Bra rakapparat...

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
har lessnat på att köpa svindyra rakblad och börjat kolla på rakapparat.
Nån som kan tipsa om någon bra och vettig.

Jag hade en Braun i flera år va nöjd med den men tänkte att jag skulle uppgradera innan Jul... sagt och gjort köpte en fancydyrare Braun med tvättmaskin å grejer men den J..ln nöp mig i skägget så jag skicka tillbaks skiten, Tyvärr hade jag i min iver slängt den gamla apparaten.

Körde vidare med rakhyvel tills jag för någon månad sedan kastade mig över en Philips... TYVÄRR. Är det något huden och jag blir irriterad av så är det dessa snurrande huvuden som Philips har svårt att få bort hårstråna men Philips är inte lika vänligt inställda till provapågrejen så jag får vacker leva med den.

Mitt råd till dig:

köp en Braun i den prisklass som du tycker är lämpligt är du inte nöjd så har de 60dagar provapå.

Old school är bäst

Jag tycker inte att rakapparaterna är särskilt bra. Vissa föredrar Braun andra Philips. Jag tycker inte att någon av dem håller måttet. Ofta får man ändå sträcka sig efter rakhyveln för att få bort skägg strån på halsen.

Vore jag dig skulle jag satsat på sådan här rakhyvel istället. Bladen håller väldigt länge och är inte särskilt dyra i inköp. Precis som du tröttnade jag på att köpa dyra blad som inte höll måttet. Kommer aldrig att köpa en Gillette rakhyvel med hutlöst dyra blad.

http://www.gents.se/rakhyvlar.htm

Last edited:
Personligen gillar jag inte de med tre skärhuvuden.
Alls.

Blev lurad att köpa en sådan nu senast.
Värdelöst.

Jag vill ha en gammal klassisk.

Har en philips haft Braun med ett o tre skärhuvud gammal enkel Braun är fortfarande bäst

Som dom flesta sägen, köp en Braun.
Jag har prövat lite olika märken men tycker Braun är klart bäst av alla.

Män har skägg, kvinnor kör med epilator.
Köp en epilator eller låt det va :D

Män har skägg, kvinnor kör med epilator.
Köp en epilator eller låt det va :D

Jag skulle vilja se den mannen som tar en epilator istället för rakhyvel eller rakapparat i ansiktet. Skulle inte alls förvåna mig om någon dåre provat det. Nu har jag glömt programmet som gick på MTV för ett par år sedan där ett par idioter utsatte sig för en del dumheter. Riktigt låg nivå på det programmet, men det fanns de som tyckte att det var underhållning.

Jag skulle vilja se den mannen som tar en epilator istället för rakhyvel eller rakapparat i ansiktet. Skulle inte alls förvåna mig om någon dåre provat det. Nu har jag glömt programmet som gick på MTV för ett par år sedan där ett par idioter utsatte sig för en del dumheter. Riktigt låg nivå på det programmet, men det fanns de som tyckte att det var underhållning.

:2cool Ska dock tilläggas att jag testade på fyllan och att jag har en skäggväxt som kan liknas vid en katolsk gosskörspojkes men det gjorde ont ändå :(

Edit/ Jag kör med Braun med klassiskt huvud då 3st runda är skit om du frågar mig. Senast köpte jag en på MM när de hade premiäröppning och då betalade jag 250:-. Nu, ett år senare, så börjar den dock bli lite slö men nytt huvud går ju alltid att köpa till för en hundring.

Just precis, män ska ha skägg o använder därför inte varesig rakapparat eller epilator :D
Men vill man va en kärring så får man väl köpa en epilator helt enkelt :D

:2cool Ska dock tilläggas att jag testade på fyllan och att jag har en skäggväxt som kan liknas vid en katolsk gosskörspojkes men det gjorde ont ändå :(

Tänk då på att spriten bedövar :D

Min flickvän använde sin epilator på mina axlar. Har lite hår som växer normalt sett brukar vaxas bort. Den här gången använde hon sin epilator och jag säger aldrig mer :mad:

Tjejer har nog högre smärttröskel än oss män trots allt. För hur förklarar man annars att de använder en epilator på sina ben? :va

Kanske är det bara jag som är svag, men jag vill inte tro att det är så det ligger till. :)

För att återknyta till ämnet så var det en Braun jag hade sist. Den användes under en väldigt begränsad tid och låg mest och samlade damm tills jag spolade av den under kranen. Då slöt jag dess öde för evigt och den hamnade i återvinningen. Ingen större förlust.

Angående de senaste påfunden som ska fungera om köpargument av en rakapparat. Vem vill ha en stor ful "rengöringslåda" i badrummet eller någon annanstans i bostaden? Hur bra den än må vara skulle den åka upp på vinden eller källaren tills den dagen den slängs bort vid någon utsortering.

Old skool
images

Jag brukar slå in stubben med hammare och bita av på insidan...

Ska det vara rakapparat föredrar jag Braun över Philishave, fast den bästa jag har haft var en Panasonic (med Braunsystem)

Bubblan på mitten är fylld med rakvatten va?

Last edited:
Jag brukar slå in stubben med hammare och bita av på insidan...

Ska det vara rakapparat föredrar jag Braun över Philishave, fast den bästa jag har haft var en Panasonic (med Braunsystem)

Bubblan på mitten är fylld med rakvatten va?

Ja om det är original, men uppåt där du bor brukar folk dricka upp det och ersätta med vatten.

Sen fryser lebellen och allt blir som det blir.:D

Man fr ruggigt många rakblad för en halvkass rakapparat.
Personligen rakar jag mig 1-2 ggr/vecka. Det gör att ett blad LÄTT räcker 3-4 månader.
Alltså 3.4 blad/år. Dessutom ojämförligt bättre rakning.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back