Bra rakapparat...

Man fr ruggigt många rakblad för en halvkass rakapparat.
Personligen rakar jag mig 1-2 ggr/vecka. Det gör att ett blad LÄTT räcker 3-4 månader.
Alltså 3.4 blad/år. Dessutom ojämförligt bättre rakning.
Då pratar du klassiska rakblad va? Gillette och liknande tycker jag har oerhört kort livslängd sett till pris. Funderar på att testa en klassisk hyvel istället.

Körde också hyvel förut men fördelen med rakapparat är ju att man kan göra annat medan man rakar sig. Med en hyvel är man bunden till handfatet och det tar längre tid. Ok att det blir bättre men är man lat och har svårt att stå still längre stunder så är rakapparat perfekt.

http://www.gents.se/merkur-34c-startkit
Köpte denna för en månad sen. Är riktigt riktigt nöjd. Dock tog de ett par veckor innan huden vande sig..
Jaha, där väcktes ha-begäret igen... :)

Köpte denna rakapparat för ett par veckor sedan och den fungerar över förväntan. Då var den på rea för runt $35, så priset var rätt. Vattentät så den ska fungera i duschen och med raklödder. Ser inte riktigt meningen med det, men det är praktiskt att kunna skölja av den med tvål och vatten lite kvickt efter rakning.

96-200-379-Z01

Vattentät så den ska fungera i duschen och med raklödder. Ser inte riktigt meningen med det, men det är praktiskt att kunna skölja av den med tvål och vatten lite kvickt efter rakning.

Min panasonic jag hade för länge sedan var nog en av dom första helt vattentäta och den levererades med en liten burk raklödder för våtrakning.

Jag provade givetvis och det blev betydligt slätare och mjukare, dessutom va det betydligt skönare.

Den funkade dock inte med vanligt raklödder som fanns då, det var för tjockt på något vis, så när den lilla medskickade burken var slut så köpte jag aldrig mera.

Förmodligen skulle det ha funkat med nutida rakgel som inte är lika tjockt lödder.

Min panasonic jag hade för länge sedan var nog en av dom första helt vattentäta och den levererades med en liten burk raklödder för våtrakning.

Jag provade givetvis och det blev betydligt slätare och mjukare, dessutom va det betydligt skönare.

Den funkade dock inte med vanligt raklödder som fanns då, det var för tjockt på något vis, så när den lilla medskickade burken var slut så köpte jag aldrig mera.

Förmodligen skulle det ha funkat med nutida rakgel som inte är lika tjockt lödder.
Låter bra det. Har ju bidé hemma också, så detta kan bli en riktig höjdarupplevelse! :tummenupp

Låter bra det. Har ju bidé hemma också, så detta kan bli en riktig höjdarupplevelse! :tummenupp

Fittdusch?
Finns det folk som har såna fortfarande?

Den sista fungerande sådan jag såg var installerad i en lagård som stöveltvätt...

Någon lägenhet vi bodde i på 70 talet hade en sån intallerad, men jag trodde behovet försvann då folk började dusha mer än en gång i veckan.

Håller med GuW, National (senare Panasonic) var oerhört bra, nu kör jag med en mellanklass-Braun. De flesta skrotar sina apparater alldeles för fort, nytt skärhuvud någon gång per år håller maskinen funktionsduglig.

Lika bra som en bra hyvel är kanske inte maskinen, men med moderna prylar skiljer verkligen inte mycket...

Så - Panasonic eller Braun blir min rekommendation:)

Fittdusch?
Finns det folk som har såna fortfarande?

Den sista fungerande sådan jag såg var installerad i en lagård som stöveltvätt...

Någon lägenhet vi bodde i på 70 talet hade en sån intallerad, men jag trodde behovet försvann då folk började dusha mer än en gång i veckan.
Japan - the toilet kingdom!

http://youtu.be/KU_vNb_XkTM

Är inne på 4e året med min Panasonic. Helt suverän skonsam och nära rakning. Grym kvalité på deras finare rakapparater.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back