Högvakt rånad..

AK5.
Har själv stått högvakt på slottet och man ska ju stå som en staty och inte röra en min, medan folk står nära och gör grimaser och kallar en för både det ena och andra.
Ingen som helst svårighet att safta på en käftsmäll och sno bössan i tumultet.
Bättre avspärrningar är vad som behövs.

Inte på natten. Då gick vi fritt i kamo. :)

Detta luktar iscensatt på lång väg! :fakta

Det var ju bara nått år sedan en högvakt stack ihjäl nån joddlare med sin bajonett. Stod själv på drottningholm för 6-7 år sedan, men det hände inte ett skit. Jo förresten, en gång rymde Silvias små räliga hundar och de fick skicka ut oss för att hitta de.

När jag tänker efter är det ganska exakt 16 år sen jag gick. Nyårshelgen 94/95 gick jag. Lejonbacken på nyårsafton med utsikt mot dansgolvet på café opera var ganska demoraliserande...

Jag har också gått högvakten.

Och det kan jag informera alla busar om, att jag hade minsann inte tvekat att ropa
"HALT!", väntat en liten stund för att se om de lydde, och sedan ropat "HALT, ELLER
JAG SKJUTER SKARPT!" om de så skulle våga sig en meter innanför den där ringen
med svarta stenar, fyra decimeter från vaktkuren där jag stod.

...för att sedan skjuter man två skott på gärningsmannen samt avslutar med ett varningsskott i marken!:yoparty

Förövrigt min skola som jag muckade från i somras. Även några lumparpolare som "jobbar" kvar där och säkerligen fick göra högvakt under helgen...

Två beväpnade män blir nedslagna av två icke beväpnade män? :va

Och när dem springer iväg med en bössa står den andra kvar och mumlar "skulle jag skjuta skarpt efter dem blir jag dömd för det"

Sverige i ett nötskal :gnissla

jag har bara väntat på detta, att ställa en kille 18-20 utan pondus mitt i stan med en skarpladdad AK är väl samma sak som att sätta ut en annons på blocket om att ge bort vapnet.

Jag har undrat ända sen jag gjorde lumpen (högvakten) för 15 år sen på att detta ska hända. Konstigt att det inte händer varje helg.

Här uppe rånade dom vaktkuren på militarförläggningen, dom fick med sig ett flertal vapen och massor av ammo.

Det mesta hittades dock hemma hos den rånade vakten....

Har hänt en hel del liknande incidenter i boden.
Både lättlurade och köpta vakter.

Är väl något man får räkna med, med tanke på vilka det är som hamnar i kuren.

Jag stod på Drottningholm, där golvade vi bara japaner med kameror som kom för nära.

Jag gjorde också högvakten på Drottningholm, men inte ens det nöjet fick jag eftersom jag stod inne på det förbjudna området dit ingen utom kungafamiljen och deras gäster har tillträde. Hände med andra ord inte ett jävla dugg, ändå fick man skit av löjtnanten om man inte stod korrekt utanför kuren. Kändes meningsfullt.

Jag har också gått högvakten.

Och det kan jag informera alla busar om, att jag hade minsann inte tvekat att ropa
"HALT!", väntat en liten stund för att se om de lydde, och sedan ropat "HALT, ELLER
JAG SKJUTER SKARPT!" om de så skulle våga sig en meter innanför den där ringen
med svarta stenar, fyra decimeter från vaktkuren där jag stod.

Men man får väl inte skjuta en obeväpnad person?
Då har man väl hoppat över några steg i "vapenstegen"?

Ska man inte använda samma vapen som eller max ett steg ovanför?
Om han hade haft kniv eller liknande hade man nog fått skjuta. :kulspruta

Men man får väl inte skjuta en obeväpnad person?
Då har man väl hoppat över några steg i "vapenstegen"?

Ska man inte använda samma vapen som eller max ett steg ovanför?
Om han hade haft kniv eller liknande hade man nog fått skjuta. :kulspruta

Nä det får man inte, tyvärr blir regelverket utformat så att hur man än gör blir det fel.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt