Läkare i allmänhet och kirurger i synnerhet.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Efter att varit i kontakt med dessa och konstaterat att läkare säkert är skitduktiga på det dom gör så länge dom slipper ha kontakt med patienter, dom är fan katastrofala på att ha med människor att göra och jag blir lika arg varje gång:gnissla

Men dom kan sina saker så då är det bara att gilla läget och glömma att dom är sociala analfabeter.

MEN.... kirurger!!!

En kirurg är en läkare man oftast slipper träffa utan att sova gott:tummenupp

Kirurger som läkare är personer som är belästa, ofta väldigt bra belästa och enligt mig på tok för belästa för att hantera vassa saker innuti mig:rolleyes:

Varför denna rädsla då? Jo jag bor granne med 2 stycken av ovanstående och dom kan fan inte ens byta en säkring när den går:gnissla och när man går över för att hjälpa till så har dom bara 6:or och 10:or och kan inte förstå varför det inte funkar när huvudsäkringen gått, för dom har ju säkringar...

Jaha är det då självklart att kunna byta en säkring, nej givetvis inte men att veta hur en gänga fungerar är faktiskt en självklarhet även som kirurg (dom använder ju dock en del skruvar och roterande verktyg inom ortopedin)

En av dom som jag studerade lite i somras slår faktiskt nästan ihjäl sig själv när han försöker snickra lite. Och eftersom finmotoriken utvecklas samtidigt som grovmotoriken så blir jag livrädd:näsblod

Huvva vad fördomsfull jag blev men ett praktiskt arbetsprov innan man blir kirurg önskas:)

Lite för arg kanske men vafan.

Last edited:
Var det du som diggade SD också? "Min granne är kirurg och kan inte skruva i en säkring, alltså är alla kirurger dumma i huvudet"

Var det du som diggade SD också? "Min granne är kirurg och kan inte skruva i en säkring, alltså är alla kirurger dumma i huvudet"

Att gå från "kommunist" till SD är humor:tummenupp

Och nej jag idiotförklarar dom inte jättemycket.

Jag har svårt för annat folk också, Piloter bla.
Säkert inget fel på dom men mina nojjor tar överhanden:D

Men en länk till tråden skulle ju vara bra, så kan jag ta bort denna.

Last edited:
Jag gissar vilt men jag tror faktiskt de har praktik på läkarlinjen?
För övrigt är det väl valfritt att lägga sig under kniven?

Men hey, du får stilpoäng för din prosa: En kirurg är en läkare man oftast slipper träffa utan att sova gott.
:)

Känner en plastikkirurg och han gör inget praktiskt själv i hemmet eftersom hela hans inkomst hänger på att hans finmotorik i händerna ska fungera perfekt. Tror inte ens han spikar upp en tavla själv.

Jag gissar vilt men jag tror faktiskt de har praktik på läkarlinjen?
För övrigt är det väl valfritt att lägga sig under kniven?

Men hey, du får stilpoäng för din prosa: En kirurg är en läkare man oftast slipper träffa utan att sova gott.
:)

Klart dom har praktiska övningar:) Men i den åldern så är det nästintill omöjligt att sätta finmotoriken:)

Känner en plastikkirurg och han gör inget praktiskt själv i hemmet eftersom hela hans inkomst hänger på att hans finmotorik i händerna ska fungera perfekt. Tror inte ens han spikar upp en tavla själv.

Han använder det nog som ursäkt för att han är så opraktisk.

När jag sett på plastikoperationer på TV så verkar de inte vara så varsamma, ryck-slit-såga-fila-rycka-suga-sy :näsblod

Klart dom har praktiska övningar:) Men i den åldern så är det nästintill omöjligt att sätta finmotoriken:)

...och med övning brukar följa att man ska få godkänt på momentet. :krama

Han använder det nog som ursäkt för att han är så opraktisk.

När jag sett på plastikoperationer på TV så verkar de inte vara så varsamma, ryck-slit-såga-fila-rycka-suga-sy :näsblod

Mycket möjligt att han är opraktiskt lagt och skyller på skaderisken för egen del. Faktum var att det var hans fru som tog upp diskussionen vid något tillfälle där hon påpekade att hennes man inte gjorde något praktiskt i hemmet.

Jag har också sett något program på tv där man inte verkar gå så försiktigt fram. Till kirurgens försvar får man nog även ta hänsyn till vilken typ av operation vi talar om. Ska någon snitta i ansiktet på någon gäller det nog att ha en bra finmotorik. Detsamma gäller nog en kirurg som är inne och snittar nära viktiga organ.

Sist jag läste om piloter påstods det att det var vanligt att de somnade bakom spakarna och att det inte var någon fara. Låter väldigt tryggt måste jag säga.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back