Cagiva raptor
Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Någon snäll person som orkar dela med sig av några bra/enkla tips att tänka på vid uppkörningens trafikdel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Någon snäll person som orkar dela med sig av några bra/enkla tips att tänka på vid uppkörningens trafikdel?![]()
Någon snäll person som orkar dela med sig av några bra/enkla tips att tänka på vid uppkörningens trafikdel?![]()
Jag har lite funderingar kring min uppkörning. Jag är bokad i Skövde 4/5 med egen hoj, som jag tyvärr inte haft större möjligheter att öva på. Men jag övningskör nu i Göteborg med en hoj som jag trivs bra med... Så funderar nu på om jag ska boka om min uppkörning till Göteborg istället (och betala extra för att använda körskolans hoj).
Någon som har erfarenheter eller något att säga om uppkörningen på dessa olika platser????

Jag har lite funderingar kring min uppkörning. Jag är bokad i Skövde 4/5 med egen hoj, som jag tyvärr inte haft större möjligheter att öva på. Men jag övningskör nu i Göteborg med en hoj som jag trivs bra med... Så funderar nu på om jag ska boka om min uppkörning till Göteborg istället (och betala extra för att använda körskolans hoj).
Någon som har erfarenheter eller något att säga om uppkörningen på dessa olika platser????
Själv har man gjort Risk1 och har bokat in mig på intensivkurs i Hallstahammar hos körkortexpress.se, någon som har erfarenhet av dom ?
Har aldrig kört hoj, men kört lite cross och kanske 1000 mil på crossmoppe för några år sedan. När jag frågade körskolan om det var lugnt att ta en intensivkurs utan att ha kört mc så sa hon att det brukar aldrig vara något problem så länge man inte är spetälsk
Vad tror ni är det möjligt att fixa sig uppkörningsduglig på 5 dagar.. 12 lektioner... ?
12 lektioner ska absolut räcka. Får du dessutom gnugga i 5 dagar så sitter det ju istället för att dutta på. Jag tog lappen med 5 dubbellektioner på drygt 3 veckor. Tyckte teorin var värst, analyserade sönder frågorna istället för att bara svara. Jag trodde varenda fråga var en slamkrypare vilket dom naturligtvis inte är.
aa, men det är ändrat i år, man måste ha gjort risk 1:an och risk 2:an före du kan ens boka teorin.. blir bara värre å värra, och nästa år är det 25-årsgräns för tung hoj!
Stämmer detta?Någon som kan länka då jag inte kan hitta nåt om det på körkortsportalen. Brorsan ska nämligen ta kortet nästa år tänker han men han är bara 23 år då och måste göra det i år i så fall.....
Min MC saknar centralstöd. Antar att det är obligatoriskt för säkerhetskontrollen?
Min MC saknar centralstöd. Antar att det är obligatoriskt för säkerhetskontrollen?

Stämmer detta?Någon som kan länka då jag inte kan hitta nåt om det på körkortsportalen. Brorsan ska nämligen ta kortet nästa år tänker han men han är bara 23 år då och måste göra det i år i så fall.....
Jag har bokat risk 2:an 17 maj. i sandviken. någon mer som ska göra då?
Det står "Riskutbildning 2 ska ligga i slutet av din utbildning för det gäller att ha mycket bra förkunskaper."
Jag kan köra mc BRA. men vad menar dom med mycket bra.. är den svår?
nått jag måste tänka på innan?
Det är INTE svårt! Handlar bara om att få igång risktänkandet, men endast simpla övningar.
Lycka till!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |