ER6-tråden

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Tack för medkänslan. Hade som tur var försäkring hos Svedea. De betalar en motsvarande motorcykel (kan ej få kontanter). Ingen nedskrivning som tur är, dessvärre måste jag vänta i 30 dagar innan jag kan nyttja försäkringen. Sammantaget är det väl ingen fara, måste bara hitta en likvärdig hoj samt sitta och låta som en MC i 30 dagar.

fan vad otur att bli av med den så fort. annars tycker jag inte det stjäls så mycket ER-6er. hoppas nästa räcker längre
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Haha jadå, det var i kurva med anslutande grusväg från höger...:död

Så alltså ingen vurpa pga av lek, om det var de du var nyfiken på:)

Ok!

Vad tycker du om din Duke om man jämför? Att köra vardagligt och att leka med? Har du bra tips på krashpuckar till ER6an?
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Last edited:

theWalle

Livet leker på 2 hjul
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Kungsbacka
Hoj
2007 MV Agusta Brutale 910S
Slip-on

Tjenare alla,

eftersom många undrar över detta med slip-on utan PC till hojjen så kan jag meddela att jag hämtade ut min hoj från johans MC igår med ett nytt Leo vince på. DB-killern åkte ur direkt och den går som en pärla, ingen som helst antydan till ojämn gång. Man känner också av en betydande kraftökning vilket inte gör ont :)

Ljudet e magiskt :tummenupp
 

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Monster 1100 -09
Ifall det mot förmodan skulle finnas någon här (men man vet ju aldrig, kan ju finnas nyfikna lurkare) som är intresserad av en tokfräsch -09:a så kan jag meddela att min är till salu.
Självklart specialpris för forumiter. ;)
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Backspeglar

Nu har jag varit å inhandlat backspeglar på biltema. Har stört mig på den dåliga sikten originalbackspeglarna ger så nu provar jag dessa. Små, smidiga och förhoppningsvis ser man bättre. Tänkte prova att sätta dem upp och ned för att kunna se under armarna och bakåt. 20kr/st!!
 

Bifogat

  • backspegel.jpg
    backspegel.jpg
    30.3 KB · Visningar: 81
Last edited:

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Nu har jag varit å inhandlat backspeglar på biltema. Har stört mig på den dåliga sikten originalbackspeglarna ger så nu provar jag dessa. Små, smidiga och förhoppningsvis ser man bättre. Tänkte prova att sätta dem upp och ned för att kunna se under armarna och bakåt. 20kr/st!!

Ta gärna bild när det är klart!

Postar igen angående detta: Har någon haft ett surrande ljud fram någonstans på sin ER6a och löst det? Trodde först det var ena sidospegeln, glaset var lite löst. Men det kvarstår. Fick tips om att öppna och skruva dit alla skruvar, men det verkade inte lösa felet. Det låter som att det är en skruv lös vid 4-4,5K varv framme runt lampan.

Tacksam för lösning!
 
Last edited:

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Ta gärna bild när det är klart!

Postar igen angående detta: Har någon haft ett surrande ljud fram någonstans på sin ER6a och löst det? Trodde först det var ena sidospegeln, glaset var lite löst. Men det kvarstår. Fick tips om att öppna och skruva dit alla skruvar, men det verkade inte lösa felet. Det låter som att det är en skruv lös vid 4-4,5K varv framme runt lampan.

Tacksam för lösning!


Lägg handen på kopplingshandtaget så får du se om det tystnar - där surrar min lite vid vissa varvtal och hastigheter :)
Se även till så spännskruven till kopplingen är åtdragen, är den lös så låter det som fan! :)
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Ingen som lider av det högfrekventa ljudet på -09 eller nyare (som tydligen kommer från soppapumpen)? Nån som lyckats få tyst på det? Öronproppar i all ära, men känns drygt att tvingas använda det för att slippa känslan av tinitus så fort man står still med hojen!
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Ingen som lider av det högfrekventa ljudet på -09 eller nyare (som tydligen kommer från soppapumpen)? Nån som lyckats få tyst på det? Öronproppar i all ära, men känns drygt att tvingas använda det för att slippa känslan av tinitus så fort man står still med hojen!

Har hört ljudet på 09, men körde en sprillans 2011. Tyckte inte det hördes, ring kawasaki/ÅF och kolla om det är något som är återgärdat? Kanske bara är högljödd pump, som vissa bilar också har.
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC

Masse30

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Västervik
Hoj
Er6f 2009
Tankväska

Är det någon som sitter och trycker på en tankväska till er6 09-? Den som såldes som originaltillbehör förut. Är på jakt efter en sådan men dom har utgått ur sortimentet.
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Nu har jag varit å inhandlat backspeglar på biltema. Har stört mig på den dåliga sikten originalbackspeglarna ger så nu provar jag dessa. Små, smidiga och förhoppningsvis ser man bättre. Tänkte prova att sätta dem upp och ned för att kunna se under armarna och bakåt. 20kr/st!!


Say what? den där billiga skiten? som är till för cyklar? och gräsligt fula är dom också......fattar ingenting...
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Är det någon som sitter och trycker på en tankväska till er6 09-? Den som såldes som originaltillbehör förut. Är på jakt efter en sådan men dom har utgått ur sortimentet.

Jag har köpt en på Biltema och den är jag grymt nöjd men om du nu inte får tag på en original.
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Jag har toppbox med hållare att sälja. Ligger bara o skräpar, så lägg ett bud på sakerna via PM. Kawasaki orginalprylar.

Mina speglar tycker jag att man ser ganska bra med, vet inte riktigt vilka det är men inte orginal iaf. Kan ta en bild så kanske någon kan se vad det är.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
dum fråga kanske men har er6f 09 bensinkran?? har inte hittat nån iallafall
sen undrar jag hur ändrar man bakre stötdämparen hittat inga markeringar att ställa den hårdare är original för 68 kg tror den står på 4 hur ska man veta hur den är ställd???
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
dum fråga kanske men har er6f 09 bensinkran?? har inte hittat nån iallafall
sen undrar jag hur ändrar man bakre stötdämparen hittat inga markeringar att ställa den hårdare är original för 68 kg tror den står på 4 hur ska man veta hur den är ställd???


Nej, ingen bensinkran. Det är insprutning, den suger vid behov :) Samma med choken, automatiskt.

Sitter på bakstötdämparen högst upp, där man kan skruva för att justera, men jag tror inte det är för 68kg? 75-80kg är väl standardvikt oftast?:rolleyes:
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top