Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Vi kanske kanske göra likadant här i Sverige. Vad tycker ni?
http://hd.se/utrikes/2011/02/08/ryssland-slutar-med-vintertid/
http://hd.se/utrikes/2011/02/08/ryssland-slutar-med-vintertid/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gillar iden, jag hatar kyla.
Det är mörkret du får ta ställning till. Gillar du mörker eller inte? Gör en timme mer eller mindre någon skillnad? Har du svårt att ställa om kroppens egna klocka när man ändrar ställer om tiden fram och tillbaka?

Min klocka är så uppfuckad den kan blioch på sommaren är det jobbigare för den interna klockan att fatta att det är nattedags redan 20:00 vissa veckor
![]()
Var glad du inte bor i Norrland. Jag minns att vi var ute hela nätterna i skenet av midnattssolen. Där kan man vända på dygnet utan problem sommarhalvåret.
Jo, här är det verkligen skitsamma att ställa klockan fram eller tillbaka.
Men jag gillar det, det är vintrarna när man aldrig ser solen som är jobbig.
Varför inte ändra så att man slutar jobbar runt 13.00 på vintern så när man kommer hem är det ljust och sen vid 15-16 så börjar det mörkna och sen vid 02.00 så börjar man jobba igen?
Ja, Spanien har ju samma koncept med siesta, fast ursprungligen för att det var för varmt att jobba mitt på dan då. Tycker det låter som ett vettigt förslag, speciellt som jag föredrar att äta lunch i lugn och ro, och sluta senare, än att skära ned lunchen med en kvart för att gå hem lika mycket tidigare som de flesta annars verkar föredra.

Tycker vi skall införa arbetsdag av samma variant som de har i vissa andra länder, som jag skall låta vara namnlösa.
Tror det är åtta till fem, på pappret. Det innebär att man dyker upp framåt nio. Sedan måste man dricka the. Det är klart vid elva, så då börjar man jobba. Eller, skulle börja jobba, men det är knappt lönt för det är snart lunch så kanske lite pyssel av enklare sort. Framåt två är lunchen avklarad, så då är det dags att jobba ett par timmar. Vid tre måste man börja med eftermiddagsté för att kunna åka fyra så man är hemma fem då arbetsdagen slutar.
Alla försök att rubba det fastlagda schemat möts med gnäll och maskningsaktioner.
Nej, BNP i regionen är väl inte direkt världsledande, och det vållar tydligen viss frustration att försöka uträtta något vettigt i samröre med den lokala arbetskraften.![]()
Dorotea?
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!