Läkare i allmänhet och kirurger i synnerhet.

Va på akuten igår. gjorde rtg som sedan när dif svar kom visade sig vara bra men kir sa att jag hade åldersförändringar i nacken.
Jaha o vad ska jag tänka på.. "bli inte gammal" .. sedan gick han

Pratade idag me ortoped o de undrade allvarligt om han kollat på fel plåtar för min nacke va ua o att uttalande va "olämplig" o man går definitivt inte bara därifrån om så varit fallet.

Har träffat många spec.läk både i arbetet o privat men kirurger ja de är hm speciella. ;) .

Akta er för ishalkan!

Last edited:
För mig känns det däremot lite märkligt om jag skulle vakna upp i knät på din sambo.

Vi har olika referänser gällande att vakna i knäet på en sjuksköterska.
Du tänker att du vaknar i knäet på din biffiga vän, jag tänker att jag vaknar i knäet på min sambo.

Ingen har sagt att du skulle vakna i knäet på min sambo.

Är den här tråden ännu ett utslag av VBK:s hat mot akademiker och folk med högre utbildning?:lol

Vi har olika referänser gällande att vakna i knäet på en sjuksköterska.
Du tänker att du vaknar i knäet på din biffiga vän, jag tänker att jag vaknar i knäet på min sambo.

Ingen har sagt att du skulle vakna i knäet på min sambo.

Dum idé att göra dig föreställningar om vad jag tänker.

Din sambo, ditt exempel, men är hon sköterska finns ju möjligheten att någon vaknar upp där i en vårdsituation. Vet inte varför du vill ha den kopplingen i detta men vi har väl alla våra preferenser. Ett flertal sköterskor är antagligtvis sammanboende med någon men gör ändå sitt jobb. Min poäng är att vi inte väljer huruvida det är din sambo eller polaren som finns på plats. Han hämtar folk med ambulans, dock inte i den del jag bor.

F ö är det hela högst hypotetiskt då jag inte har det ringaste problem med vare sig sprutor eller stygn. Däremot har jag erfarenhet av den känsla medvetslöshet med dagar av minnesförlust till följd av olycka lämnar. Att senare möta dem som varit med vid olyckstillfället och op är sådär, inte minst när det är hon som var så het i gymnasiet. Det är bara weird.

Ha de.

Kirurger.. När jag försökte få tag på min då jag behövde förlänga min sjukskrivning så hade han visst bytt sjukhus, sedan var han ute och joggade.. Skulle pröva senare, hepp.. Sedan skulle han ringa upp, inte gjorde han det, ute och jogga, semester.. Blev att min ersättning från försäkringskassan skulle utebli från försäkringskassan eftersom de inte fått in min förlängda sjukskrivning under de 2 veckorna som de gav mig. När jag dock, 3dagar försent började skrika i luren och förklara vem fan det var som var stenen så skulle de självklart inte påbörja mitt ärende från början.. Dvs en månads granskning och sedan få utbetalt månaden efter, utan de skulle självklart göra en överförning till månadslutet.. Vilket jag totalvägrade, då jag inte kunde gå en månad till utan pengar. Efter lite mer om och men så kunde de plötsligt överföra mina pengar på 3 bankdagar, något som 10min innan var totalt omöjligt..

Försäkringskassan om något..

När jag opererade korsbandet så var det en mycket skicklig kirurg som gjorde operationen. Han är tydligen läkare för fotbollslandslaget och utför över 100 korsbandsoperationer om året. Det gick jättebra och knät funkar fint efter mycket rehab. Men han var väldigt svår socialt på efterkontroller osv. ringde även nån gång efter att jag stukat till knät och han är extremt kort i samtal och har ingen bra patientkontakt. Så jag tror riktigt duktiga kirurger/läkare alltid är lite speciella...

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back