Fira Egyptens utveckling!

Ska du inte dra rasistkortet snart också?
Jag lägger mig förvisso inte i diskussionen om vilka som utförde just detta dåd, men jag tycker inte att jag har fel när jag säger att de är efterblivna religiösa idioter, diktatur eller inte.
Demokrati kanske kan funka, vem vet. Men största problemet återstår ju som sagt.

ps: Klart som fan att mackan hade varit likadan som ökenarab, enda skillnaden hade varit att han hade haft 10 fruar istället för en och han skulle köra en Kamel istället för en Honda kombi :gnissla

Ja då får jag inte skriva nåt som ger er motvind för då ska ni börja direkt med det där snacket.

Så som du framställer dig själv vill jag inte ens veta vilken grottmänniska du skulle ha blivit om du fick deras förutsättningar.

Ja då får jag inte skriva nåt som ger er motvind för då ska ni börja direkt med det där snacket.

Så som du framställer dig själv vill jag inte ens veta vilken grottmänniska du skulle ha blivit om du fick deras förutsättningar.

Fan också, jag kunde inte hålla mig längre än ett inlägg :D Jag skrev det där med rasistkortet bara för att få upp lite hetta i diskussionen och det gick ju hem.
Jag skulle nog troligtvis ha varit Mubarak om jag hade fötts med skägg och håriga knogar.

Den här tråden är ju skapad för att provocera fram reaktioner. Helst hårda ord som tillslut tvingar moderatorerna att stänga tråden. Någon som tror något annat?

Fan också, jag kunde inte hålla mig längre än ett inlägg :D Jag skrev det där med rasistkortet bara för att få upp lite hetta i diskussionen och det gick ju hem.
Jag skulle nog troligtvis ha varit Mubarak om jag hade fötts med skägg och håriga knogar.

Va fan då Anders!
Att vissa här vet hur snabbt de kan få mig att knappa så hårt i tangenterna så jag får köpa en ny varje vecka, men jag har lärt mig era vassa knep så andas lite och försöker svara med samma mynt utan att gå på för hårt.

Den här tråden är ju skapad för att provocera fram reaktioner. Helst hårda ord som tillslut tvingar moderatorerna att stänga tråden. Någon som tror något annat?

Jo vissa är duktiga på att hälla på en massa bensin så får de ser att en gnista hoppar från en.

Last edited:
Ok, men berätta först varför ni inte vill tro på uppgiften om antalet könsstympade kvinnor så ska jag länka sen.

Tycker att det inte finns särskilt mkt att fira i något land i mellanöstern just nu.

Med tanke på Egypten så kan det mkt väl förändras till det värre om de religösa elementen får för mkt (läs: någon) makt.

Och rent generellt så ligger de flesta länder i mellanöstern minst 50 år efter Europa på de flesta områdena. Så förutsättningarna att deras demokrateringsförsök lyckas på första försöket är inte särskilt goda.

Se bara på Europa för 50-100 år sedan så kan man väl lugnt påstå att det funnits "en del" tvivelaktiga regimer.

Last edited:
Jag gick undercover och vart bjuden till Markus fredagsmys med hans vänner, jag som tar bilden så inte mig ni ser på bilderna.

Mackan med den mörkblå/svarta tröjan.
nordar_oskulder440x300.jpg

Det är otroligt hemskt och förjävligt gjort. Men däremot vill jag nog faktiskt inte hålla med BusAnna, även jag tror jag inte det ens är en majoritet i Egypten i valfritt land som anser det vara okej att tvångsstympa någon.

En liten grupp kan lätt styra den stora massan, vi människor har får-mentalitet - vi följer strömmen och den lilla gruppen kan t.o.m. ganska lätt få den stora massan att tillrättavisa varandra för de mest sjuka sakerna/oliktänkande.

Så härligt att du har en sån tro på mänskligheten. (Det var inte ironiskt faktiskt. Men håll i dig för nu kommer ironin):
Din teori är helt :cpparty

men posta länken då.

http://blog.unicef.se/2011/02/11/brutal-verklighet-for-egyptens-barn-och-kvinnor/

"För de flesta svenskar kommer det som en överraskning att hela 91 procent av alla kvinnor mellan 15 och 49 år i Egypten har blivit könsstympade."

Edit/ Även om det bara var 1% könsstympade kvinnor där så är det ju 1% för mycket. Dock inget jag lägger mig i, de lägger sig knappast i att jag dricker alkohol eller har sex utanför äktenskapet.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt