Moral, rätt eller fel?

hur hade du gjort ?

• Antal röstningar
    0
Hojen är antagligen helt grön för annars är ju tjuven riktigt djävla korkad.

Om jag vore MC-tjuv så skulle jag naturligtvis ändå inte köra omkring på en stulen hoj.
De stulna hojarna säljer man till någon som slaktar dom eller kanske åker bana med den osv. Sedan köper man en "ärlig" hoj för sina "ärligt" stulna slantar.

Frågan är väl egentligen snarare om tjuven "förtjänar" att få äga en hoj. Eller om man kan göra nåt åt att en kriminellt lyckats skrapa ihop tillräckligt med slantar att köpa en hoj?

Hur gör vi med andra kriminella? Ska deras hojar och sportbilar också eldas upp?

Ja fy fan i helvete... Det är ju inte konstigt att det finns så mycket bovar och banditer i detta land, när man inte åker dit trots att man åkt dit 7 gånger......................................

Jag hade nog inte kunnat hålla mig ifrån att hämnas/jävlas på något sätt...

Intelligenta människor resonerar man med. Idioter klår man. :tummenupp

Och "lagen" har i min mening inget att göra med moral.
Min moraliska kompass tillåter att jag åsamkar fysisk skada som jämkning mot ekonomisk förlust och/eller psykiskt lidande. Detta tror jag inte jag är speciellt ensam om heller. Sen om någon könslös stackare vill sitta och titta på medans folk stjäl hans skit. Gör gärna det, men ska ni ta mitt skit så gör ni det med hälsan som insats.

Det är ju lite skillnad mellan att ingripa för att stoppa ett pågående brott och att själv agera domstol. Att hindra ett brott har man all rätt att göra.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt