löser problemet att min går väldigt hackigt på lägre varv (3-4000v) och jämn gas. Kör med ett leovince slipon och har förstått att det troligtvis är för att den går snålt...

Har märkt samma sak med min hoj & har Leo monterat..
Jag ska lämna in min på Beviks i Linköping.. PC5, montering, mappning, luftfilter för 6500:- tycker ja verkar vara ett vettigt pris...
 

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Huddinge
Hoj
Cbr600F 2011
Ngn som vet om man kan smälla dit en (sitkutts) stavning ? på bakdelen på Er6-F tror den skulle bli riktigt snygg då ;P
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Jag e lite sugen på powercommander till min ER6:a 06. Var handlar man det billigast/bäst?
Hoppas det löser problemet att min går väldigt hackigt på lägre varv (3-4000v) och jämn gas. Kör med ett leovince slipon och har förstått att det troligtvis är för att den går snålt...

Jag har mappat min och den blev så sjukt mycket roligare att köra och den fick ett mycket bättre vrid på låga varv.
Köpte min PC3:a för 2500:-, ska kolla ikväll var jag köpte den någonstans
 

mtlca

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZX9R Ninja -00
Går i tankarna om att byta ner mig från ZX9R Ninja till ER6. Just pga av körställning och försäkringspris. Gör jag rätt eller fel? :p
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Går i tankarna om att byta ner mig från ZX9R Ninja till ER6. Just pga av körställning och försäkringspris. Gör jag rätt eller fel? :p

Det beror skulle jag säga på hur du använder hojen. Gillar du att kunna köra över 200km/h och dra bwm's på motorvägen så ska du nog inte byta hoj. Men vill du ha en smidig hoj som är skön på kurviga vägar och som är hyfsat ekonomisk om man ger fan i att gasa så förbannat så är er6an en förträffligt bra hoj.

Som alltid, provkör så blir du klokare.
 

Sundberg

Medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Falun
Hoj
Yamaha RD350 YPVS - 83, Honda NSR 125 Malossi -90, Suzuki GT125 X4 -82
Har en tailtidy liggandes som aldrig blev monterad.
Ny i förpackn. Nån som är intresserad kan väl pm:a.
Passar -06 till -08 400:- hade jag tänkt mig.

Även lite annansmått och gott som Xenonkit.
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
kutzkåpan

Ngn som vet om man kan smälla dit en (sitkutts) stavning ? på bakdelen på Er6-F tror den skulle bli riktigt snygg då ;P

Jag har en -09 er-6n. Som jag har satt på en ermax kutzkåpa som jag tycker ser schyst ut. Borde ju passa din också om du har -09 eller nyare. Kolla mitt garage så ser du. :yoparty
 

_JoHaN_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
KTM DUKE 690 - 08
Du hade ingen hugger?

Btw, nå bra "slaningstips" för hojen? Du ser ut att kunna det :)

Tyvärr inte.

Tips:

Sittandes - 2:an och koppla upp den, växla sedan upp vid behov.
Ståendes - Powerwheela på 2, 3 och 4:an, med enkelt ryck i styret.
Extra - Fäll ut vänster skjutspinne och stå på den, bra för balansen vid stående körning.

Lycka till!
 

Andreas00

Ny medlem
Gick med
20 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
ER-6N -09
Jaha, då har man varit en supernöjd ägare till en er-6n i några dagar. Köpte hojen i fredags, i morse var den stulen.
Polisen tipsade om att tjuvarna ibland lägger upp hojarna på blocket (vem köper MC utan regbevis?). Vilka andra annonsmarknader finns som jag bör hålla ett öga på?

Har ni varit med om detta? Vad är sannolikheten att få tillbaka den?
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Jaha, då har man varit en supernöjd ägare till en er-6n i några dagar. Köpte hojen i fredags, i morse var den stulen.
Polisen tipsade om att tjuvarna ibland lägger upp hojarna på blocket (vem köper MC utan regbevis?). Vilka andra annonsmarknader finns som jag bör hålla ett öga på?

Har ni varit med om detta? Vad är sannolikheten att få tillbaka den?

Fyfan alltså, förstår att du är ledsen. Köpte också min i fredags.
Hade du försäkring?

Tyvärr inte.

Tips:

Sittandes - 2:an och koppla upp den, växla sedan upp vid behov.
Ståendes - Powerwheela på 2, 3 och 4:an, med enkelt ryck i styret.
Extra - Fäll ut vänster skjutspinne och stå på den, bra för balansen vid stående körning.

Lycka till!

Ok, får man fråga hur du ramlade?

Tack för tips !:yoparty
 
Last edited:

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Jaha, då har man varit en supernöjd ägare till en er-6n i några dagar. Köpte hojen i fredags, i morse var den stulen.
Polisen tipsade om att tjuvarna ibland lägger upp hojarna på blocket (vem köper MC utan regbevis?). Vilka andra annonsmarknader finns som jag bör hålla ett öga på?

Har ni varit med om detta? Vad är sannolikheten att få tillbaka den?

Fy fan vad tråkigt!
Ha koll här på Sh och Blocket, kolla även delar om det är något du känner igen. Ha även ögonen öppna när du är ute och rör på dig. Har du tur är det någon lokal pundare som tagit den och kör runt på, annars är den nog borta eller står och väntar i någon långtradare i hamnen.

Hade du försäkring?
Har varit med om stöld och där tog det 5 dagar sen var hojen tillbaka, men det var nog mest ren tur. Inte Polisen som gjorde något då.
 

Andreas00

Ny medlem
Gick med
20 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
ER-6N -09
Tack för medkänslan. Hade som tur var försäkring hos Svedea. De betalar en motsvarande motorcykel (kan ej få kontanter). Ingen nedskrivning som tur är, dessvärre måste jag vänta i 30 dagar innan jag kan nyttja försäkringen. Sammantaget är det väl ingen fara, måste bara hitta en likvärdig hoj samt sitta och låta som en MC i 30 dagar.
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Tack för medkänslan. Hade som tur var försäkring hos Svedea. De betalar en motsvarande motorcykel (kan ej få kontanter). Ingen nedskrivning som tur är, dessvärre måste jag vänta i 30 dagar innan jag kan nyttja försäkringen. Sammantaget är det väl ingen fara, måste bara hitta en likvärdig hoj samt sitta och låta som en MC i 30 dagar.

Ah, tur det. Man vet aldrig, den kanske hittas i gott skick! Vi hoppas!
 

_JoHaN_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
KTM DUKE 690 - 08
Fyfan alltså, förstår att du är ledsen. Köpte också min i fredags.
Hade du försäkring?



Ok, får man fråga hur du ramlade?

Tack för tips !:yoparty


Haha jadå, det var i kurva med anslutande grusväg från höger...:död

Så alltså ingen vurpa pga av lek, om det var de du var nyfiken på:)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top