Modifieringar XT660 X/R

Jag brukar få i ca 7 liter när den tänts, vilket borde innebära att det är ca 7 liter kvar. Då borde man komma i alla fal 10 mil tycker jag. Men jag har inte provat.
 
Brukar få i ca 10 liter när lampan tänd alltså borde det vara 5 liter kvar sen hur långt man kommer beror väl på körstilen ;)
[YOUTUBE-ID]PfHxhOy34UE[/YOUTUBE-ID]
 
Brukar få i ca 10 liter när lampan tänd alltså borde det vara 5 liter kvar sen hur långt man kommer beror väl på körstilen ;)

28,2 mil är det längsta jag kommit på en tank och då körde jag snällt...16,4 mil är det kortaste jag kommit och då efter att ha legat på fullgas med sporthojar...
 
Ny framlampa, 3 x 35 watts lampor och vita dioder uppe som jag för tillfället kopplat som blinkerts men jag ska lägga de på halvljuset.
Inte laglig någonstans men snygg!
 

Bifogat

  • 225949_2071014655426_1246675656_32518106_6899810_n.jpg
    225949_2071014655426_1246675656_32518106_6899810_n.jpg
    37.7 KB · Visningar: 160
Ny framlampa, 3 x 35 watts lampor och vita dioder uppe som jag för tillfället kopplat som blinkerts men jag ska lägga de på halvljuset.
Inte laglig någonstans men snygg!
Ser brutalt ut :) ser att hojen är vit är den det orginal eller har du köpt nya plastdelar om så är fallet vart? Har lite funderingar på byta en del av plastdetaljerna till vitt :)
 
Ser brutalt ut :) ser att hojen är vit är den det orginal eller har du köpt nya plastdelar om så är fallet vart? Har lite funderingar på byta en del av plastdetaljerna till vitt :)

Hojen är köpt som vit med framskärm, lampa och cutsplast, resten är lackerat. Plast är billigt på Yamaha!
 

Bifogat

  • mc2.jpg
    mc2.jpg
    65.5 KB · Visningar: 187
  • mc1.jpg
    mc1.jpg
    63.3 KB · Visningar: 155
Tänkte byta ut piporna på min hoj och skruva på ett par Leovince, men blir inte riktigt klok på vilken modell som gäller, ser att det finns en X3 samt en dom kallar Evo2 som finns till XT:n, vet någon vad som gör sig bäst och var man lämpligast köper dom?
 
Håller på att knåpa på ett 2-1 system men det läcker luft vid början av grenrören jag kanske inte skruvat hårt nog men det känns som de e nått.annat orginal sitter mycket bättre. Det är ett stort mellanrum som ni kanske ser på bilden. Har jag missat nått? köpte systemet på ebay

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Igår kväll muttrade jag av mina GPR-pipor och satte dit orginal... Varför nu detta?? Jo besiktning idag så jag tog det säkra före ....

Men va fjantigt den lät. Till och med frun sa det när jag kom hem: "Sätt dit de där andra ljuddämparna..." :yoparty:yoparty
Och hojen gick som en påse nötter med orginaldämparna, den e ju mappad med öppnare pipor!!

Besiktningen var dock inga problem alls.

Det som jag nu undrar över är vilket bakdäck jag nu skall skaffa!!???!!?? Jag satte på Maxxis 6001 med de kommer inte överleva 100-120mil... Så nu funderar jag på Michelin T63 eller Pirelli MT21. :confused:
 
fick just hem mitt nya metal mule 2-1 system.
inte satt på den än men såhär hemma i soffan ser den bra ut :D
vikten är lite högre än jag hade hoppats på och landa på ca 4,8kg komplett.
själva dämparen är då såklart tyngst med ca2,6kg.
man kanske ska byter ut den mot nån super lätt kohlfiber variant senare ;)
 
fick just hem mitt nya metal mule 2-1 system.
inte satt på den än men såhär hemma i soffan ser den bra ut :D
vikten är lite högre än jag hade hoppats på och landa på ca 4,8kg komplett.
själva dämparen är då såklart tyngst med ca2,6kg.
man kanske ska byter ut den mot nån super lätt kohlfiber variant senare ;)

jag köpte mitt via ebay och det kom med en Powercommander(?) ljuddämpare som har några år på nacken, dela gärna med dig om du hittar någon lätt o bra!

här har ni en bild på min öken hojj
 
Back
Top