Beroendetråden!

Anklagar henne inte för nånting egentligen. Vet att det går inte att ändra på den skit som varit.

Såfort det är nånting som stör henne och jag säger till henne att "växa upp" så blir det genast att jag behöver glömma det som varit och gå vidare.

Det stör mig, gudomligt mycket.

Hela tiden så får man höra om alla "goda vänner" hon fått genom sina jävla möten och all skit hon är på, hur bra hon mår osv. "jaja okej, vad skönt för dig att det funkar"

Men för min del som har missat 50% av min skolgång p.g.a dom koncentrationssvårigheter som växt fram av rädslan som funnits där sen jag var liten, vad finns det för mig att hämta i vuxenlivet?

Nej, jag tycker inte synd om mig själv, jag kunde dragit fram bollarna och sparkat ut fanskapet när jag var yngre.

Jag har insett de konkreta fakta som faktiskt finns där. Och det skrämmer mig, då jag inte vill annat än att faktiskt lyckas.

Meeen nu glider vi ifrån ämnet.

(sillastrrybare vettifan, uppväxt där nere men njaa ;)

Ja.
Vad kan man säga/skriva!?
Tror att Du bör söka hjälp, VERKLIGEN prata med personer som är/varit i samma situation som Du..
Det hjälper..
Det lovar Jag dig.
Jobbigt som faan ett tag, sedan blir det garanterat mycket bättre.

Hur tycker nu man ska tackla problemet om man har en vän som man tycker ligger i farozonen?
Prata med personen är väl kanske det ända, men det behöver ju inte vara så lätt?
SÄG SOM DET ÄR!!
Och speciellt hur DU känner inför problemet..
Tror att din kompis kanske kan bli sur, tvär och stött..
Tror även att kompisen samtidigt uppskattar din ärliga åsikt..
OM så inte är/blir fallet!
Byt kompis och sluta att umgås helt enkelt..
Låter ju kanske som ett förbannat enkelt sätt för DIG att bara dra dig ur den jobbiga situationen..
Du är nu iaf medberoende min vän..
Jobbigt läge!.
Lycka till.
Ps.
VAR ÄRLIG, OAVSETT..

Last edited:
Ja.
Vad kan man säga/skriva!?
Tror att Du bör söka hjälp, VERKLIGEN prata med personer som är/varit i samma situation som Du..
Det hjälper..
Det lovar Jag dig.
Jobbigt som faan ett tag, sedan blir det garanterat mycket bättre.

Så säger alla andra också. Och det är möjligt att det är så.

Men det funkar inte, av den enkla anledning att jag blivit allergisk mot denna "sortens" människor. Kulor till dig som lyckats hålla dig ifrån det ett tag.

Jag blir bara förbannad inombords. Känns som man ska börja koka.

Alla jävla kärringar som hela tiden springer runt här hemma, jämt gnäller de om "aah du vet hon, henne är det jävligt synd om för hon har dejtat en narkoman!!111 och nu kommer hon inte loss!"

Nej, synd om henne då, jävla stolpskott till individ som bestämt ska stanna kvar "för han är ju så underbar när han inte är påtänd".

Jag älskade min styvfar. På söndagar när han inte drack så var han den pappa som jag inte hade. Men lyckan man fick av dom grejer man upplevde ihop blev inte långvarig, då det genast kom när han blev full att jag skulle vara tacksam för det jag fick, annars jävlar!

Glömmer aldrig när jag fick min första hoj, var nog lyckligaste grabben på jorden. Men en vecka efter fick jag höra att jag var en otacksam liten ungjävel som borde "läggas upp på knäet". Jo, jag grät en del.

Sen var inte den hojen rolig längre. Intresset fanns där, men jag visste att cykeln inte var "min".

Har miljoner med sådana historier, alltid samma mönster.

Så nej, alkoholister ger jag inte många ören för.

Så säger alla andra också. Och det är möjligt att det är så.

Men det funkar inte, av den enkla anledning att jag blivit allergisk mot denna "sortens" människor. Kulor till dig som lyckats hålla dig ifrån det ett tag.

Jag blir bara förbannad inombords. Känns som man ska börja koka.

Alla jävla kärringar som hela tiden springer runt här hemma, jämt gnäller de om "aah du vet hon, henne är det jävligt synd om för hon har dejtat en narkoman!!111 och nu kommer hon inte loss!"

Nej, synd om henne då, jävla stolpskott till individ som bestämt ska stanna kvar "för han är ju så underbar när han inte är påtänd".

Jag älskade min styvfar. På söndagar när han inte drack så var han den pappa som jag inte hade. Men lyckan man fick av dom grejer man upplevde ihop blev inte långvarig, då det genast kom när han blev full att jag skulle vara tacksam för det jag fick, annars jävlar!

Glömmer aldrig när jag fick min första hoj, var nog lyckligaste grabben på jorden. Men en vecka efter fick jag höra att jag var en otacksam liten ungjävel som borde "läggas upp på knäet". Jo, jag grät en del.

Sen var inte den hojen rolig längre. Intresset fanns där, men jag visste att cykeln inte var "min".

Har miljoner med sådana historier, alltid samma mönster.

Så nej, alkoholister ger jag inte många ören för.
Jaha!
Vad är kontentan av detta måntro!?
Medberoende i ett nötskal..
Att vara BARN och medberoende är, INTE OK!
INTE OK OAVSETT!
Idag har Jag en "dålig" dag!
Sugen som faan på en rejäl fylla..
Tur att Jag skall jobba i morgon bitti kl 04.00..
More to come..

Last edited:
Här hade vi det bra hör jag.
Håll käften när du inte vet vad du pratar om! Om du på allvar tror att en hoj kan kompensera en totalt uppfuckad barndom är du så rudis i huvudet att det inte finns! Är så jävla trött på alla avundsjuka idioter som bara ser materiela saker och inte förstår helvetet som de försöker kompensera.

Tänker inte blotta mig mer än jag redan gjort, men om vi säger så här det känns som jag ligger 10 år efter socialt pga osäkerheten hemma. Hade gladeligen bytt bort alla saker jag ägt mot ett kärleksfullt hem.

Vet att du inte haft en dans på rosor men sluta för fan tänka som en sosse norrläning att du haft det värst i världen, ingen mår bättre av det varken du eller den du predikar för

I all välmening. Tror du kan skada dig och din omgivning med att släppa ut så mycket på ett forum som detta, du är ju rätt välkänd också. Problemet ska du ta på allvar och ventilera, men på rätt ställe. SH är knappast det.

Man dör lite inombords varje gång man hör sånt....

I all välmening. Tror du kan skada dig och din omgivning med att släppa ut så mycket på ett forum som detta, du är ju rätt välkänd också. Problemet ska du ta på allvar och ventilera, men på rätt ställe. SH är knappast det.

Man dör lite inombords varje gång man hör sånt....
Du har helt rätt!
TACK..:) och ha d gott.:tummenupp

Jag var beroende av alkohol en gång i tiden. Var medveten om att jag antagligen hade visst genetiskt anlag för det med tanke på att jag har en farfar och en farbror som varit och är alkisar. Farfar är en seg och envis och allmänt dryg gubbtjuv som slutade med spriten en vacker dag och inte tagit sig något sedan dess.
Själv kom jag fram till att jag hade ett ohälsosamt förhållande till spriten när jag testade att ställa en oöppnad öl på bordet framför mig och bestämde mig för att inte dricka den. Bara några minuter senare hade jag kallfrossa.
Satt kvar och stirrade på ölen tills frossan gick över, och hade sedan ett vitt år eller två. Sedan kände jag inget liknande beroende till alkohol, och nu kan jag dricka en kall bärs utan att känna något behöv av ta "bara en till" som det heter.
Ren sprit håller jag mig ifrån, förutom när jag går på whiskyprovning på jobbet. Blir jag full på sprit blir jag konstig, och det föredrar jag att inte bli.

Och jag har inga problem alls med att tacka nej om jag blir bjuden heller. ;)

Jag var beroende av alkohol en gång i tiden. Var medveten om att jag antagligen hade visst genetiskt anlag för det med tanke på att jag har en farfar och en farbror som varit och är alkisar. Farfar är en seg och envis och allmänt dryg gubbtjuv som slutade med spriten en vacker dag och inte tagit sig något sedan dess.
Själv kom jag fram till att jag hade ett ohälsosamt förhållande till spriten när jag testade att ställa en oöppnad öl på bordet framför mig och bestämde mig för att inte dricka den. Bara några minuter senare hade jag kallfrossa.
Satt kvar och stirrade på ölen tills frossan gick över, och hade sedan ett vitt år eller två. Sedan kände jag inget liknande beroende till alkohol, och nu kan jag dricka en kall bärs utan att känna något behöv av ta "bara en till" som det heter.
Ren sprit håller jag mig ifrån, förutom när jag går på whiskyprovning på jobbet. Blir jag full på sprit blir jag konstig, och det föredrar jag att inte bli.

Och jag har inga problem alls med att tacka nej om jag blir bjuden heller. ;)
Suck!:näsblod
Bli inte ledsen eller stött nu, MEN!
Det Du skriver är faktiskt rent skitsnack på hög nivå..:krama
Man kan INTE vara beroende för att sedan INTE vara det! PUNKT!
Är man beroende av sprit eller liknande så är man det hela livet.
En alkis är ALLTID en alkis, oavsett!..
Om Jag är vit i tex 2 år och sedan skulle ta mig en bärs, vips så är Jag där i träsket igen, och det VET Jag..
Har provat alltför många ggr och misslyckats VARJE gång.
Alkoholism är en kronisk sjukdom helt enkelt, den som påstår annat ljuger.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!