Diskutera Digital Fotografering här

  • Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Hjälp, får inte min dator att hitta igen kameran när jag ska ladda in bilderna. Sätter ja kortet i brorsans kamera funkar de, men fan inte i min. kameran e en Canon 350d. Vad göra???
 
Hjälp, får inte min dator att hitta igen kameran när jag ska ladda in bilderna. Sätter ja kortet i brorsans kamera funkar de, men fan inte i min. kameran e en Canon 350d. Vad göra???
Köp en minneskortsläsare! ;) Det är väl bara USB1.1 i 350D dessutom? :va

Skämt åsido, har du rätt drivrutiner installerade och kameran igång/piggt batteri?
 
Ni som har fixat egna fotoväster, tips på inköpsställen tack.
alltså typ reflexväst.
 
Finns det någon standardiserad färg på fotoväst? Jag har fått olika direktiv på banor.
 
När jag har fotat så har jag fått använda antingen svart med vit ruta på magen & ryggen som det står med svart text MEDIA. Sen har jag fått bära grön ockås så VV gula reflexväst var ajabaja & blå var inte lämplig. Jäkla djungel det där!
 
När jag har fotat så har jag fått använda antingen svart med vit ruta på magen & ryggen som det står med svart text MEDIA. Sen har jag fått bära grön ockås så VV gula reflexväst var ajabaja & blå var inte lämplig. Jäkla djungel det där!

Ok, va den svarta till låns eller vart köpte du den?
 
Min erfarenhet är att man brukar få en väst till låns när man fotar, det har jag fått på dom banor jag har velat fota på iaf.

Fick låna en svart sådan när jag fotade hos LMS förra året!

japp det brukar ju lånas ut, men till vissa saknas det och då kan det va bra att ha en nertryckt i kameraväskan, ämnet avklarat för min del.
 
Jag gav upp letandet på beg. marknaden och slog till på en 430EXII. Nu ser man helt plötsligt ut som värsta proffsfotografen. :)
 
Lite nytt material. Jag har plåtat Syron Vanes för tredje gången och denna preview är en av bilderna för publicering till deras besök på Headbangers Open Air.
Gimme some Ris och Ros! ALL kritik emottages med öppet sinne.

IMG_3722.jpg

(Ja, kanske inte just DENNA men liknande i serien)
 
Stor skillnad, testfotade lite http://fillibabba.se/fotoblogg/?p=590
Man har nog en del kvar att lära dock!
Det ser ju ut som en lovande början iaf. :tummenupp


Lite nytt material. Jag har plåtat Syron Vanes för tredje gången och denna preview är en av bilderna för publicering till deras besök på Headbangers Open Air.
Gimme some Ris och Ros! ALL kritik emottages med öppet sinne.

[bild]
(Ja, kanske inte just DENNA men liknande i serien)
Är det annan trummis och basist på den där bilden jämfört med på http://www.syronvanes.com/band.htm ?

För mig så hade han som står längst till höger gärna kunnat få stå något lite längre bak så han inte ser så mycket kortare ut än de andra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top