SMC-kursen med stort K Kemora 2011!

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Kursen med stort K Kemora 2011!

SMC`s succèkurs körs för 4è året igen!:):):)

Nu är det dags att börja planera för sommaren 2011!!
Vi släpper bokningen av platser för kurserna den 15 Januari 2011 på svmc.se klicka på School. https://www2.svmc.se/school

Så det kan kanske vara läge att önska sig kursen med stort K i julklapp av tomten!?

Kemorakursen körs i Finland vecka 29 måndagen den 18 tom. torsdagen den 21 Juli.
Alla deltagare går steg 1 första dagen steg 2 andra dagen steg 3 tredje agen och avslutar dag 4 med steg 4.
Lite film om SMC`s kursupplägg, samt hur det ser ut på Kemora http://www.svmc.se/upload/School/Videos/kora_inte_aka_640x320.mov

I kursen ingår förutom körning på den underbara banan Kemora Rata, teoripass varvade med körningen samt morgon och kvällspass med inriktning på SMC och vårt trafiksäkerhetsarbete, första hjälpen, fjädring och däck mm.
Boendet ingår söndag kväll till torsdag liksom frukost, fika/snacks och lunch måndag till torsdag.
Och givetvis Sveriges trevligaste instruktörer i 4 hela dagar!!
Vi kommer att fila ytterligare lite på tidigare års succè upplägg. Där den största nyheten är att vi tyvärr minskar antalet platser, då vi upptäckte 2010 att vi nått taket för vad anläggningen klarar av.

Så i år kommer det att endast bli 85 deltagarplatser samt att vi minskar på antalet personer runtomkring = mer plats på banan åt er som får plats.
Tyvärr medför detta en liten höjning av priset för kursen på ca 200:- till 4800:-

Vi fortsätter med 4 olika hastighetsgrupper och 6 körpass a 20 min per dag x 4 dagar

Förra årets nyhet att man kan lägga till 600:- för boende i dubbelrum på Hotellet kommer att upprepas. I boendet i dubbelrum i hotelldelen ingår sängkläder och handduk.

Maten jobbar vi vidare på då den har fått viss kritik Men hoppas att det ska lösa sig bättre då vi är ca 30 personer färre på plats.

Tyvärr blir det ingen steg 5 & 6 detta år, men förhoppningsvis till nästa år!

Så varmt välkomna att anmäla er till kursen den 15/1 2011!

Som tidigare år så kommer önskemål om boendet stugbyn/hotellet/anexxet att ske i den ordning man anmält sig. Dvs först att anmäla sig får välja först!!!

Mvh eder TL Per

God Jul och Gott Nytt År

Last edited:
För oss oinvigda, vad blir då slutkostnaden för kalaset med den nya höjningen inkluderat?

Räkna med att jag kommer hur som helst. :)

Nån form av prislapp på kalaset vore nog bra att ha med i marknadsföringen (y)

Nästan 5papp om det är 200 dyrare än i år.

Värt det?

JA!

4 dagar på en rolig bana med sköna typer,kass mat och grillkvällar så man inte svälter ihjäl. :) klart det är värt det. :)

Henrik

Nästan 5papp om det är 200 dyrare än i år.

Värt det?

JA!

4 dagar på en rolig bana med sköna typer,kass mat och grillkvällar så man inte svälter ihjäl. :) klart det är värt det. :)

Henrik

Tack för infon! Rätt okej med tanke på att boendet ingår. Kanske ses där då, tror vi åkte i samma grupp på tvådagarsvuxendagiset med Artai på Gelleråsen sist!

Jag förstår inte varför ni gnäller på maten, den håller ju vanlig finsk standard. Man skall inte ha så förbaskat roligt i Finland, lev med det!

När jag tänker efter så måste det vara därför maten är "lite tveksam", det är så förbaskat roligt att köra att det måste kompenseras på något sätt. Summan av det tråkiga är konstant:tummenupp

Sen kan jag hålla med om att vissa finska så kallade maträtter får skolmaten på 70-talet att likna trestjärnig Michelinstandard. Kommer någon ihåg skolans "Dillkött"? Överkokta grönsaker och trådigt kött i snigelgrått snor...

Jag förstår inte varför ni gnäller på maten, den håller ju vanlig finsk standard. Man skall inte ha så förbaskat roligt i Finland, lev med det!

När jag tänker efter så måste det vara därför maten är "lite tveksam", det är så förbaskat roligt att köra att det måste kompenseras på något sätt. Summan av det tråkiga är konstant:tummenupp

Sen kan jag hålla med om att vissa finska så kallade maträtter får skolmaten på 70-talet att likna trestjärnig Michelinstandard. Kommer någon ihåg skolans "Dillkött"? Överkokta grönsaker och trådigt kött i snigelgrått snor...
Jag tror inte det är nån annan än du som är så gammal.....

Återstår att se om man kan skrapa ihop slantar till två vändor på Kemora. :död

Jag tror inte det är nån annan än du som är så gammal.....

Å andra sidan så lärde jag mig att köra hoj när du satt i din Lära-gå-stol...:)

OT: Jag minns när pizzan kom hit till Luleå, säger kanske mer om Luleå än om mig...:tungan

Å andra sidan så lärde jag mig att köra hoj när du satt i din Lära-gå-stol...:)

OT: Jag minns när pizzan kom hit till Luleå, säger kanske mer om Luleå än om mig...:tungan
Jag tror inte jag lärt mig gå än faktiskt. :)

Jag minns när man började äta tacos. Farsan vägrade i 8 år ungefär innan han provade. :hihi

Knapsu! Det. Är. Denna. Diskussion. I Finland ska livet vara kärvt!

Man ger ryssen på tafsen under två krig och pröjsar därefter skadeståndet till sista kopek.

Man bygger sauna innan man bygger resten av huset. Man brygger öl och bränner Kosken. Man bygger fantastiska banor, släta och väl underhållna.

Efter dessa stordåd behöver man inte snacka så mycket. Eller bry sig om maten. Vem känner till och kan namnge en finsk Wögeli eller Lallerstedt?

Nej, en fräsch bana på morgonen, bukfylla till lunch, mer åka till kvällningen, Makkara och pils till kvällsvard och sedan en Sauna med dopp i ån innan det är dags för rendezvous med herr J. Blund, det är livskvalitet i den högre skolan:)

Det är inte utan att man börjar se fram emot att kuska alla de där milen igen...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025