Skatteåterbäring eller restskatt?

jag misstänkte det. men det verkar inte klokt. man bör ju dra av utgifterna årsvis. för det första kommer låt oss säga 20'000 kr va en struntsumma om 10 år då jag säljer huset. för det andra har jag legat ute med det kapitalet i 10 år. för det tredje kommer trycksvartan på de kvitton som mot förmodan finns kvar suddats ut. för det fjärde får jag knappt nå pengar tillbaka på skatten :(

hur länge ska man behöva vänta tills ett gäng anarkister ska ställa upp till val egentligen så man slipper tänka på den den här skiten?

Är det inte så att man skattar olika beroende på om du säljer med förlust eller vinst samt om du kanske dör eller väljer att skänka huset till någon. Huset kan brinna ner eller bli sönderbombat. Dumt att ta ut en "vinst" i förskott, speciellt om det inte blir någon vinst...

Ingel: Kvitton kan du ta kopia på så bleknar dom inte bort lika fort, jävligt bra om man köpt något dyrt och bara fått ett ruttet skitkvitto från butiken.

Men jag har ju fått 2010 års, igår faktiskt.
Jag hade sålt en lägenhet men jag har ju ite fått några frågor så det borde väl vara ganska basic?

Märkligt måste jag säga....:va

om man gör tillbyggnationer och liknande på hus, när är det man drar av för det och hur mycket? lösvirke, spik, kyl, pump och sånt alltså.

Här står allt du behöver veta:

http://www.skatteverket.se/download/18.616b78ca12d1247a4b2800025355/37917svartvit.pdf

Last edited:
Eller kan jag ha glömt? Nej det kan jag inte. :va
Kan man inte gå in och kolla någonstans?

Du kan ju alltid ringa skatteupplysningen och fråga om din slutliga skatt för det året, jag e osöker på om du kan kolla de på hemsidan.

Men du kan ju ha glömt, när jag jobbade med taxering var det tämligen vanligt att folk ringde i augusti och var uppretade för att de inte fått sina pengar som lovat till midsommar.

Man gick in och kollade, jorå pengarna hade gått ut till deras konto, de hade "glöm". Har man så dålig koll på sin ekonomi att man inte märker när det har kommit in pengar på kontot??:va

Får tillbaks 47:- :yoparty fast de har väl någon regel att inte betala tillbaks under 100lappen, så man blir bestulen än en gång av staten :gnissla

Nästan 12 lax tillbaka :Rockbanan

Lite lagom till sommarlovet för en stackars student som har knappt 6 tusen från CSN i slutet av maj som ska räcka till slutet av Juli när första lönen kommer :).

Du kan ju alltid ringa skatteupplysningen och fråga om din slutliga skatt för det året, jag e osöker på om du kan kolla de på hemsidan.

Men du kan ju ha glömt, när jag jobbade med taxering var det tämligen vanligt att folk ringde i augusti och var uppretade för att de inte fått sina pengar som lovat till midsommar.

Man gick in och kollade, jorå pengarna hade gått ut till deras konto, de hade "glöm". Har man så dålig koll på sin ekonomi att man inte märker när det har kommit in pengar på kontot??:va

Jag har nog ingen aning om det kommit in en mindre slant, skattverkets transaktionsnamn är ju allt förutom uttömmande dessutom, det brukar typ stå INSÄTTNING så får man fråga banken vad det gäller. :mad:

Men, jag har jävligt bra koll på min post. Den öppnas minst två ggr per månad. :fakta

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt