Skatteåterbäring eller restskatt?

Bara 4000:- tillbaka av någon konstig anledning :va
Borde bli mer om man kollar föregående år om de inte har ändrat kommunens skattetabell, jag deklarerar inte för kyrkan heller och har köpte dessutom kåk förra året som borde räknas på den deklarationen?

Nåja, efter lite pysslande så kanske man kan snika till sig några tusenlappar till :banana

Du kan ha råkat ut för samma som jag arbetsgivaren drar inte statligskatt. Då försvinner sommarpengen.

Nu hittade jag äntligen var man kolllar hur mycket man får tillbaka.

Tryck på skatteuträkning, och sen bara på nästa.

7800 kr för mig :D

14 lakan i restskatt. Håller tummarna för att avdragen går igenom.

Spännade, vad gör du för avdrag? do tell!

Dubbelt boende samt Hemresor.
hyra av bostad på nya arbetsorten + uppvärming av denna bostad (el som kostar skjortan o lite till) + långa resor hem var annan/tredje vecka = mycket i avdrag = tillbaka en hel del

I tisdags när jag kollade på Skatteverkets hemsida skulle jag få tillbaks 610 kr, igår när deklarationen trillade in skulle jag plötsligt betala 450 kr.

Så det blev både återbäring och restskatt kan man säga...

Får tillbaka lite över 10k bara på mina resor till och från jobbet.. Först blir man ju superglad, tills man inser att det bara är en liten del av vad det faktiskt kostat under året :huvet

om man gör tillbyggnationer och liknande på hus, när är det man drar av för det och hur mycket? lösvirke, spik, kyl, pump och sånt alltså.

Då du säljer huset.

jag misstänkte det. men det verkar inte klokt. man bör ju dra av utgifterna årsvis. för det första kommer låt oss säga 20'000 kr va en struntsumma om 10 år då jag säljer huset. för det andra har jag legat ute med det kapitalet i 10 år. för det tredje kommer trycksvartan på de kvitton som mot förmodan finns kvar suddats ut. för det fjärde får jag knappt nå pengar tillbaka på skatten :(

hur länge ska man behöva vänta tills ett gäng anarkister ska ställa upp till val egentligen så man slipper tänka på den den här skiten?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt