Förstå! De andra lägenheterna som gått för det jag ej har råd eller är villig att lägga är ju ett bevis på att man inte är bitter för man inte har råd. Har man inte råd med nåt och är villig o betala det säljaren vill ha ser jag inga konstigheter i, är ju för fan vuxen.
Men när säljaren accepterat vårt bud som är högst, mäklaren stressat oss till deras kontor, min tjej hoppat över viktiga lektioner i skolan åkt 20 mil för att skriva på dessa papper och när man kliver innanför dörren få höra att vi ej får köpa!!!! detta är fan inte okej.
Jag kommer ej att knyta näven i fickan, utan när detta är över ska jag ge mig fan på att försöka rätta till några brister i debba jävla hycklar bransch. Larvig eller ej, man får tycka vad man vill. Det som hände är fan fel, riktigt fel. Grejen är den att ett bostadsköp är redan en så pass stor grej att folk orkar inte gå vidare med sådant, eller vill komma ihåg skiten när de väl hittat sin bostad. Ska mäklarna vara stolta och kunna gå raka med ryggen gäller det att inte fula sig som de gör med köparna, mäklarn i fråga tyckte själv det kändes fel trotts detta agerade hon ändå som hon gjorde.
När till och med Poliser, läkare, u name it, kan se mellan fingrarna i vissa situationer så tycker man att ens moral borde agera annorlunda. Men nej inte mäklarna, de letar kryphål i lagarna och sedan utnyttjar det i situationer där folk är sårbara och kan hänga på dumma bud. När personen ringde kunde hon sagt att papperna redan är påskrivna då det bara hade tagit 3sek för oss att skriva under.
Varför kunde hon inte väntat tills veckans slut för att sedan se hur det gått, kolla med säljaren om budet är godkänt av säljaren och sedan bet oss åka till deras kontor för att lösa resten. Jävla hycklare säger jag bara, haha opartisk.......som nämndes innan, hur fan ska de agera opartiska när de tjänar sina pengar på att sälja så högt som möjligt?