Någon som kör med quickshifter?

Quickshifter eller airshifter? Eller ingen aning?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Tjena grabbs.. Postat en gång innan om detta ämne, men fick inga svar :arsele

Någon som kör med quickshifter som kan dela med sig av sina erfarenheter? Är det värt pengarna? Någon som testat både quickshifter och airshift?

Funderar lite vad man ska lägga pengarna på.

Var och hur kör du?

Till McDonalds och hem är det mer plåga än skoj. Kör du däremot strip eller bana hade jag nog sett värdet.

Ska du köra Dragracing eller plocka VM poäng i SBK så tror jag absolut att det är värt pengaran!

Men ska du köra på gata så kan du nog lägga pengarna på annat eller spara dom.

Var och hur kör du?

Till McDonalds och hem är det mer plåga än skoj. Kör du däremot strip eller bana hade jag nog sett värdet.

Ska du köra Dragracing eller plocka VM poäng i SBK så tror jag absolut att det är värt pengaran!

Men ska du köra på gata så kan du nog lägga pengarna på annat eller spara dom.

Tänkte jag ska spräcka lite plastraketer på 200m nere på strippen i malmö i sommar ;) :yoparty

Kör ni med något av det?

Var och hur kör du?

Ska man till McDonalds så behöver man ju inte använda knappen och kan växla normalt? ;)

Last edited:
Den i Malmö är bara 200m.

Aah jag är ledsen tänkte inte på att Malmö inte är lika bra som stockholm... :arsele
Men tycker ändå att den borde vart 201m minst! :gnissla

:rolleyes:

Ah precis, vi har bara en halv bana här nere. Mer fick vi inte ha, hehe. Så 200 meter bör ja kunna smiska på ganska bra innan de får upp varvet ;) :rolleyes:

Larvigt att bara köra rakt fram ju det kan väl vem som helst? :rolleyes:

Last edited:
Kommer aldrig ha en hoj utan QS och raceväxlat igen, borde vara standard på alla cyklar.

Tänk vad många R1or med rasad låda där skulle finnas då :D

QS må vara trevligt även på gatan men det är lite för dyrt med vxlådor.

Tänk vad många R1or med rasad låda där skulle finnas då :D

QS må vara trevligt även på gatan men det är lite för dyrt med vxlådor.

Montera en Microswitch på växelläges låsningen, som bryter tändningen tills växeln är låst igen

Aah jag är ledsen tänkte inte på att Malmö inte är lika bra som stockholm... :arsele
Men tycker ändå att den borde vart 201m minst! :gnissla

Larvigt att bara köra rakt fram ju det kan väl vem som helst? :rolleyes:

haha ah okaj.. den är 201 ;) Den ligger skit bra ute i oljehamnen. http://www.srif.se/

Men tyvärr blev det strul med tillstånden bla bla bla.. så det blev bara 201 meter :)

Montera en Microswitch på växelläges låsningen, som bryter tändningen tills växeln är låst igen

Köper du hela paketet så ingår precis allt sånt. Mycket säkrare med quickshifter än air. Där har du lufttryck på 8 bar som lastar i växlarna. Flesta som kör lite tyngre draghojar använder sig av det..

Ganska sexigt faktiskt ;) Polare till oss har det, men han har en säkring just för att skulle du skjuta i en växel när hojen står still så kan man göra lådan lite upprörd. Och har man det i åtanke + mig = så blir det en quickshifter.

Vågra vägra sabba växellådan, haha:död

Är man Smålänning finns det andra sporter, typ bordtennis, som man kan hålla på med. :5sure

Hehehe

Last edited:
haha ah okaj.. den är 201 ;) Den ligger skit bra ute i oljehamnen. http://www.srif.se/

Men tyvärr blev det strul med tillstånden bla bla bla.. så det blev bara 201 meter :)

Köper du hela paketet så ingår precis allt sånt. Mycket säkrare med quickshifter än air. Där har du lufttryck på 8 bar som lastar i växlarna. Flesta som kör lite tyngre draghojar använder sig av det..

Ganska sexigt faktiskt ;) Polare till oss har det, men han har en säkring just för att skulle du skjuta i en växel när hojen står still så kan man göra lådan lite upprörd. Och har man det i åtanke + mig = så blir det en quickshifter.

Vågra vägra sabba växellådan, haha:död

Hehehe

Om det är för dragrace så har Pingel även en elektrisk variant på helautomatisk växling.
http://www.pingelonline.com/eshifter.htm

Köra strippen med bil är en sak, men hoj??? Nä en hoj ska gå på bana eller slingrig väg. Dragracehojjar är nåt helt annat och i såfall är du på helt fel forum :D

Måste tillrättavisa mig själv. Inte ens jag hör egentligen hemma på SPORTHOJ om msn ska hårddra det :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show