Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänk vad effektivt allt hade blivit om folk tagit lagen i egna händer när det passade.
Så länge han låter mig vara och ger fan i mina grejer eller nån jag känner så hade skött mina egna affärer istället för att lägga mig i vad andra gör och inte gör...
Jag är inte den typen som gärna lägger mig i andras affärer!

Att sänka sig till samma nivå som apan i fråga förlorar man bara på. Vänta till han kommer ut och sätt dit honom igen! Så kan han sitta där inne och drömma om sin stulna hoj.
Helvete heller, han sitter där på bekostnad av mina surt förvärvade skattepengar. Han ska ut och jobba, så han kan köpa sina saker.
Bra idé! Att ingen kommit på det tidigare...![]()

Jag skulle satt upp lappar med bild och namn överallt, så alla vet vem hojtjuven är.
Bara för att man fått ut ersättning från Fb betyder väl inte att allt är frid och fröjd. Självriskerna är ju sjukt höga ibland. Hojen kan ha varit något man lagt mycket jobb/kärlek på. Man kan ha fått stå utan hoj halva sommaren mm. Killen borde straffas ordentligt såklart. Om inte annat för att ha gett oss ytterligare höjda premier.
Ja det var ju oväntat från din sida.
Men du förespråkar ju glatt att folk skall ta lagen i egna händer, inser du att det i sig mycket väl kan bli en olaglig handling?
Står det i proportion till en hojstöld att t.ex skada tjuven, vad händer om du går fri från en sån handling? Då måste ju tjuven själv ta lagen i egna händer för den oförätten för att känna upprättelse.
Det är skillnad på olaglig och omoralisk.
Du verkar ju inte gilla när folk begår brott, men ändå är tre av fyra av dina egna alternativ kriminella handlingar.
Ja det var ju oväntat från din sida.
Men du förespråkar ju glatt att folk skall ta lagen i egna händer, inser du att det i sig mycket väl kan bli en olaglig handling?
Står det i proportion till en hojstöld att t.ex skada tjuven, vad händer om du går fri från en sån handling? Då måste ju tjuven själv ta lagen i egna händer för den oförätten för att känna upprättelse.
Intelligenta människor resonerar man med. Idioter klår man.
Och "lagen" har i min mening inget att göra med moral.
Min moraliska kompass tillåter att jag åsamkar fysisk skada som jämkning mot ekonomisk förlust och/eller psykiskt lidande. Detta tror jag inte jag är speciellt ensam om heller. Sen om någon könslös stackare vill sitta och titta på medans folk stjäl hans skit. Gör gärna det, men ska ni ta mitt skit så gör ni det med hälsan som insats.

|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |