Dax att bojkotta The Phone House

Är man så dum att man tar ett sånt skitjobb får man fan skylla sig själv!
Lika logiskt som att en lapplisa skulle gnälla över att hon blir illa bemött....

Är man så dum att man tar ett sånt skitjobb får man fan skylla sig själv!
Lika logiskt som att en lapplisa skulle gnälla över att hon blir illa bemött....

Nej, tar man ett sånt jobb och bitchar om villkoren så får man skylla sig själv. :mattias

Tänk om de skötte sig och jobbade stenhårt en bit framöver och tjänade in massor av cash. Spara och sätt in och byt sedan jobb.

Jaha!
Man subventionerar utan att ta hem utgiften någon annan stans?

Att jag inte förstod det! :confused:

Nja, det är snarare att se som en investering, du antas ju använda mobilen som subventioneras. Det är därför dom nu är subventionerade på kontantkort och att man numera låser mot respektive nät.

Sen så är oxå antalet kunder i stocken företagets värde, så det skall ju helst inte sjunka.

Ska man vara i Norrland är det endast Felia som gäller.
Har Telenor mobil via jobbet o en privat Felia mobil.
Var o fjällvandrade i sommras ... och för skojs skull hade jag med mig båda telefonerna.
Fast det vara bara att lämna jobb/telenor telefonen i hojen.
0, zip, nada i täckning.
Fast å andra sidan blev jag mycket förvånad då jag både på högfjället och i dalarna norr om Vouggatjolme hade täckning med Felia.
Kunde till o med surfa lite :yoparty
(kollade vädret för kommande dygn)

Det är fel som f*n att arbetsgivare utnyttjar folk som phonehouse har gjort. Jag skulle aldrig tagit ett sånnt jobb som endast bygger på provision. Vet man om att lönen kommer att endast bli 100% provisions baserad o ändå tar jobbet... då är man otänkt. (i de flesta fall, undantag finns). Och Otänkthet har en tendens att straffa sig.

Är du Otänkt då du kör båge ... då är sannolikheten stor att du hamnar i spenaten eller får krama lastbil.

Generellt sett , folk behöver tänka längre än näsan räcker.

Fick telefonsamtal av en abbonemangssäljare idag.

Säljaren: - Hej! Jag ringer från "ohörbart" och du ska få lägre telefonkostnad.
Jag: - Jaså det var snällt, jag tackar och bockar!
Säljaren: - Visst betalar du runt 600-700kr i månaden?
Jag: - Nej, snarare 150-200kr i månaden, jag har gratis telefon på jobbet.
Säljaren: - Ok, då får jag be och tacka för mig.

Nu ser jag fram emot min nya sänkta faktura nästa månad. :D

Både ja och nej. För en 19-åring är det helt självklart med behovsanalys osv ens. Så visst behöver de utbildning för att ha en chans..

Kom igen. Behovsanalys!?

De var beordrade att tala med ALLA, och de har 3 sekunder på sig. De kommer att mötas av svaret "ja" eller "nej".

Behövs inte mycket behovsanalys där precis....

Vaddå, vill du inte köpa en "lösning"? :hihi

Spot on. "Jag kan lösa dina problem (utan att veta vad jag säljer. Joråsatteee)"

Trots att jag själv är säljare i blodet så hatar jag säljare. Speciellt yngre förmågor som tror de är coolast i hela världen och att deras produkt är så fantastisk. Ofta känner de inte ens till sina konkurrenter.

Det värsta jag vet är när någon kontaktar mig för att "skapa ett behov". Jag skapar mina egna behov, och när jag vill ha nåt så vill jag sondera marknaden i lugn och ro och köpa baserat på den info jag inhämtat.

Last edited:
Thephonehouse har jag redna beojkottat en längre tid sen de lurade in min morsa i ett telefonabbonemang som hon inte ville ha, men det här får en ju inte att blir gladare på dom. Jag kände även igen den här stilen från Kirby när jag jobbade där. det var EXAKT samma sak. Man jobbade i team, hela säljkåren skulle vara en familj och man fick en massa skit om man inte sålde.
Tyvärr kommer detta sätt att jobba på nog bli vanligare då vi nu har en jobbkultur där folk helt enkelt är tvingade att ta vilket skit som helst för att överleva.
Kan rekommendera dokumentären: "Wal-mart, the high cost of low prices" som visar på en skrämmande utveckling.

Kom igen. Behovsanalys!?

De var beordrade att tala med ALLA, och de har 3 sekunder på sig. De kommer att mötas av svaret "ja" eller "nej".

Behövs inte mycket behovsanalys där precis....

Eehh.. Va? Hade inte du jobbat med sälj sa du?

Klart att de ska prata med alla, de kan inte få mer än ett nej. Men vad har det med behovsanalys att göra?

Eehh.. Va? Hade inte du jobbat med sälj sa du?

Klart att de ska prata med alla, de kan inte få mer än ett nej. Men vad har det med behovsanalys att göra?

Jag har jobbat med sälj i typ 20 år.
Var det inte du som sa nåt om behovsanalys? Det jag menar är att i just detta fall kräver inte behovsanalysen direkt någon utbildning.

Jag har jobbat med sälj i typ 20 år.
Var det inte du som sa nåt om behovsanalys? Det jag menar är att i just detta fall kräver inte behovsanalysen direkt någon utbildning.

För någon som inte ens sålt sin barncykel själv så krävs det. Det är 19-25 åringar som har de här jobben, de flesta har aldrig jobbat med sälj öht.

Men ditt argument var att det inte behövdes någon behovsanalys, eftersom skulle säga "hej" till ALLA? :va Det håller inte riktigt ihop Mr Stjärnstrykare.

För någon som inte ens sålt sin barncykel själv så krävs det. Det är 19-25 åringar som har de här jobben, de flesta har aldrig jobbat med sälj öht.

Men ditt argument var att det inte behövdes någon behovsanalys, eftersom skulle säga "hej" till ALLA? :va Det håller inte riktigt ihop Mr Stjärnstrykare.

Behovsanalys: Försök sälja till ALLA.

Klart.

Nej, du misstolkar mig.
Behovsanalysen består i att kolla om de har abb X. Har de inte det så har de "behov". DET är behovsanalysen i det här fallet.

Fan vad du sitter och märker ord och rackar på allt och alla. Jag börjar störa mig ganska duktigt på dig. Vad vill du egentligen?

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa