Läkare i allmänhet och kirurger i synnerhet.

Skyller på hög arbetsbelastning, men egentligen beror det på att de är uttråkade av att övervaka alla systemen passivt.
Är egentligen inte så konstigt att dom somnar då när man tänker efter. Undra hur lång tid det hade tagit innan man somnar om man sätter sig på en stol och kollar upp i luften...

Är egentligen inte så konstigt att dom somnar då när man tänker efter. Undra hur lång tid det hade tagit innan man somnar om man sätter sig på en stol och kollar upp i luften...

Du får läsa det som skrivs i tråden med lite gnutta ironi. Det finns nog skäl varför man har två piloter närvarande i cockpit. Dessutom klarar autopiloten att landa planet bättre än vad piloterna själva gör.

Du får läsa det som skrivs i tråden med lite gnutta ironi. Det finns nog skäl varför man har två piloter närvarande i cockpit. Dessutom klarar autopiloten att landa planet bättre än vad piloterna själva gör.
Jo, det är klart.. Men att någon, någongång somnar är inte konstigt, tycker jag. Det var så jag menade.

Det är väl bättre att 100% av kunskapen ligger på att laga människor än att delar av den är utbytt mot byta säkringar, knyta skor, värma oxjärpar i micron, knyta slips, osv

Jo, det är klart.. Men att någon, någongång somnar är inte konstigt, tycker jag. Det var så jag menade.

Jag förstod hur du menade. Det är lätt hänt att någon somnar på en långflygning över atlanten. Att sitta timme ut och timme in och stirra ut i mörker och några upplyste instrument i cockpit. Det skulle nog få de allra flesta att slumra till vid något tillfälle någon gång.

Det var ju bara ett par dagar sedan det var en artikel där en pilot somnat medan den andre var på toaletten. När han sedan återvände kunde han inte komma in i cockpit igen. Undra hur man som passagerare hade reagerat om man sett piloten knacka på dörren för att be att få bli insläppt. Högre tonfall för varje gång för att sedan få ett raseriutbrott. Det vore en syn det.

Jag undrar hur man kan satta in en knäprotes på fel håll så att man böjer knät på ett för en människa omänskligt håll. Det är när man hör sådana skräckhistorier man börjar undra om det är så klokt att lägga sig under kniven. Lyckligtvis ska det mycket till för att man ska hamna i den situationen och väl där har man då inte mycket val.

När jag opererade korsbandet så var det en mycket skicklig kirurg som gjorde operationen. Han är tydligen läkare för fotbollslandslaget och utför över 100 korsbandsoperationer om året. Det gick jättebra och knät funkar fint efter mycket rehab. Men han var väldigt svår socialt på efterkontroller osv. ringde även nån gång efter att jag stukat till knät och han är extremt kort i samtal och har ingen bra patientkontakt. Så jag tror riktigt duktiga kirurger/läkare alltid är lite speciella...

Jävligt intresserad av vad VBK har för utbildning och jobbar med, som verkar se ner på alla yrken och utbildningar..? :va

Tvärtom:död Blir vit av sprutor och vaknar oftast i knät på någon sköterska:gnissla

Att bli sydd funkar.

Har ett snyggt ärr på låret som skulle sys ihop från början, men då det inte funkar att vara vaken och med lb så skyllde jag på att jag inte hade tid. Gjorde rent såret, lät det torka, tejpa ihop sen var man fit for fight igen :D Sprutor gör mig inget sålänge man får i armen :gnissla

Har ett snyggt ärr på låret som skulle sys ihop från början, men då det inte funkar att vara vaken och med lb så skyllde jag på att jag inte hade tid. Gjorde rent såret, lät det torka, tejpa ihop sen var man fit for fight igen :D Sprutor gör mig inget sålänge man får i armen :gnissla

Som det spruträdda överaktiva barnet jag var/är så har många stygn skett utan bedövning:rolleyes:

Jävligt intresserad av vad VBK har för utbildning och jobbar med, som verkar se ner på alla yrken och utbildningar..? :va

Jag ser inte ner på yrken:gnissla

Jag ser ner på de flesta.

Vill du veta så är det bara att ta sig ner till HBG en tisdag:yoparty

Jag gömmer mig inte bakom ett nick och vill man träffas så är jag på strandvägen i HBG i stort sett alla tisdagar 17:00 från Apr-Sep.

Kan man inte tisdagar så är SVT och NDR ett ännu säkrare alternativ.

Var hittar jag dig då?

Last edited:
Du vinner VBK, jag går bet på denna. Vad betyder det?:mad:

"En kirurg är en läkare man oftast slipper träffa utan att sova gott"

Men hey, du får stilpoäng för din prosa: En kirurg är en läkare man oftast slipper träffa utan att sova gott.
:)

Du då, som är så slängd i käften jämt, kan du förklara?
Vavava?

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back